Jump to content

[sa] Spel loopt vast

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb GTA San Andreas geïnstalleerd op mijn pc en de nieuwste patch erop gezet (probleem is er ook zonder de patch). Geen mods geïnstalleerd.

Als ik aan het spelen ben kan ik soms opeens niet meer CJ bewegen met de muis, dat is op te lossen door even op ESC te drukken en daarna weer op Resume te klikken. Dat werkt 9 van de 10 keer. Alleen de overige keer loopt hij dus helemaal vast en moet ik via taakbeheer gta_sa.exe terminaten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

PC heeft de volgende specificaties:

Intel Core2Duo e6700 (2.67Ghz)

2GB Kingston ValueRam

Asus p5-pwdh Deluxe mobo

Asus 7900GTX Videokaart (512mb Dedicated + 271mb shared)

Virtual Memory staat op min 3069 en max 4069.

Editje: Ik gebruik Windows Vista Ultimate UK.

Alvast bedankt,

Raphaël

(PS: ik zie dat dit onderdeel Hardware Problemen heet, ben er niet zeker van of dit een hardware probleem...)

Bewerkt: door Rappie
Geplaatst:

Ik had hetzelfde probleem.

probeer het bestandje gta_set.set te verwijderen uit je map GTA SA user files (zit in de map "Mijn documenten)

En anders defragmenteer je harde schijf eens.

Geplaatst: (bewerkt)

Heb het bestandje verwijderd, ben benieuwd.

Fragmentatie gebeurt iedere woensdag dus dat kan het niet aan liggen.

edit: Loopt bijna direct weer vast. Kan het uitmaken dat ik wel direct wat settings verander? De standaard toetsen vind ik niet handig namelijk.

Bewerkt: door Rappie
Geplaatst:

Het kan er niet aan liggen dat je gelijk de settings veranderd, dit doe ik namelijk ook en ik heb geen problemen.

Misschien helpt het als je SA even herinstalleert. Ik weet niet zeker of je savegames blijven, maar maak er toch maar een backup van.

Geplaatst:

bij windows vista mag je je virtual memory niet hoger zetten dan je normaale werkgeheugen

verlaag dit eens naar 2000mb max en kijken wat er nu gebeurt

Geplaatst:
Het kan er niet aan liggen dat je gelijk de settings veranderd, dit doe ik namelijk ook en ik heb geen problemen.

Misschien helpt het als je SA even herinstalleert. Ik weet niet zeker of je savegames blijven, maar maak er toch maar een backup van.

Al geprobeerd, haalde niks uit.

bij windows vista mag je je virtual memory niet hoger zetten dan je normaale werkgeheugen

verlaag dit eens naar 2000mb max en kijken wat er nu gebeurt

Dat mogen ze dan wel duidelijk erbij zetten.. Heb het aangepast, ben benieuwd.

Geplaatst:

Hij blijft momenteel haast nonstop vastlopen bij het starten van een save game (paar keer deed et et wel goed maar nu niet meer).. echt vervelend.

Geplaatst:
Hij blijft momenteel haast nonstop vastlopen bij het starten van een save game (paar keer deed et et wel goed maar nu niet meer).. echt vervelend.

Bij mij hangt hij ook vaak vast! ik heb wel mods erin, maar ong na elke missie blijft hij hangen :duh:

Geplaatst:

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb ook windows Vista en het spel is origineel.. Ik snap er niks van.. Weet iemand al een oplossing voor dit probleem?

Geplaatst:
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb ook windows Vista en het spel is origineel.. Ik snap er niks van.. Weet iemand al een oplossing voor dit probleem?

Als je geprobeerd hebt om te SCM-modden zullen je savegames niet meer werken. Dit is omdat een deel van de code ook in je save-game wordt bewaard.

Als je hier niks mee hebt gedaan, zou ik proberen even te herinstalleren (saves blijven bewaard).

Misschien ligt het ook aan je pc. Kijk of je de aanbevolen specs hebt en laat niet te veel programma's tegelijkertijd aan staan.

Geplaatst:

Als je geprobeerd hebt om te SCM-modden zullen je savegames niet meer werken. Dit is omdat een deel van de code ook in je save-game wordt bewaard.

Als je hier niks mee hebt gedaan, zou ik proberen even te herinstalleren (saves blijven bewaard).

Misschien ligt het ook aan je pc. Kijk of je de aanbevolen specs hebt en laat niet te veel programma's tegelijkertijd aan staan.

Kan het eraan liggen dat ik een AMD Thurion processor heb en gene Athlon of pentium 4, anders zou ik echt niet meer weten waar het aan moet liggen. De rest voldoet namelijk aan gewoon aan de aanbevolen zysteemeigenschappen.

Geplaatst:
Kan het eraan liggen dat ik een AMD Thurion processor heb en gene Athlon of pentium 4, anders zou ik echt niet meer weten waar het aan moet liggen. De rest voldoet namelijk aan gewoon aan de aanbevolen zysteemeigenschappen.

Met een AMD Thurion kun je prima gamen hoor, al is het niet de beste processor die er is. Het probleem ligt waarschijnlijk ook helemaal niet bij je processor. Als je echt wil weten wat op dit moment één van de beste is, dan raad ik je een Intell Dual core aan, deze is beter als een normale AMD processor. Maar goed, ik ik had niet de indruk dat je opzoek bent naar een nieuwe op dit moment.

Ik heb het topic nog eens doorgelezen, en wat me vooral opvalt is dat 'Rappie' en 'Kruisvaarder' beide Windows Viasta hebben. Nu is dat natuurlijk niet zo vreemd. Wat wel een beetje vreemd is, is dat hun beide precies hetzelfde probleem hebben. Wellicht moeten jullie niet naar de PC op zich kijken, maar naar de soort Windows. Nu geef ik niet snel iets of iemand de schuld, maar gezien het feit dat Vista last heeft van kinderziektes kan het maar zo zijn dat games daaronder lijden. Je zou eventueel terug kunnen gaan naar XP, en dan wachten op een service-pack voor Vista, maar dat moet je zelf weten.

Geplaatst:
Ik heb het topic nog eens doorgelezen, en wat me vooral opvalt is dat 'Rappie' en 'Kruisvaarder' beide Windows Viasta hebben. Nu is dat natuurlijk niet zo vreemd. Wat wel een beetje vreemd is, is dat hun beide precies hetzelfde probleem hebben. Wellicht moeten jullie niet naar de PC op zich kijken, maar naar de soort Windows. Nu geef ik niet snel iets of iemand de schuld, maar gezien het feit dat Vista last heeft van kinderziektes kan het maar zo zijn dat games daaronder lijden. Je zou eventueel terug kunnen gaan naar XP, en dan wachten op een service-pack voor Vista, maar dat moet je zelf weten.

Dat doe ik sowieso al aangezien ik weet dat er niks mis is met mijn pc (zoals ik in de startpost al aangaf).

Terug naar Windows XP is geen optie, die draaide zeer slecht (ondanks dat ik zo ongeveer de beste hardware gebruik die er is). Vista is ook gewoon legaal dus geen download fouten ofzo van iso's.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...