Backsmash Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 hoi, ik heb een vraag over internet en netwerken enz. ik heb 2 pc's hier. een laptop en een desktop. ik heb alleen op de desktop verbinding. is het mogelijk om op mn laptop via de lan poort op de desktop verbinding te maken met internet? ter verduidelijking --------------- ------------------- --------------------- |router | |Desktop | |Laptop | | |(((((((((((((((((((((| |___________________________| | | | draadloos | | draad via lanpoort van laptop | | --------------- ------------------- naar lanpoort desktop --------------------- Reageren
ifc3 Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 hoi,ik heb een vraag over internet en netwerken enz. ik heb 2 pc's hier. een laptop en een desktop. ik heb alleen op de desktop verbinding. is het mogelijk om op mn laptop via de lan poort op de desktop verbinding te maken met internet? ter verduidelijking --------------- ------------------- --------------------- |router | |Desktop | |Laptop | | |(((((((((((((((((((((| |___________________________| | | | draadloos | | draad via lanpoort van laptop | | --------------- ------------------- naar lanpoort desktop --------------------- Dat kan, als je desktop dual lan heeft (bv. Je desktop heeft 2x bedraad of 1x bedraag en 1x WLAN). Heb je dat niet ,dan kun je in de winkel meestal nog voor minder dan 5 euro een extra netwerkkaart kopen(maar meestal heb je dan ook een crosslink kabel nodig). Reageren
Mania-92 Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Als je een netwerk wilt kun je beter gewoon een goede router kopen, deze van Linksys is erg goed. Hij is draadloos en je kunt er 4 apparaten op aansluiten. Reageren
Backsmash Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 dat hebben we al maar ik heb geen draadloos internet op mn laptop, en een kabeltje leggen wil ik niet omdat we daar net van af zijn. ik heb ook niet veel zin om een netwerkkaart te kopen, want dat neemt een slot in en die heb ik niet meer over. dus dan blijft er maar een ding over, en dat is dus een wifi stickje Reageren
Schno009 Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 Waarschijnlijk heeft je laptop ook een PCMCIA slot (cardbus32) Daar kun je een draadloos netwerkkaartje indrukken, die meestal ook nog goedkoper zijn als gewone wifi sticks. http://www.alternate.nl/html/productDetail...ml?artno=LWCE51 (goedkoper kan niet ) Reageren
Backsmash Geplaatst: 20 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 ja maar ik weet niet of die poort nog werkt. t pinnetje is afgebroken, en je kan dus alleen nog maar met iets duns eruit halen. Reageren
Schno009 Geplaatst: 21 mei 2007 Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 't pinnentje???? WELK PINNETJE? er zitten 120 pinnetjes in de header binnenin. Of bedoel je die lockpin? Boeit niet of die er wel of niet zit, de kaart maakt contact, daar gaat het om. Hij blijft er zonder de lockpin ook wel stevig inzitten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.