Jump to content

Bug in Nitro script?


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb de NitrosFreeroam gamemod. Maar je kan met SAMP_Debug auto's in je server plaatsen. Maar als ik de locaties van de auto's enz. in het script zet, en dan op F5 druk (compilen) komt de volgende fout:

C:\DOCUME~1\John\MIJNDO~1\SA-MPS~1\SA-MPS~1\GAMEMO~1\src\NITROS~1.PWN(2) : fatal error 100: cannot read from file: "core"

Compilation aborted.Pawn compiler 3.0.3367			Copyright © 1997-2005, ITB CompuPhase


1 Error.

Kan iemand me daarmee helpen? Want ik wil een vliegtuig op het vliegveld plaatsen

Server IP: 213.51.80.200:7777

Bewerkt: door [NL]Nickyboy[NL]
Geplaatst:

dude, dan is je corefile nie in orde, probeer ff ergens een corefile vandaan te hale, dan zou t moete werke dnk ik :bier:

Geplaatst:
dude, dan is je corefile nie in orde, probeer ff ergens een corefile vandaan te hale, dan zou t moete werke dnk ik :bier:

Nou, nu werkt het :eten::dans:

Maar... Als ik de voortuigen spawn met launc_debug, komt er een andere code dan als die in het Nitrosfreeroam script staan...

Dit is mijn code (voorbeeld) :

AddStaticVehicle(494,2039.7101,1533.1379,10.5692,180.7555,42,30); // 1

En zo staat hij bij Nitrosfreeroam in het script:

AddStaticVehicleEx2(MotorID[random(sizeof(MotorID))],-1533.2056,2637.1172,55.5053,70.6050,random(127),random(127),120); // Sanchez @ ElQ

Hier staat MotorID, maar er zijn ook nog NormalCarId, PerformanceCarID en blablabla...

Hoe zet ik mijn locaties van me auto dan in het script?

Geplaatst:
dude, dan is je corefile nie in orde, probeer ff ergens een corefile vandaan te hale, dan zou t moete werke dnk ik :bier:

Nou, nu werkt het :eten::dans:

Maar... Als ik de voortuigen spawn met launc_debug, komt er een andere code dan als die in het Nitrosfreeroam script staan...

Dit is mijn code (voorbeeld) :

AddStaticVehicle(494,2039.7101,1533.1379,10.5692,180.7555,42,30); // 1

En zo staat hij bij Nitrosfreeroam in het script:

AddStaticVehicleEx2(MotorID[random(sizeof(MotorID))],-1533.2056,2637.1172,55.5053,70.6050,random(127),random(127),120); // Sanchez @ ElQ

Hier staat MotorID, maar er zijn ook nog NormalCarId, PerformanceCarID en blablabla...

Hoe zet ik mijn locaties van me auto dan in het script?

ik heb ook dat script gehad

ik wil je graag helpen ik weet jhoe je voertuigen in dat script kan zetten.

als je wil voeg me toe op msn kevinsoftware(at)live(dot)nl

Geplaatst:

Via een google zoekstring kwam ik dit topic tegen, anders was ik er niet van op de hoogte geweest. Voor de topic starter was het makkelijker geweest als hij in de thread op het forum van sa-mp.com had gekeken (waar hij naw ook de gamemode heeft gevonden), maar dat even ter zijde.

Het scheelt op zich wel dat ik het hier in het Nederlands uit kan leggen, scheelt me weer het denken & typen in Engels.

De voertuigen zijn in de gamemode dusdanig gescript, dat er (afgezien van een paar standaard voertuigen) altijd random voertuigen gekozen worden bij het opstarten van de server. Hierdoor kan er de ene keer bijv een sanchez gekozen worden, de volgende keer een fcr-900. Om dit te bewerkstelligen heb ik een array gemaakt voor de diverse voertuigtypes (motoren, normale auto's, straatrace auto's, raceauto's etc etc). Hieruit wordt een willekeurige keuze gemaakt zonder teruglegging, wat inhoudt dat als er eenmalig een nummer (model nummer) gekozen is, deze bij de volgende keuze niet meer gekozen kan worden. Hierdoor krijg je bijv 10 verschillende normale auto-modellen in de server, in plaats van bijvoorbeeld 6 unieke modellen (omdat er 4 dubbele tussen zitten bij teruglegging).

