Galiorix Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Ik heb dus dit probleem met GTA dat als ik hem voor 1 minuutje speel , het spel crasht en me computer opnieuw opstart(ongevraagt). Dus nu wil ik om uit te proberen Windows opnieuw instaleren , moet ik mijn eigenbestanden(en dat zijn er nogal wat) Backupen en de hele pc opnieuw instaleren , of mijn eigen bestanden laten staan en alleen windows opnieuw instaleren? Greetz Galiorix Reageren
Blink Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Galiorix, Je computer helemaal opnieuw installeren is denk ik niet nodig. Het zou best kunnen dat iemand anders hier op Gtaforum daar anders over denkt, ik ben ook maar een amateur Het is heel vervelend als je computer opnieuw opstart zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven. Het is een automatische instelling van Windows dat wanneer er een crash is veroorzaakt de computer gelijk opnieuw op zal starten. Gelukkig kan je dit ook uitzetten zodat je computer niet opnieuw opstart. Doe het volgende om deze instelling uit te schakelen: Start > ConfiguratieScherm > Systeem > Tabblad Geavanceerd > Opstart en Herstart instellingen Om bovenstaande actie te verduidelijken heb ik er met Paint even een plaatje van gemaakt, is misschien wat makkelijker. Klikken voor een vergroting Haal het gemarkeerde vakje dus leeg door er 1x op te klikken. Met de rest van je vragen kan ik je op dit moment even niet helpen, ik moet weg. Er zijn vast wel members die je wel kunnen helpen, binnen een aantal minuten/uren. Succes, Blink Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 dankje voor je reactie Blink , alleen mischie heb ik het te onduidelijk uitgelegt. Ik wil alleen Windows opnieuw instaleren en ik denk dat wat jij uitlegt heb , niet zoveel zin heeft tegen een Windows Crash. De vraag is dus , is het beter om alles te backuppen en Windows helemaal opnieuw instaleren en geen van de bestanden behouden of windows instaleren maar alle bestanden op de computer te laten staan Reageren
yvea0 Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Start hij opnieuw op, op een RESET mannier? of een gewone mannier. Want ik had dit een keer, op een RESET mannier. Het lag aan me hardware. Ik weet ff niet meer welk hardware. Anders moet je ff naar een computer-zaak gaan. om hem te laten maken, Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Reset manier , ik hoor een duidelijk Klik uit me Case en hij start dan acuut opnieuw op , alleen het topic gaat niet over fout maar over wat ik moet doen als ik Windows op nieuw instaleer Dus hier de vraag nog een keer Ik wil dus Windows opnieuw instaleren , moet ik dan mijn eigen bestanden Backuppen dan instaleren. OF De bestanden laten staan en windows instaleren in de normale modus(niet de destructieve die alle bestanden verwijdert en dán windows instaleert.) Reageren
Black Force Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 het zou kunnen dat je ventilator kapot is, dat had een vriend van mij ook..... Reageren
Ewoud Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 (bewerkt) Reset manier , ik hoor een duidelijk Klik uit me Case en hij start dan acuut opnieuw op , alleen het topic gaat niet over fout maar over wat ik moet doen als ik Windows op nieuw instaleer Dus hier de vraag nog een keer Ik wil dus Windows opnieuw instaleren , moet ik dan mijn eigen bestanden Backuppen dan instaleren. OF De bestanden laten staan en windows instaleren in de normale modus(niet de destructieve die alle bestanden verwijdert en dán windows instaleert.) Ik raad je altijd backups te maken van je belangrijke bestanden en zo te horen heb jij een HP? Het ligt eraan wat jezelf wilt de normale modus kan ervoor zorgen dat bepaalde programma's niet meer goed werken en niet meer kan de-installeren. Bij de destructieve moet je al je programma's weer er opnieuw opzetten, maar heeft als voordeel dat je pc wel weer lekker schoon in. Het is aan jouw. Mijn persoonlijke keus is altijd de destructieve weg. Bewerkt: 19 mei 2007 door Ewoud Reageren
Thundercover Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Mocht je inderdaad Windows opnieuw installeren, dan is het aanbevolen om je persoonlijke bestanden te backuppen. Je selecteert de bestanden waar je een kopie van wilt maken, drukt op Ctrl+ C en zet ze in een backup-map neer, op een andere pc of externe harde schijf. Je kan de kopieën ook in een map op dezelfde pc zetten en die map op een cd'tje of dvd'tje branden. Persoonlijk zou ik Windows pas opnieuw installeren als er geen andere oplossingen meer zijn. Tevens is het handig om er altijd iemand bij te hebben die er verstand van heeft en het al een keer eerder heeft gedaan. Ook kan Windows opnieuw installeren meer tijd kosten dan gepland, aangezien je soms ook software opnieuw moet installeren. Bij jouw probleem zou ik eerst maar San Andreas opnieuw installeren, in plaats van Windows Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Mijn harde schijf van 250 GB is opgedeelt in verschillende delen ,Boot , Backup en Recover. Kan ik dan gewoon al de bestanden die belangrijk zijn in Backup plaatsen en dan windows opnieuw instaleren? Want ik heb een totaal aan 100 , 130 gb aan bestanden , en dat zet je niet zomaar op een paar dvdtjes Bij jouw probleem zou ik eerst maar San Andreas opnieuw installeren, in plaats van Windows Ik heb GTA vice city en San Andreas al een keertje geherinstaleert alleen ze geven nog steeds het zelfde probleem Tevens is het handig om er altijd iemand bij te hebben die er verstand van heeft en het al een keer eerder heeft gedaan. Ook kan Windows opnieuw installeren meer tijd kosten dan gepland, aangezien je soms ook software opnieuw moet installeren. Ik heb zelf al een paar keer windows geinstaleert , alleen heb ik dus ook gestoord veel software die ik dan moet herinstaleren. Opzich geen probleem , maar het zou mischien wel 2 uur kunnen gaan duren.Of zou ik gewoon naar een computer zaak gaan en eens vragen wat zij er van denken BTW ook niet belangrijk , ik wil dit doen omdat op de windows site staat dat het een fout in windows is die niet opgelost kan worden , dus mij lijkt opnieuw instaleren dan een goede oplossing Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.