Steel Dogg Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 (bewerkt) Beste GTAForum-leden. Ik heb, zoals sommigen al weten, een nieuw PC aangeschaft. De videokaart valt me best tegen, want het is maar 32MB. Het betreft een: S3 Graphics ProSavage DDR On-Board videokaart. Nou heb ik hier ook nog een GeForce TI 4200 met 128MB staan. Nou vraag ik me 2 dingen af: Kan een On-board videokaart vervangen worden door een normale insteek-videokaart? En neem ik risico's mee, waaronder bijvoorbeeld een kapotte PC? Dit omdat ik paar maanden geleden ook een PC heb ge-upgrade en daar liep het slecht mee af . M.V.G. Steel Dogg Bewerkt: 20 mei 2007 door Steel Dogg Reageren
ikt Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Hij zou in principe moeten werken als de ingangen het zelfde zijn. Maar aangezien je pc nieuw is heeft het een PCI-E ingang. En je videokaart is denk ik AGP. Dus het gaat niet lukken denk ik. Reageren
ifc3 Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Hij zou in principe moeten werken als de ingangen het zelfde zijn. Maar aangezien je pc nieuw is heeft het een PCI-E ingang. En je videokaart is denk ik AGP. Dus het gaat niet lukken denk ik. Zo te zien is het een Prosavage onboard. Die zitten alleen op oudere moederborden, dus het moederbord heeft wel AGP, maar een Geforce TI4200 is niet zo snel. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 20 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 (bewerkt) Ik heb een paar foto's gemaakt van het moederbord: Op foto 2 dat 3e zwarte input. Zou het daar in kunnen? Bewerkt: 20 mei 2007 door Steel Dogg Reageren
-Roy- Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Als de videokaart AGP is wel. Alleen weet ik niet of 2 videokaarten mogelijk is... Je kunt het proberen en je pc gaat er heus niet kapot van hoor... Reageren
ifc3 Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 Als de videokaart AGP is wel. Alleen weet ik niet of 2 videokaarten mogelijk is... Je kunt het proberen en je pc gaat er heus niet kapot van hoor... 2 videokaarten is best mogelijk (waarom zou er anders een AGP slot inzitten waar alleen een videokaart inkan)? Maar je moet wel eerst in Windows opstarten met de oude videokaart (het beeldscherm daarop aansluiten) en daarna het beeld naar je nieuwe videokaart laten gaan. (bureaublad, rechtermuisknop -> eigenschappen -> Beeldscherminstellingen en dan kies je je nieuwe videokaart uit de lijst en zet je hem op bureaublad uitbreiden naar dit scherm en dan ga je naar je oude en vink je dat uit). Doe nu je scherm in je nieuwe videokaart. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 21 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 Ja, ik heb het geprobeerd. Er was ruimte voor mijn videokaart Toen heb ik mijn PC opgestart op de nieuwe videokaart, maar hij viel uit . Even later startte ik hem opnieuw op en toen gebeurde het weer. Toen haalde ik de videokaart eruit en het werkte naar behoren. Kan het zo zijn dat er in de videokaart iets mis is ofzo, of ondersteund mijn PC de videokaart niet? M.v.g. Steel Dogg Reageren
ifc3 Geplaatst: 21 mei 2007 Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 Ja, ik heb het geprobeerd. Er was ruimte voor mijn videokaart Toen heb ik mijn PC opgestart op de nieuwe videokaart, maar hij viel uit . Even later startte ik hem opnieuw op en toen gebeurde het weer. Toen haalde ik de videokaart eruit en het werkte naar behoren. Kan het zo zijn dat er in de videokaart iets mis is ofzo, of ondersteund mijn PC de videokaart niet? M.v.g. Steel Dogg je moet eerst de onboard videokaart uitzetten of als je in Windows bent, eerst scherm op de oude videokaart doen, en dan bij bureaublad -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> beeldscherminstellingen, het beeld van je oude videokaart uitzetten en die op de andere videokaart aan. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 21 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 Ja, ik heb het geprobeerd. Er was ruimte voor mijn videokaart Toen heb ik mijn PC opgestart op de nieuwe videokaart, maar hij viel uit . Even later startte ik hem opnieuw op en toen gebeurde het weer. Toen haalde ik de videokaart eruit en het werkte naar behoren. Kan het zo zijn dat er in de videokaart iets mis is ofzo, of ondersteund mijn PC de videokaart niet? M.v.g. Steel Dogg je moet eerst de onboard videokaart uitzetten of als je in Windows bent, eerst scherm op de oude videokaart doen, en dan bij bureaublad -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> beeldscherminstellingen, het beeld van je oude videokaart uitzetten en die op de andere videokaart aan. Ja, maar moet de videokaart dan al eringemonteerd zijn? Want ik begrijpt het niet echt Reageren
Schno009 Geplaatst: 21 mei 2007 Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 Het zit volgens mij met de sloten wel goed. Maar je moet een on-board videokaart uitschakelen in de bios. Zodra je een andere videokaart erin steekt, gaat het beeld via die. Daarmee ga je naar de bios, schakelt de on-board videokaart uit en dan kun je booten naar windows. Ik kan er niet dieper op ingaan omdat ik niet weet wat voor bios je hebt. Reageren
ifc3 Geplaatst: 21 mei 2007 Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 Het zit volgens mij met de sloten wel goed.Maar je moet een on-board videokaart uitschakelen in de bios. Zodra je een andere videokaart erin steekt, gaat het beeld via die. Daarmee ga je naar de bios, schakelt de on-board videokaart uit en dan kun je booten naar windows. Ik kan er niet dieper op ingaan omdat ik niet weet wat voor bios je hebt. Bij sommige Moederborden kan de onboard niet uit, vandaar dat ik dit zeg: Zet beide videokaarten erin, zorg dat ze beide geinstalleerd zijn, start op met degene waar beeld uit komt. Is dat niet je nieuwe videokaart, laat dan het beeld op de andere komen. Dat doe je zo: Bureaublad -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> Beeldscherminstellingen. Dan kies je je nieuwe videokaart uit het dropdown menu en druk je op Windows Bureaublad uitbreiden naar deze beeldschermadapter en dan ga je naar de oude en dan vink je daar die optie weg en druk je op toepassen. Nu moet je je scherm aansluiten op je nieuwe videokaart. Dit had je mogelijk ook kunnen vinden met mijn Trial&Error methode (ik wel in ieder geval). Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 21 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 (bewerkt) Ja, ik heb het alweer geprobeerd. Dit keer gebeurde er iets onverwachts. Ik sluitte de beeldscherm op de nieuwe videokaart aan. De andere, on-board videokaart, kwam niet in het lijstje te staan. Ook bij apparaatbeheer stond de oude er niet. Toen is hij alweer uitgevallen. Ik weet niet meer waar het aan ligt Bewerkt: 21 mei 2007 door Steel Dogg Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 21 mei 2007 Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 Je moet eerst de nieuwe kaart monteren, onboard uit zetten, dan de instellingen voor video op AGP/PCI zetten en memory op 128. Dit moet je doen in de BIOS (kan je inkomen door del of F2 (verschilt per bios) ingedrukt te houden voor ie naar windows boot) voordat je die Ti kan gebruiken. Ik kan je een uitgebrijdere uitleg geven als ik weet welke bios (kan je zien als je de bios in gaat en dan bovenaan staat de naam bijv. Phoenix of American Megatrends) je hebt. Succes. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.