Om het even bij de motoren te houden: hier heb je een stuk van de voertuigselectie:

	new VehicleTemp;
MotorID[MotorIDCounter] = MotorIDTemp1[random(sizeof(MotorIDTemp1))]; //First element filled
for (new i=0; i< sizeof(MotorIDTemp1); i++){
   if (MotorIDTemp1[i] != MotorID[MotorIDCounter]){
	  MotorIDTemp2[VehicleTemp]=MotorIDTemp1[i];
	  VehicleTemp++;
   }
}
VehicleTemp=0;
MotorIDCounter++;
MotorID[MotorIDCounter] = MotorIDTemp2[random(sizeof(MotorIDTemp2))]; //Second element filled
MotorIDCounter++;
MotorID[MotorIDCounter] = 522; //Third element filled

Er worden 2 willekeurige elementen gekozen, de derde wordt altijd met 522 (NRG-500) gevuld. De array MotorID wordt later gebruikt om daar weer willekeurig een nummer uit te kiezen bij het spawnen van de voertuigen. Dit gebeurd in de volgende regel:

AddStaticVehicleEx2(MotorID[random(sizeof(MotorID))],-1533.2056,2637.1172,55.5053,70.6050,random(127),random(127),120);

Zoals je kunt zien wordt niet AddStaticVehicle of AddStaticVehicleEx gebruikt, maar AddStaticVehicleEx2 . Dit is een verwijzing naar een routine die op een andere plek in de gamemode staat. Hierin wordt een array opgebouwd die gebruikt wordt voor het bijvullen van de voertuigen. Als je in OnGameModeInit AddStaticVehicle oid gebruikt, wordt de routine niet aangeroepen, wordt de array niet gevuld en heeft het voertuig altijd een lege tank (waardoor je er niet mee kunt rijden).

Als je enkel de plaatsen wilt wijzigen, en niets wilt wijzigen aan de voertuigselecties, dan kun je simpelweg de coordinaten wijzigen (in het bovenstaand voorbeeld -1533.2056,2637.1172,55.5053,70.6050 ).

Wil je vaste voertuigen (bijvoorbeeld altijd NRG's), dan kun je in principe alle variabelen en array's die gebruikt worden om de array MotorID (en de array zelf ook) weghalen, en

MotorID[random(sizeof(MotorID))]

vervangen voor het gewenste model nummer, 522 in het geval van een NRG.

Indien je een wijziging aan gaat brengen aan het type voertuigen (dus bijv 20 motoren erbij, 10 minder normale voertuigen, 10 minder straatracers etc), dan moet je in de routine WhichVehicleGroup (in het onaangepaste script begint de routine op regel 26947) de diverse voertuiggroepen aanpassen. Deze informatie wordt op diverse plaatsen gebruikt: bijvoorbeeld bij het vullen van de brandstoftank. Indien je hier geen aanpassing aan doet, dan kun je bijvoorbeeld een maverick helikopter krijgen met een tankinhoud van slechts 20 liter, en een enorm hoog verbruik (waardoor je amper met de heli kunt vliegen).

Er zitten in de gamemode een aantal speciale voertuigen, welke op voertuig nummer benadert worden, in tegenstelling tot het model nummer. In het onaangepaste script zijn dit de volgende regels (het regel nummer staat ervoor):

# 21457 AddStaticVehicleEx2(490,-210.3319,997.5739,19.8056,89.0349,CopColor[random(sizeof(CopColor))],CopColor[random(sizeof(CopColor))],120); // Pol Ranger @ Bone County
# 21568	AddStaticVehicleEx2(416,-1527.8376,2525.5271,55.9186,0.7958,random(127),random(127),120); // Ambu El Quebrados
# 21569	AddStaticVehicleEx2(416,-2202.1653,-2315.3250,30.7744,319.6757,random(127),random(127),120); // ambu angel pine

De bovenste (regel 21457) wordt gebruikt bij de highway patrol, de andere 2 worden bij de medische missie's gebruikt. Indien je regels weghaalt / toevoegt, zul je de verwijzingen naar de voertuig nummers ook aan moeten passen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...