Jump to content

Minutes to Midnight

Recommended Posts

Geplaatst:

Minutes-to-midnight.jpgSinds enkele dagen ligt de nieuwe CD Minutes to Midnight van Linkin Park in de schappen. Dit na meer dan 4 jaar sinds het laatste album Meteora (Collision Course laten we maar achterwege, ergens in een zwart gat), dus de fans hebben er even op moeten wachten, maar nu is het er dan. Meteora heeft mij fan gemaakt van hun, dus ik zat ook reikhalzend uit te kijken naar dit nieuwe album.

De CD is wat anders qua stijl, wikipedia verwoord dat als volgt:

Minutes to Midnight zal het eerste album van Linkin Park worden waarin gevloekt wordt. Het rap-rock gevoel is helemaal weg. Op sommige tracks hoor je alleen Chester Bennington op de vocalen ("What I've Done") en op een andere nummer is het Mike Shinoda die de vocalen voor zijn part neemt ("In Between"). Er zijn verschillende stijlen gemixt en ze hebben hun grenzen verlegd. Het zal een album zijn met een uniek geluid. Het zal Linkin Park blijven, alleen wat anders. Er is een nummer met een punkgevoel en tevens een heavymetalnummer ("No More Sorrow" vanwege het EBow-effect). "Valentines Day" is een meer poppy nummer. "Given Up" is het enige nummer dat te vergelijken is met hun eerdere werk. In "Hands Held High" hoor je alleen rap van Mike Shinoda. Het is een nummer over oorlog. "Bleed It Out" wordt ook een zwaar nummer met rap erbij. Voor het eerst komt een solo van gitarist Brad Delson, namelijk in het slotnummer "The Little Things You Give Away". Linkin Park heeft voor dit album met verschillende instrumenten gewerkt, van banjo's tot mumbas.
De CD bestaat uit 12 nummers die in totaal 43:17 duren:
  1. "Wake" – 1:40
  2. "Given Up" – 3:09
  3. "Leave Out All the Rest" – 3:29
  4. "Bleed It Out" – 2:44
  5. "Shadow of the Day" – 4:49
  6. "What I've Done" – 3:25
  7. "Hands Held High" – 3:53
  8. "No More Sorrow" – 3:41
  9. "Valentine's Day" – 3:16
  10. "In Between" – 3:16
  11. "In Pieces" – 3:38
  12. "The Little Things Give You Away" – 6:23

Nou ben ik benieuwd wat jullie van deze CD vonden. Ik heb 'm reeds in mijn collectie en de eerste keer dat ik het luisterde zat ik echt me af te vragen of de gast bij de FRS de goede CD er wel in had gestopt. De stijl is zo totaal anders dan die van Meteora dat ik het eigenlijk niet terugherkende (lees: ik vond het niks aan). Na een keer of drie beluisteren gaat het echter wel beter worden en ondertussen is het gevoel van reddeloosheid totaal verdwenen. Ik denk dat het weer een goede CD is geworden wat het wachten waard is geweest.

Geplaatst:

Hier wou ik allang een topic over openen, maar blijkbaar ben je me voor :)

Minutes To Midnight is een heel andere kijk op Linkin Park. Afstand van wat ze vroeger hebben gedaan, en opnieuw begonnen. Meteora is mijn lievelingsalbum voor M2M uitkwam, omdat hij een harde stijl had. Mijn favoriete liedjes zijn dan ook Bleed it out, Given Up en No More Sorrow omwille dat Chester nog altijd goed kan schreeuwen

Op de Live van 2006 rond December, hoorde je Chester al anders zingen. Die manier vond ik in het begin enorm vreemd. Vreemd genoeg heb ik me al aangepast voor M2M uitkwam

Daardoor heb ik me al positief ingesteld op het album. Hun rustige liedjes zoals Valentine's Day, Shadow of the Day, Leave Out All The Rest en The Little Things Give You Away zijn voor mij geslaagde liedjes. Enkel Brad's eerste solo op The Little Things Give You Away vind ik minder. Het is niet meer het speciale tipje op de taart

In Between vind ik mijn minst favoriete liedje. Mike's zachte stem spreekt me niet aan, maar voor andere fans die wild enthousiast zijn op het Linkin Park Forum blijkt het een topper te zijn. Mijn voorkeur van zangers tussen deze twee gaat nog altijd naar Chester :engel:

Geplaatst:

Ik ben heb zopas ook deze cd en even beluisterd. Toen ik naar Wake, de eerste song, luisterde dacht ik ook wel even of dat nu LP is of niet. Die stijl had ik totaal niet verwacht, maar het is echt wel een mooie cd. Ik luister eigenlijk alleen maar hip hop maar Linkin Park vind ik toch wel iets hebben.

Geplaatst:

De mooiste nummers vind ik ook als Mike rapt.

van de LP van vroeger.

maar dat komt door mijn Rap-Aard

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben niet echt zo fan dit genre dat LInkin park doet,maar What i've done is echt goed liedje als ik Limewire heb is het het eerste liedje dat ik ga downen!

Bewerkt: door sevaboy
Geplaatst:

Omdat ik toch ook maar mee moest doen met de tijd heb ik gisteren ook Minutes to Midnight gekocht. Sommige nummers vind ik niet echt mooi, maar er zitten wel wat chille bij :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...