Jump to content

externe harde schijf ?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

nu heb ik amper 40GB vrije ruimte op mijn pc en ik zag dat er een externe harde schijf van 500GB te koop staat voor 140eur, weet er iemand hoe die bruikbaar te maken is?

hoe installeer ik die op mijn pc zodat mijn PC hem leest? want ben aan het twijfelen of ik hem wilt kopen of niet want ik heb geen info's over dit zulke dingen aldus externe harde schijf

Bewerkt: door SWYV
nu heb ik amper 40GB vrije ruimte op mijn pc en ik zag dat er een externe harde schijf van 500GB te koop staat voor 140eur, weet er iemand hoe die bruikbaar te maken is?

hoe installeer ik die op mijn pc zodat mijn PC hem leest? want ben aan het twijfelen of ik hem wilt kopen of niet want ik heb geen info's over dit zulke dingen aldus externe harde schijf

Heb je windows en is het een USB externe hardeschijf? Zo ja, dan pakt hij hem gewoon als plug en play en kan je er direct mee werken.

Wel raad ik je aan om hem altijd voor gebruik te formateren(snel).

Bewerkt: door Ewoud
Geplaatst:

denk het ja dat die USB plug zal bevatten mja, ik heb wel besloten om hem te kopen, dus eerst in de USB steken en daarna al gelijk formateren?

waarvoor eigenlijk?

denk het ja dat die USB plug zal bevatten mja, ik heb wel besloten om hem te kopen, dus eerst in de USB steken en daarna al gelijk formateren?

waarvoor eigenlijk?

Dan wordt wat eropstaat erafgehaald (het zou kunnen dat er mischien wel een of ander onzichtbaar bestand ofzo opstaat oid) en er worden mogelijke fouten uitgehaald....

edit: Dit is toch echt hardware...

Bewerkt: door ifc3

waarvoor eigenlijk?

Moet ik eerlijk toegeven dat ik even straal was vergeten waarvoor. Op mijn werk is het een automatisme dus sta er niet meer bij stil, maar met even navragen is het gewoon voor het optimaliseren en kijken of het bestandssysteem gewenst is.

NTFS volstaat op een externe hardeschijf en voor USB sticks is FAT32 goed.

Trouwens maak gebruik van de optie snelformateren. Het normale formateren gaat altijd zo langzaam.

Edit: Ik was langzaam, maar toch een ander antwoord ^_^

Geplaatst:

waarvoor eigenlijk?

Moet ik eerlijk toegeven dat ik even straal was vergeten waarvoor. Op mijn werk is het een automatisme dus sta er niet meer bij stil, maar met even navragen is het gewoon voor het optimaliseren en kijken of het bestandssysteem gewenst is.

Trouwens maak gebruik van de optie snelformateren. Het normale formateren gaat altijd zo langzaam.

Als je snel formatteerd, worden dan alle fouten er wel uitgehaald (bv. bij een oudere hardeschijf ofzo), want volgens mij is snelformatteren alleen leeghalen en van bestandsysteem wisselen.

Maar het beste bestandssysteem is nog altijd EXT4.

waarvoor eigenlijk?

Als je snel formatteerd, worden dan alle fouten er wel uitgehaald (bv. bij een oudere hardeschijf ofzo), want volgens mij is snelformatteren alleen leeghalen en van bestandsysteem wisselen.

Maar het beste bestandssysteem is nog altijd EXT4.

Het gaat hier om een nieuwe externe harde schijf. Dus niet van toepassing en het bestandsysteem kan je zelf aanpassen als je via Windows Formateerd.

EXT4 is een linux bestandssysteem ;) Windows heeft het hedendaags meer op NTFS of voor kleine opslag FAT32.

@Hieronder: Kwa ondersteunde opslag zitten ze nu iets hoger, maar als de NTFS goed geinplanteerd worden zitten ze aan de 16 exabyte, maar dan moeten ze eerst zover komen.

EXT4 is een linux bestandssysteem ;) Windows heeft het hedendaags mee op NTFS of voor kleine opslag FAT32.

Maar EXT4 is nog steeds het beste bestandsysteem........ (maarja, M$ is te lui om EXT 2, 3 en 4 ondersteuning in hun OS te zetten).

@hierboven: EXT4 is zeker een stuk sneller en fragmenteert niet.

Bewerkt: door ifc3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...