~> GizmO <~ Geplaatst: 8 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 8 juni 2007 Leuk tutje Ga zo door. Jammer dat ik zelf geen 3ds max 9 heb. Anders zou ik meedoen Vriendelijke groet stijn Waarom post je hier dan? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jaah90 Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 9 juni 2007 @ Jaah90, ik weet wel hoe het moet hoor. Zal dit dit weekend hoogstwaarschijnlijk maken. ok, fantastisch ! {Vooral het exporteren enz enz vind ik erg belangrijk } Wat bedoel je met het exporteren? Het lijkt mij dat hij met het exporteren bedoelt het maken van een .DFF en .COL Jep Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rivel Geplaatst: 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 10 juni 2007 Najah, mijn trial van 3D's zit erop. Iemand een oplossing? Owja, mag deze eigenlijk in de MTL? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jaah90 Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 12 juni 2007 Is het nog gelukt of ? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rivel Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 12 juni 2007 Is het nog gelukt of ? Mijn trial van 3d studio max 9 zit erop. Dus voorlopig moet ik nog even een *ahum*oplossing*ahum*[/font] zoeken... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Wazuup Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 12 juni 2007 Jaah90, misschien is het voor jou handig om in de Master Tutorial List te kijken. Daar staan namelijk meer dan genoeg tutorials over hoe je een object ingame zet, ja ook videotutorials. Bijvoorbeeld de tutorial ''mappen door middel van de map IO'' begint met een stukje moddeling en texturing (simpel en afgeragd, maar dat terzijde). Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jaah90 Geplaatst: 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 13 juni 2007 hmm ja ik zie het. Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk. Hoe maak je bijv. de juiste textures? Hoe voeg je die ene texture aan die muur Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven. Dus wat ik eigenlijk vraag, is: Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rivel Geplaatst: 13 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 13 juni 2007 hmm ja ik zie het.Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk. Hoe maak je bijv. de juiste textures? Hoe voeg je die ene texture aan die muur Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven. Dus wat ik eigenlijk vraag, is: Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken. Textures maken. Is best wel moeilijk, maar je kan ook gewoon je fototoestel pakken en foto's gaan trekken in je buurt van muren... En dan bewerken met PS. Zoek anders op google naar gratis textures. Om een texture te adden aan een pebpaalde muur. Selecteer je de poly van die muur en kies je material editor, en dan bitmap ofzoiets. EEn dan kies je hem. Vervolgens doe je UVWmap in de modifier list. En kan je daar vanalles instellen! Maar die tut. zal ik maken! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jaah90 Geplaatst: 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 13 juni 2007 hmm ja ik zie het.Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk. