Flitskikker Geplaatst: 17 mei 2007 Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 Ik heb zojuist Windows 2000 Professional (met SP1) geïnstalleerd. Als ik daarna de pc opstart krijg ik de Windows Setup om W2K te configureren. Alleen na de stap met hət opgeven van een computernaam als ik op Volgende >>> druk, dan krijg een error: SERVICES.EXE TAPI32.dll is geen geldige windows kopie. Controleer dit op de systeemdiskette. (Of iets in die richting) Bij hət kopieeren van de setup-bestanden, kon hət bestand TAPE.SYS ook al niet gekopieerd worden. Wat is er aan de hand? Als ik de veilige modus opstart, krijg ik ook Windows Setup en ook die fout. Help me aub! Mvg, Flitskikker PS: Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 mei 2007 Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 Ik heb zojuist Windows 2000 Professional (met SP1) geïnstalleerd. Als ik daarna de pc opstart krijg ik de Windows Setup om W2K te configureren. Alleen na de stap met hət opgeven van een computernaam als ik op Volgende >>> druk, dan krijg een error:SERVICES.EXE TAPI32.dll is geen geldige windows kopie. Controleer dit op de systeemdiskette. (Of iets in die richting) Bij hət kopieeren van de setup-bestanden, kon hət bestand TAPE.SYS ook al niet gekopieerd worden. Wat is er aan de hand? Als ik de veilige modus opstart, krijg ik ook Windows Setup en ook die fout. Help me aub! Mvg, Flitskikker PS: Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Wat wil je dan doen met die pc (als je niet de nieuwste games gaat doen, zou ik (x)ubuntu proberen). Reageren
Flitskikker Geplaatst: 17 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 Ik wil er gewoon op werken, geen zware games spelen. Alleen voor mail, huiswerk, msn. Alleen mijn moeder wil niks anders dan Windows. Eerst zat er Windows 98 NL op, nu probeer ik er dus Windows 2000 Professional NL met SP1 (zet er later SP4 op) van te maken, maar dat lukt niet. Het systeem: Intel Pentium II 350 MHz 160 MB RAM 6 GB harddisk Matrox Millenium G200 AGP 8 MB videokaart Soundblaster PCI16 geluidskaart Geen OS In totaal geeft hij de volgende fouten. Bij het kopieren van bestanden van installatie: "Kan TAPE.SYS niet kopiëren" Bij het laden en installeren van apparaten: "Windows kan het installatieprogramma voor Net niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetClient niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetManager niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor Infrared niet laden. Neem contact op met de fabrikant" (<- Pc heeft ook geen infrared) Bij het configureren van instellingen: "SERVICES.EXE - Verkeerd beeld | De toepassing of DLL bestand TAPI32.DLL is geen geldige Windows kopie. Controleer dit op uw installatie diskette." (Hierna start de computer opnieuw op) > Veilige modus werkt niet, want dan krijg ik het scherm Configureren van Instellingen weer en dus die fout melding. > Bij bootdisk van Windows 2000 krijg ik de fout "DISK I/O ERROR" Mvg, Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 mei 2007 Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 Ik wil er gewoon op werken, geen zware games spelen. Alleen voor mail, huiswerk, msn. Alleen mijn moeder wil niks anders dan Windows.Eerst zat er Windows 98 NL op, nu probeer ik er dus Windows 2000 Professional NL met SP1 (zet er later SP4 op) van te maken, maar dat lukt niet. Het systeem: Intel Pentium II 350 MHz 160 MB RAM 6 GB harddisk Matrox Millenium G200 AGP 8 MB videokaart Soundblaster PCI16 geluidskaart Geen OS In totaal geeft hij de volgende fouten. Bij het kopieren van bestanden van installatie: "Kan TAPE.SYS niet kopiëren" Bij het laden en installeren van apparaten: "Windows kan het installatieprogramma voor Net niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetClient niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetManager niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor Infrared niet laden. Neem contact op met de fabrikant" (<- Pc heeft ook geen infrared) Bij het configureren van instellingen: "SERVICES.EXE - Verkeerd beeld | De toepassing of DLL bestand TAPI32.DLL is geen geldige Windows kopie. Controleer dit op uw installatie diskette." (Hierna start de computer opnieuw op) > Veilige modus werkt niet, want dan krijg ik het scherm Configureren van Instellingen weer en dus die fout melding. > Bij bootdisk van Windows 2000 krijg ik de fout "DISK I/O ERROR" Mvg, Flitskikker Dan zou ik Xubuntu proberen (www.xubuntu.org), want nu kan er helemaal niks op, en je kunt je moeder ook gewoon eens xubuntu laten proberen (je kunt het er ook uit laten zien als windows: - verplaats alles van het bovenste paneel naar onderen, maak het onderste paneel kleiner, verwijder de bovenste, + alle overbodige dingen op het paneel, zet het aantal desktops terug naar 1, verwijder de switcher en hernoem het menu en je kunt ook auto inloggen). Reageren
Flitskikker Geplaatst: 17 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 (bewerkt) Ik wil er gewoon op werken, geen zware games spelen. Alleen voor mail, huiswerk, msn. Alleen mijn moeder wil niks anders dan Windows.Eerst zat er Windows 98 NL op, nu probeer ik er dus Windows 2000 Professional NL met SP1 (zet er later SP4 op) van te maken, maar dat lukt niet. Het systeem: Intel Pentium II 350 MHz 160 MB RAM 6 GB harddisk Matrox Millenium G200 AGP 8 MB videokaart Soundblaster PCI16 geluidskaart Geen OS In totaal geeft hij de volgende fouten. Bij het kopieren van bestanden van installatie: "Kan TAPE.SYS niet kopiëren" Bij het laden en installeren van apparaten: "Windows kan het installatieprogramma voor Net niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetClient niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetManager niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor Infrared niet laden. Neem contact op met de fabrikant" (<- Pc heeft ook geen infrared) Bij het configureren van instellingen: "SERVICES.EXE - Verkeerd beeld | De toepassing of DLL bestand TAPI32.DLL is geen geldige Windows kopie. Controleer dit op uw installatie diskette." (Hierna start de computer opnieuw op) > Veilige modus werkt niet, want dan krijg ik het scherm Configureren van Instellingen weer en dus die fout melding. > Bij bootdisk van Windows 2000 krijg ik de fout "DISK I/O ERROR" Mvg, Flitskikker Dan zou ik Xubuntu proberen (www.xubuntu.org), want nu kan er helemaal niks op, en je kunt je moeder ook gewoon eens xubuntu laten proberen (je kunt het er ook uit laten zien als windows: - verplaats alles van het bovenste paneel naar onderen, maak het onderste paneel kleiner, verwijder de bovenste, + alle overbodige dingen op het paneel, zet het aantal desktops terug naar 1, verwijder de switcher en hernoem het menu en je kunt ook auto inloggen). Ik heb er tijdelijk XP Pro opgezet (tot nu toe geen fout, wel traag) en een vriend van mij zou zijn Windows 2000 aan mij uit lenen. De serienummer zal het nog wel doen, want die heb ik nog niet moeten invullen. Dus ik gebruik alleen zijn software maar mijn eigen legaal verkregen serienummer. Dat is toch niet illegaal? Bewerkt: 17 mei 2007 door Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 mei 2007 Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 Ik wil er gewoon op werken, geen zware games spelen. Alleen voor mail, huiswerk, msn. Alleen mijn moeder wil niks anders dan Windows.Eerst zat er Windows 98 NL op, nu probeer ik er dus Windows 2000 Professional NL met SP1 (zet er later SP4 op) van te maken, maar dat lukt niet. Het systeem: Intel Pentium II 350 MHz 160 MB RAM 6 GB harddisk Matrox Millenium G200 AGP 8 MB videokaart Soundblaster PCI16 geluidskaart Geen OS In totaal geeft hij de volgende fouten. Bij het kopieren van bestanden van installatie: "Kan TAPE.SYS niet kopiëren" Bij het laden en installeren van apparaten: "Windows kan het installatieprogramma voor Net niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetClient niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetManager niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor Infrared niet laden. Neem contact op met de fabrikant" (<- Pc heeft ook geen infrared) Bij het configureren van instellingen: "SERVICES.EXE - Verkeerd beeld | De toepassing of DLL bestand TAPI32.DLL is geen geldige Windows kopie. Controleer dit op uw installatie diskette." (Hierna start de computer opnieuw op) > Veilige modus werkt niet, want dan krijg ik het scherm Configureren van Instellingen weer en dus die fout melding. > Bij bootdisk van Windows 2000 krijg ik de fout "DISK I/O ERROR" Mvg, Flitskikker Dan zou ik Xubuntu proberen (www.xubuntu.org), want nu kan er helemaal niks op, en je kunt je moeder ook gewoon eens xubuntu laten proberen (je kunt het er ook uit laten zien als windows: - verplaats alles van het bovenste paneel naar onderen, maak het onderste paneel kleiner, verwijder de bovenste, + alle overbodige dingen op het paneel, zet het aantal desktops terug naar 1, verwijder de switcher en hernoem het menu en je kunt ook auto inloggen). Ik heb er tijdelijk XP Pro opgezet (tot nu toe geen fout, wel traag) en een vriend van mij zou zijn Windows 2000 aan mij uit lenen. De serienummer zal het nog wel doen, want die heb ik nog niet moeten invullen. Dus ik gebruik alleen zijn software maar mijn eigen legaal verkregen serienummer. Dat is toch niet illegaal? Is het een OEM serieNR van een andere PC? Dan is dat illegaal. Maar Xubuntu is gewoon sneller. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 17 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 (bewerkt) Ik wil er gewoon op werken, geen zware games spelen. Alleen voor mail, huiswerk, msn. Alleen mijn moeder wil niks anders dan Windows.Eerst zat er Windows 98 NL op, nu probeer ik er dus Windows 2000 Professional NL met SP1 (zet er later SP4 op) van te maken, maar dat lukt niet. Het systeem: Intel Pentium II 350 MHz 160 MB RAM 6 GB harddisk Matrox Millenium G200 AGP 8 MB videokaart Soundblaster PCI16 geluidskaart Geen OS In totaal geeft hij de volgende fouten. Bij het kopieren van bestanden van installatie: "Kan TAPE.SYS niet kopiëren" Bij het laden en installeren van apparaten: "Windows kan het installatieprogramma voor Net niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetClient niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor NetManager niet laden. Neem contact op met de fabrikant" "Windows kan het installatieprogramma voor Infrared niet laden. Neem contact op met de fabrikant" (<- Pc heeft ook geen infrared) Bij het configureren van instellingen: "SERVICES.EXE - Verkeerd beeld | De toepassing of DLL bestand TAPI32.DLL is geen geldige Windows kopie. Controleer dit op uw installatie diskette." (Hierna start de computer opnieuw op) > Veilige modus werkt niet, want dan krijg ik het scherm Configureren van Instellingen weer en dus die fout melding. > Bij bootdisk van Windows 2000 krijg ik de fout "DISK I/O ERROR" Mvg, Flitskikker Dan zou ik Xubuntu proberen (www.xubuntu.org), want nu kan er helemaal niks op, en je kunt je moeder ook gewoon eens xubuntu laten proberen (je kunt het er ook uit laten zien als windows: - verplaats alles van het bovenste paneel naar onderen, maak het onderste paneel kleiner, verwijder de bovenste, + alle overbodige dingen op het paneel, zet het aantal desktops terug naar 1, verwijder de switcher en hernoem het menu en je kunt ook auto inloggen). Ik heb er tijdelijk XP Pro opgezet (tot nu toe geen fout, wel traag) en een vriend van mij zou zijn Windows 2000 aan mij uit lenen. De serienummer zal het nog wel doen, want die heb ik nog niet moeten invullen. Dus ik gebruik alleen zijn software maar mijn eigen legaal verkregen serienummer. Dat is toch niet illegaal? Is het een OEM serieNR van een andere PC? Dan is dat illegaal. Maar Xubuntu is gewoon sneller. Nee, gewoon van dezelfde pc (op een sticker), alleen is er vreemd genoeg nooit windows 2000 op geinstalleerd. Er wordt nu Win XP Pro SP2 op geinstalleerd (tijdelijk). Heeft iemand trouwens nog een oplossing voor het tweede "probleem": Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Mvg, Flitskikker Bewerkt: 17 mei 2007 door Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 mei 2007 Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 Nee, gewoon van dezelfde pc (op een sticker), alleen is er vreemd genoeg nooit windows 2000 op geinstalleerd.Er wordt nu Win XP Pro SP2 op geinstalleerd (tijdelijk). Heeft iemand trouwens nog een oplossing voor het tweede "probleem": Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Mvg, Flitskikker Dat hoort zo. Maar zet er maar gewoon Xubuntu op. Dat is het beste voor zo'n oude pc. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 17 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 (bewerkt) Nee, gewoon van dezelfde pc (op een sticker), alleen is er vreemd genoeg nooit windows 2000 op geinstalleerd.Er wordt nu Win XP Pro SP2 op geinstalleerd (tijdelijk). Heeft iemand trouwens nog een oplossing voor het tweede "probleem": Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Mvg, Flitskikker Dat hoort zo. Maar zet er maar gewoon Xubuntu op. Dat is het beste voor zo'n oude pc. Kan ik Ubuntu ook van een externe hardeschijf installeren? Ik heb namelijk geen cd/dvd brander. Andere vraag over extensies: Kun je het niet met een programma omzetten? Mvg, Flitskikker Bewerkt: 17 mei 2007 door Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 mei 2007 Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 Nee, gewoon van dezelfde pc (op een sticker), alleen is er vreemd genoeg nooit windows 2000 op geinstalleerd.Er wordt nu Win XP Pro SP2 op geinstalleerd (tijdelijk). Heeft iemand trouwens nog een oplossing voor het tweede "probleem": Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Mvg, Flitskikker Dat hoort zo. Maar zet er maar gewoon Xubuntu op. Dat is het beste voor zo'n oude pc. Kan ik Ubuntu ook van een externe hardeschijf installeren? Ik heb namelijk geen cd/dvd brander. Neem wel Xubuntu he voor zo'n oude pc. Je kunt hem ook installeren op USB stick, maar zo'n oude pc kan niet van USB opstarten. Reageren
Ewoud Geplaatst: 17 mei 2007 Rapport Geplaatst: 17 mei 2007 (bewerkt) Ik heb zojuist Windows 2000 Professional (met SP1) geïnstalleerd. Als ik daarna de pc opstart krijg ik de Windows Setup om W2K te configureren. Alleen na de stap met hət opgeven van een computernaam als ik op Volgende >>> druk, dan krijg een error:SERVICES.EXE TAPI32.dll is geen geldige windows kopie. Controleer dit op de systeemdiskette. (Of iets in die richting) Bij hət kopieeren van de setup-bestanden, kon hət bestand TAPE.SYS ook al niet gekopieerd worden. Wat is er aan de hand? Als ik de veilige modus opstart, krijg ik ook Windows Setup en ook die fout. Help me aub! Mvg, Flitskikker PS: Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Je kan hem hier even downloaden en vervangen op je computer. Misschien helpt dat. Het bestand tape.sys heb ik niet kunnen vinden. Bewerkt: 17 mei 2007 door Ewoud Reageren
Flitskikker Geplaatst: 18 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 (bewerkt) Ik heb zojuist Windows 2000 Professional (met SP1) geïnstalleerd. Als ik daarna de pc opstart krijg ik de Windows Setup om W2K te configureren. Alleen na de stap met hət opgeven van een computernaam als ik op Volgende >>> druk, dan krijg een error:SERVICES.EXE TAPI32.dll is geen geldige windows kopie. Controleer dit op de systeemdiskette. (Of iets in die richting) Bij hət kopieeren van de setup-bestanden, kon hət bestand TAPE.SYS ook al niet gekopieerd worden. Wat is er aan de hand? Als ik de veilige modus opstart, krijg ik ook Windows Setup en ook die fout. Help me aub! Mvg, Flitskikker PS: Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Je kan hem hier even downloaden en vervangen op je computer. Misschien helpt dat. Het bestand tape.sys heb ik niet kunnen vinden. tape.sys en tapi32.dll had ik beide al van internet gedownload. Maar ik kan niet in Windows komen, ook niet via veilige modus. Dus ik kan het bestand niet vervangen. Toch bedankt Ewoud. Mvg, Flitskikker Bewerkt: 18 mei 2007 door Flitskikker Reageren
Ewoud Geplaatst: 18 mei 2007 Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 Ik heb zojuist Windows 2000 Professional (met SP1) geïnstalleerd. Als ik daarna de pc opstart krijg ik de Windows Setup om W2K te configureren. Alleen na de stap met hət opgeven van een computernaam als ik op Volgende >>> druk, dan krijg een error:SERVICES.EXE TAPI32.dll is geen geldige windows kopie. Controleer dit op de systeemdiskette. (Of iets in die richting) Bij hət kopieeren van de setup-bestanden, kon hət bestand TAPE.SYS ook al niet gekopieerd worden. Wat is er aan de hand? Als ik de veilige modus opstart, krijg ik ook Windows Setup en ook die fout. Help me aub! Mvg, Flitskikker PS: Op de CD staan in de map I386 alle systeem bestanden, alleen is de laatste letter van de extensie een "_". Hoe krijg ik dit goed? Je kan hem hier even downloaden en vervangen op je computer. Misschien helpt dat. Het bestand tape.sys heb ik niet kunnen vinden. tape.sys en tapi32.dll had ik beide al van internet gedownload. Maar ik kan niet in Windows komen, ook niet via veilige modus. Dus ik kan het bestand niet vervangen. Toch bedankt Ewoud. Mvg, Flitskikker Er is nog een lange omweg via MS Dos, maar je kan ook gewoon het beste op de CD rom van je vriend wachten en anders gewoon lekker Windows Pro erop laten staan. Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 mei 2007 Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 Er is nog een lange omweg via MS Dos, maar je kan ook gewoon het beste op de CD rom van je vriend wachten en anders gewoon lekker Windows Pro erop laten staan. Of gewoon met een (X)ubuntu cd... (dan kun je bij je bestanden enzo en je pc gebruiken). >>> Door Preddy: Deze optie had je al vermeld eerder in het topic, let er aub even op<<< Reageren
nick11123 Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 vreemde fouten heb je daar... maar heb je al geprobeerd alles opnieuw te installeren en ook je PC te formateren?? En het kan ook zijn dat die harde schijf niet spoort. want bij mijn broertjes laptop als ik daar Windows XP op installeer dan geeft hij allemaal fouten aan en kan hij Windows met moeite er maar op zetten. maarja misschien kan je dan nog maar Ubuntu of wat het ook is installeren Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.