MartyCeha Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 Hoe kan ik in een textuur een stukje ervan in doorzichtig glas 'veranderen'? Reageren
K.O. Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 kijk in dit topic dat nog vrij actueel is en nog gewoon op de lijst staat, wordt precies dezelfde vraag gestelt. Reageren
MartyCeha Geplaatst: 14 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 (bewerkt) Ik bedoel niet in 3ds max, maar gewoon een textuur met de TXD tool exporteren als bitmap (.bmp) en dan een zo kleuren dat hij doorzichtig is. Maar nog steeds bedankt K.O., je helpt me wel goed Ik kan nu al beter met 3ds max omgaan. Bewerkt: 14 mei 2007 door MartyCeha Reageren
K.O. Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 Ik weet het niet zeker hoor, hie rheb ik nog nooit mee geëxperimenteerd, maar: volgens mij moet je dan een alpha aanmaken. (in txdworkshop kun je helemaal onderaan kiezen voor mask/alpha of zo) Een alpha is een soort van zwart-wit versie van de normale texture. Dingen die je gewoon normaal ziet, zijn volgens mij wit en onzichtbare dingen zijn zwart. (of precies andersom ) Als je dingen in verschillende grijstinten kleurt, kun je dingen doorzichtig maken. Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 Dit kan door middel van de zogehete ALPHA. Hiermee kun je dingen doorzichtig maken. Het zou zelf ook met het model moeten kunnen, maar ik weet niet hoe. Greets, Apple-Mac Reageren
MartyCeha Geplaatst: 14 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 De aplha van iedere texture is wit. Als ik hem zwart maak krijg ik het 'vliegtuig perspectief' ingame. Dat is dus een hele onscherpe texture, die je normaal alleen van grote hoogte zou zien. Dus dat is het al niet... jammer Reageren
Nickonly Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 Een textuur kan je doorzichtig maken met capacity. Dat staat ergens in de material editor. 100% is helemaal niet doorzichtbaar, en 0% is helemaal doorzichtbaar (onzichtbaar). Het enige probleem hierbij is dat ik niet zeker weet of die textuur het zo ook ingame doet. Alpha is voor als je slechts delen van een textuur doorzichtbaar wil maken. Zoals bij een hekje ofzo. Dat is hier dus niet van toepassing. Reageren
MartyCeha Geplaatst: 14 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 Kan het niet vinden. Man ik ben echt een complete n00b op het gebied van modding! Reageren
Wazuup Geplaatst: 14 mei 2007 Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 (bewerkt) Een textuur kan je doorzichtig maken met capacity. Dat staat ergens in de material editor. 100% is helemaal niet doorzichtbaar, en 0% is helemaal doorzichtbaar (onzichtbaar). Het enige probleem hierbij is dat ik niet zeker weet of die textuur het zo ook ingame doet. Op het moment dat je de opacity lager zet, ookal zet je hem naar bijvoorbeeld 75%, zal de textuur ingame onzichtbaar zijn. Dus met de opacity werken heeft helaas geen nut (zou namelijk erg prettig zijn als die functie het wel deed). Ik raad je dus toch aan om met alpha te werken. Bewerkt: 14 mei 2007 door Wazuup Reageren
MartyCeha Geplaatst: 14 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 mei 2007 Ok... wat moet ik dan met die alpha doen? Als ik hem zwart maak wordt het een totale chaos daar... (ik mod het savehouse in mulholland) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.