Jump to content

hoe maak je een scm mod?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Niet helemaal waar, het is geen SCM file, maar een txt file als je hem wilt openen in kladblok.

Misschien bedoelt hij een kladblok-achtig-venster (Dus Sanny Builder).

>>> Door Dutchy3010: Er staat "dan krijg ik geen SCMfile". Dus als hij SB gebruikt, dan staat er in mijn post nog waarom hij geen SCM file krijgt. Niet echt nuttig commentaar dus...<<<

Sorry.

Bewerkt: door Jarno
Geplaatst: (bewerkt)
Edit 3: als ik met scm mod krijg ik een kladblok.. dan verander ik niet de scm...

Ja, en dat is de SCM file. Daarin kan je dus de SCM modden.

Niet helemaal waar, het is geen SCM file, maar een txt file als je hem wilt openen in kladblok.

Als je hem opent in kladblok, dan is de SCM al gedecompileerd. Dat betekend dat het al als het ware "leesbaar" is gemaakt. Dit is echter niet te lezen door het spel, vandaar dat het ook de extensie .txt heeft. Als je hem wél wilt gebruiken in het spel zelf (wat ik niet geheel onlogisch acht), dan moet je hem eerst compileren. Dit doe je met bijvoorbeeld Sanny Builder. Als je hem compileerd wordt het dus weer main.scm, ipv main.txt. Het is handiger om het te bewerken in deze programma's en dan te compileren (ook omdat Sanny Builder een verzorgde lay-out heeft), als dat je het eerst in kladblok bewerkt en dan in Sanny Builder opent en compileerd. In kladblok kan je het dus wel veranderen, maar niet leesbaar maken voor het spel. Overigens moet je hem al wel gedecompileerd hebben met een programma als Sanny Builder wil je hem openen in kladblok...

oke nu doet ie het helemaal niet meer...

laat ook maar, ik wil gewoon weten hoe ik de gtavc scm moet openen..

Edit: laat ook maar ik wil nu alleen maar een antwoord op vraag 3: als ik met scm mod krijg ik een kladblok.. dan verander ik niet de scm...

ik snap het antwoord van Dutchy3010 niet echt..

Bewerkt: door superjetze

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...