Timotees Geplaatst: 14 maart 2005 Rapport Geplaatst: 14 maart 2005 (bewerkt) oke jammer ik kan wel kijken of ik er nog eentje kan maken, maar ik kan niks beloven, ik heb het momenteel erg druk (stomme rot school ook! )! Bewerkt: 24 maart 2005 door timotees Reageren
Timotees Geplaatst: 24 maart 2005 Rapport Geplaatst: 24 maart 2005 (bewerkt) is hier animo voor? ik weet het ik hoor mijn post te editten maar dan ziet niemand het en nu kan ik reacties verwachten Bewerkt: 24 maart 2005 door timotees Reageren
Big-Bear Geplaatst: 17 juli 2005 Rapport Geplaatst: 17 juli 2005 Dus met C++ kan je gewoon je eigen game maken ofzo ? Mwah denk ut nie, dit kan je bter maken met gamemaker ofso, maarre welk handig maar ik kan ut tog nie gebruiken Reageren
Bradley H. Geplaatst: 1 september 2005 Rapport Geplaatst: 1 september 2005 Dus met C++ kan je gewoon je eigen game maken ofzo ? Mwah denk ut nie, dit kan je bter maken met gamemaker ofso, maarre welk handig maar ik kan ut tog nie gebruiken Programmeertalen zijn er in overvloed, C++, Pascal, Delphi, Basic, en nog veel meer. Tegenwoordig wordt veel in C++ geprogrammeerd dankzij de uitgebreide mogelijkheden zoals gestructureerd programmeren wat bij grote complexe programma's zoals spellen zeer aan te raden is. Het minpunt van zo'n complexe programmeertaal zoals C++ is natuurlijk dat het moeilijk te leren is, maar het zeker de moeite waard is. Basic daarentegen is een minder complexe taal en is dan ook stukken makkelijker maar voor complexe programma's zoals 3D spellen niet aan te raden. C++ is dus wel zeer krachtig maar moeilijk te leren, basic is makkelijker te leren maar minder krachtig BRON Ik ben me ook aan het verdiepen in de programeer wereld, maar helaas krijg ik zelfs die HELLO WORLD programm nieteens voor elkaar. Reageren
Dizcid Geplaatst: 6 september 2005 Rapport Geplaatst: 6 september 2005 ik heb al een paar games gemaakt maar die heb ik met gamemaker gemaakt. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 6 september 2005 Rapport Geplaatst: 6 september 2005 ik heb al een paar games gemaakt maar die heb ik met gamemaker gemaakt. Dit zijn waarschijnlijk geen krachtige 3D games , met C++ kun je alles maken..., meer iets van een balletje aanklikken ofzo. ik heb al een grappig iets gemaakt, geen spel gewoon een bot Reageren
Ken-D Geplaatst: 6 september 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 6 september 2005 Dus met C++ kan je gewoon je eigen game maken ofzo ? Mwah denk ut nie, dit kan je bter maken met gamemaker ofso, maarre welk handig maar ik kan ut tog nie gebruiken Programmeertalen zijn er in overvloed, C++, Pascal, Delphi, Basic, en nog veel meer. Tegenwoordig wordt veel in C++ geprogrammeerd dankzij de uitgebreide mogelijkheden zoals gestructureerd programmeren wat bij grote complexe programma's zoals spellen zeer aan te raden is. Het minpunt van zo'n complexe programmeertaal zoals C++ is natuurlijk dat het moeilijk te leren is, maar het zeker de moeite waard is. Basic daarentegen is een minder complexe taal en is dan ook stukken makkelijker maar voor complexe programma's zoals 3D spellen niet aan te raden. C++ is dus wel zeer krachtig maar moeilijk te leren, basic is makkelijker te leren maar minder krachtig BRON Ik ben me ook aan het verdiepen in de programeer wereld, maar helaas krijg ik zelfs die HELLO WORLD programm nieteens voor elkaar. Mischien kan ik je helpen als je jouw foutmelding even uitlegt Reageren
Dizcid Geplaatst: 8 september 2005 Rapport Geplaatst: 8 september 2005 kan iemand nog een tutorial maken? Reageren
Bradley H. Geplaatst: 8 september 2005 Rapport Geplaatst: 8 september 2005 Mischien kan ik je helpen als je jouw foutmelding even uitlegt Het is me al gelukt , nu ben ik bezig met een soort programma in dos, die alsware een gesprek met je aangaat, kan iemand nog een tutorial maken? Er zijn elders op het net nog heel veel tutorials, deze zijn zeer vertrouwend BTW, het probleem lag aan de compliler niet aan de code zelf. http://cplus.about.com/od/beginnerctutoria.../blcplustut.htm Reageren
Timotees Geplaatst: 8 september 2005 Rapport Geplaatst: 8 september 2005 (bewerkt) advies, kijk hier even EDIT, bradley was me voor. Bewerkt: 8 september 2005 door timotees Reageren
bigG Geplaatst: 17 november 2005 Rapport Geplaatst: 17 november 2005 (bewerkt) Na wat geprogrameerd te hebben in gta wou ik ook hier mee beginnnen, maar op de download pagina kan ik alleen 5 donwloaden, kan ik hier ook de tut mee doen? Ik heb het nu met versie 5 gedaan (jammer genoeg nl dus ik moest 2 functie's vertalen) Maar als ik op compliren & uitvoeren druk dan krijg ik een raar scherm. Edit: laat maar, ik zie dat hij bezig was (duurt wel lang voor die paar regeltjes) Bewerkt: 17 november 2005 door bigG Reageren
bigG Geplaatst: 16 december 2005 Rapport Geplaatst: 16 december 2005 (bewerkt) *bump + dubbelpost* Ik ben die tut van vampire studios aan het volgen ( deze op het moment ) Maar wat moet er nou gebeuren met dat stukje wat hij gepost heeft daar? #include <iostream.h> int main() { int x, y; cout <<"vul het eerste getal in:"; cin >> x; cout <<"\nvul het tweede getal in:"; cin >> y; cout << "\n" << x+y; return 0; } Er staat dat er komt te staan: vul het eerste getal in''. Dit klopt wel maar het zou zo moeten zijn dat dan ''x'' ingevuld zou kunnen worden en dat dan zou verschijnen: ''vul het tweede getal in'' en dat je dan ''y'' kan invullen. Alleen het laatste gebeurd niet. Edit: weet iemand nog een goede nl tut/uitleg? Want van die van Bradley ligt het engels nogal hoog. Bewerkt: 16 december 2005 door bigG Reageren
Ken-D Geplaatst: 16 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2005 #include <iostream.h> int main() { int x, y; cout <<"vul het eerste getal in:"; cin >> x; cout <<"\nvul het tweede getal in:"; cin >> y; cout << "\n" << x+y; return 0; Onder Cout << "\n"<< x+y; moet cin.get(); onder. Dit zorgt ervoor dat hij de laatste zin wel laat zien voordat hij het programma afsluit. Reageren
bigG Geplaatst: 17 december 2005 Rapport Geplaatst: 17 december 2005 Hij geeft nu een parse error at end of input op lijn 15 aan terwijl er maar 14 lijnen zijn. Dit is mijn stuk nu: #include <iostream.h> int main() { int x, y; cout <<"vul het eerste getal in:"; cin >> x; cout <<"\nvul het tweede getal in:"; cin >> y; cout << "\n" << x+y; cin.get(); return 0; Reageren
Ken-D Geplaatst: 17 december 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2005 Ik heb het verkeerd gekopieerd aangezien de hele C++ zooi wel afgelosten met een } moet worden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.