Jump to content

Stukjes plaatjes bij elkaar

Recommended Posts

Geplaatst:

Zoals je op

filmpje kan zien is dat er aan het begin stukjes plaatjes bij elkaar komen.

Deze worden dan zegmaar één plaatje en gaan dan bewegen.

Weet iemand hoe je dit maakt?

Alvast bedankt,

PS. Sorry als dit verkeerd geplaatst is.

Geplaatst:
Met welk programma zou je dit willen maken?

Met welke het makkelijkst is nauturlijk. :*D

Als je een programma weet waarmee je dit kan maken dan kan je het wel zeggen. :tu::tu:

Geplaatst:

Flash. Dat gebruikt dingen als Actionscript en is super handig voor animaties, games e.d. Ik zou niet weten hoe het met Flash moet, maar je zou zoiets best kunnen maken.

Geplaatst:

Oke, ik heb het zelf nog nooit gedaan. Maar ik ken een basis kennis van ImageReady CS, en dat programma heb ik dan ook gebruikt om het te maken. ImageReady CS zit normaal basis bij Photoshop CS, dus als je dat hebt dan kun je het maken met deze tutorial die ik even simpel in elkaar heb gestoken.

Eerst maak je een nieuw document in Imageready met de jou gewenste afmetingen. (Ik heb 800x800 genomen)

Vul de achtergrond met jou gewenste kleur. (Zwart bij mij)

Vervolgens plak je het gewenste plaatje in dat document.

Nu deel je het plaatje in twee of meerdere delen en je zorgt dat elk deel op een aparte layer staat.

Zie screen voor verduidelijking.

Nu maak je een nieuwe layer aan vanonder bij animatie.

Naamloos-2.jpg

Op die layer schijf je alles terug bij elkaar, zodat je één geheel krijgt. (Ik heb zwarte randen tussen de delen gelaten, zie screen voor verduidelijking.)

Nu klik je op de vier bolletjes naast elkaar bij het animatie scherm, en je voegt 20 frames toe. (als je het trager wilt laten gaan voeg er dan meer toe)

fggffg.jpg

Dan ga je naar Bestand -> Optimale opslaan als, en je hebt je afbeelding.

Hier heb je een voorbeeld van wat het resultaat zou moeten zijn.

Hij is kleiner dan normaal omdat hij anders meer dan 3mb zou zijn.

Voorbeeld.gif

Ik hoop dat dit je heeft geholpen.

Geplaatst:

Je hebt denk ik 2 programma's nodig:

- Adobe Premiere Pro (ik gebruik 7.0)

- Adobe Photoshop CS2

Je moet eerst een figuur maken hoe je het wilt krijgen, voor elk "vak" een aparte layer:

iv23ud4.png

Doe nu Apply Image op een nieuwe layer.

Dan zoek je een filmpje wat je erin wilt hebben. Ik gebruik een stukje uit de IV trailer. Die kan je gewoon downloaden als je op Trailer Files onder het filmpje klikt. Hier nog wel de link:

http://www.rockstargames.com/IV/trailer_splash.html

Neem daar een screen van van het stuk van het filmpje waar je mee wilt beginnen:

ivkv9.png

Je plakt dit plaatje boven de layer van Apply Image en doet CTRL+ALT+G. Beweeg nu het plaatje van de auto een beetje zodat hij goed erin staat:

iv23ig9.png

Maak nu een Apply Image op een nieuwe layer en doe die twee layers eronder weg (door op het oogje te klikken).

Selecteer nu telkens op die apply image layer 1 van die 4 vakjes en doe CTRL+J zodat je voor elk vakje een verschillende layer hebt.

Even een layer check:

layercheckgp6.png

Ik heb 1 foutje bij het plaatje: je moet layer 6 wel "zichtbaar" maken.

Nu sla je het document op als *.PSD en ga je naar Adobe Premiere Pro.

DIT GEDEELTE DOE IK ZONDER PLAATJES!

Open een nieuw document in APP (Adobe Premi....)

Open het filmpje en zoek precies de plek waar je de screen had genomen op de tijd lijn en haal het hele stukje film dat daarvoor was opgenomen weg. Schuif nu het hele stukje film in de Tijdlijn naar links.

Doe nu CTRL+I en zoek het bestandje dat we net gemaakt hadden. Kies bij Import As Sequence.

Nu zie je bij de bestandjes een soort mapje. Doe nu de bovenste 4 van die map op de tijdlijn; allemaal op een verschillende Track. Verleng ze ongeveer tot 3 a 4 seconden.

Dit stuk wordt heel moelijk om uit te leggen, maar je moet iig proberen elk hoekje naar het midden te laten trekken. Ik kan dit niet echt uitleggen, maar je moet dan iig op de "layer" van zo'n hoekje klikken en dan wat kloten (uch uch) met Motion bij Effect Controls.

Als je dat gedaan hebt plak je het stukje van de film erachter op de tijdlijn en doe je op de track daarboven layer 6. Zodat je een soort van vak ziet. Plaats met motion wel dat stukje film zodat je precies niet ziet wat je wel moet zien zegmaar. Dan exporteer je het eerste stukje frame van dat film stukje en open je dat in Photoshop.

Als je de "print screen" geopend hebt in PS, neem je de Magic Wand Tool en selecteer je de 4 vakken. Je doet nu CTRL+Shift+I en je maakt een nieuwe layer. Zorg dat je nogsteeds de selectie hebt. Ga nu naar Edit>Fill en vul het met zwart. Klik nu op het oogje van de BG layer zodat die weg is. Sla dit op als .PNG en import het in APP.

In APP:

Doe layer 6 op de Tijdlijn weg (deleten gewoon) en doe in plaats van degene die je net weg deed die ene die je net maakte. Nu lijkt het hetzelfde als dat wat we eerst hadden gemaakt. Snij de film waar je hem wilt laten stoppen en laat die layer daar boven dan ook stoppen.

Voeg nu een muziekje toe en nog een einde en voila, dit is dan je result:

Hopelijk had je wat aan deze "korte" tutorial :).

Geplaatst: (bewerkt)

Aaight!

Bedankt Antonio! _O__O__O_

Hihi heb je filmpje gezien, echt vet! Zoiets wou ik.

Bedankt.

Jij ook Eros.

Bewerkt: door Gangsta

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...