Jump to content

C++ tutorial 1


Ken-D

Recommended Posts

  • 2 weken later...
  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ken-D

    9

  • Timotees

    4

  • bigG

    4

  • Bradley H.

    3

  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
Dus met C++ kan je gewoon je eigen game maken ofzo ?

Mwah denk ut nie, dit kan je bter maken met gamemaker ofso, maarre welk handig maar ik kan ut tog nie gebruiken

Programmeertalen zijn er in overvloed, C++, Pascal, Delphi, Basic, en nog veel meer. Tegenwoordig wordt veel in C++ geprogrammeerd dankzij de uitgebreide mogelijkheden zoals gestructureerd programmeren wat bij grote complexe programma's zoals spellen zeer aan te raden is. Het minpunt van zo'n complexe programmeertaal zoals C++ is natuurlijk dat het moeilijk te leren is, maar het zeker de moeite waard is. Basic daarentegen is een minder complexe taal en is dan ook stukken makkelijker maar voor complexe programma's zoals 3D spellen niet aan te raden. C++ is dus wel zeer krachtig maar moeilijk te leren, basic is makkelijker te leren maar minder krachtig

BRON

Ik ben me ook aan het verdiepen in de programeer wereld, maar helaas krijg ik zelfs die HELLO WORLD programm nieteens voor elkaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus met C++ kan je gewoon je eigen game maken ofzo ?

Mwah denk ut nie, dit kan je bter maken met gamemaker ofso, maarre welk handig maar ik kan ut tog nie gebruiken

Programmeertalen zijn er in overvloed, C++, Pascal, Delphi, Basic, en nog veel meer. Tegenwoordig wordt veel in C++ geprogrammeerd dankzij de uitgebreide mogelijkheden zoals gestructureerd programmeren wat bij grote complexe programma's zoals spellen zeer aan te raden is. Het minpunt van zo'n complexe programmeertaal zoals C++ is natuurlijk dat het moeilijk te leren is, maar het zeker de moeite waard is. Basic daarentegen is een minder complexe taal en is dan ook stukken makkelijker maar voor complexe programma's zoals 3D spellen niet aan te raden. C++ is dus wel zeer krachtig maar moeilijk te leren, basic is makkelijker te leren maar minder krachtig

BRON

Ik ben me ook aan het verdiepen in de programeer wereld, maar helaas krijg ik zelfs die HELLO WORLD programm nieteens voor elkaar.

Mischien kan ik je helpen als je jouw foutmelding even uitlegt :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Mischien kan ik je helpen als je jouw foutmelding even uitlegt

Het is me al gelukt _O_, nu ben ik bezig met een soort programma in dos, die alsware een gesprek met je aangaat,

kan iemand nog een tutorial maken?

Er zijn elders op het net nog heel veel tutorials, deze zijn zeer vertrouwend :)

BTW, het probleem lag aan de compliler niet aan de code zelf.

http://cplus.about.com/od/beginnerctutoria.../blcplustut.htm

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Na wat geprogrameerd te hebben in gta wou ik ook hier mee beginnnen, maar op de download pagina kan ik alleen 5 donwloaden, kan ik hier ook de tut mee doen?

Ik heb het nu met versie 5 gedaan (jammer genoeg nl dus ik moest 2 functie's vertalen)

Maar als ik op compliren & uitvoeren druk dan krijg ik een raar scherm.

Edit: laat maar, ik zie dat hij bezig was (duurt wel lang voor die paar regeltjes)

Bewerkt: door bigG
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

*bump + dubbelpost*

Ik ben die tut van vampire studios aan het volgen ( deze op het moment )

Maar wat moet er nou gebeuren met dat stukje wat hij gepost heeft daar?

#include <iostream.h>

int main()
{
int x, y;

cout <<"vul het eerste getal in:";
cin >> x;
cout <<"\nvul het tweede getal in:";
cin >> y;
cout << "\n" << x+y;

return 0;
}

Er staat dat er komt te staan: vul het eerste getal in''. Dit klopt wel maar het zou zo moeten zijn dat dan ''x'' ingevuld zou kunnen worden en dat dan zou verschijnen: ''vul het tweede getal in'' en dat je dan ''y'' kan invullen. Alleen het laatste gebeurd niet.

Edit: weet iemand nog een goede nl tut/uitleg?

Want van die van Bradley ligt het engels nogal hoog.

Bewerkt: door bigG
Link to comment
Delen op andere websites

#include <iostream.h>

int main()

{

int x, y;

cout <<"vul het eerste getal in:";

cin >> x;

cout <<"\nvul het tweede getal in:";

cin >> y;

cout << "\n" << x+y;

return 0;

Onder Cout << "\n"<< x+y; moet cin.get(); onder.

Dit zorgt ervoor dat hij de laatste zin wel laat zien voordat hij het programma afsluit.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij geeft nu een parse error at end of input op lijn 15 aan terwijl er maar 14 lijnen zijn. :?

Dit is mijn stuk nu:

#include <iostream.h>

int main()
{
int x, y;

cout <<"vul het eerste getal in:";
cin >> x;
cout <<"\nvul het tweede getal in:";
cin >> y;
cout << "\n" << x+y;
cin.get();

return 0;

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...