Puma Geplaatst: 18 mei 2007 Rapport Geplaatst: 18 mei 2007 Tutorial:Voertuigen toevoegen in Mta:SA - Race Wat gaan we leren in deze tutorial? "Nieuwe", originele voertuigen die niet in de Map Editor zitten in te voeren in de Map Editor zodat je ze wél kunt gebruiken. Die "nieuwe" voertuigen zijn geen mods, maar voertuigen die al in SA zitten! Welke programma's heb ik hiervoor nodig? In principe alleen maar kladblok, dit simpele maar altijd handige programmaatje kun je vinden onder Start > Programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok. Krijgen de andere spelers dan geen problemen omdat zijn die voertuigen niet geconfigureerd hebben in hun Map Editor? Nee, omdat deze objecten en/of voertuigen al in Gta: SA zitten, en iedereen Gta: SA heeft, krijg je hier geen problemen mee. ---------------------------------------------------------------------------------- Nieuwe voertuigen 'installeren' in de Map Editor Ga naar je Gta: San Andreas programma map, in de meeste gevallen staat die in C:/Program Files/Rockstar Games. Open de data map, dubbelklik op "vehicles.ide" en open 'm met kladblok. NOTE Er komt nu waarschijnlijk een schermpje dat Windows dit bestand niet kan openen. Geen paniek, klik op âHet programma in een lijst selecterenâ, âKladblokâ, vink âDit type bestand altijd met dit programma openenâ aan en klik op âOkâ.[/i] In deze tutorial ga ik de "RCcam" installeren. Zie onderstaand plaatje: Zoek met Ctrl+F de naam van het voertuig dat je wilt toevoegen, wat in mijn geval "rccam" is. Nu zie je een soort van lijn staan waar de naam in staat. Vooraan die lijn staat een cijfer, tussen de 400 en 612. Het cijfer, het ID van het voertuig, van de RC-Cam is 594, onthoud dit. Nu ga je naar je MTA:San Andreas programma map, ook ergens in de Program Files map. Open mods > map_editor > vehicles en open het .vehicles bestand met de naam van de groep waar het 'nieuwe' voertuig het beste in past, wat in mijn geval RC Vehicles.vehicles is. Open het weer op dezelfde manier als dat je vehicles.ide hebt geopend. Nu zie je een paar cijfers staan, en, misschien raadde je het al, dit zijn de ID's van verschillende voertuigen uit SA, die tot die groep behoren. Zet onderaan het ID van je voertuig en sla 'm op. Klaar! Nu kun je in de Map Editor dit voertuig ook gebruiken, bij checkpoints, spawnpoints etc. NOTE: Sommige voertuigen geven een crash! Voeg geen trailers, karren, tram's en treinen toe, waar je niet mee kan rijden of zelf de richting mee kunt bepalen! ---------------------------------------------------------------------------------- Ik hoop dat jullie er weer wat van geleerd hebben, Grtz Puma. Reageren
Ferre Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Bedankt. Ik wou dit al weten en ik heb al leuke ideeën voor maps. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.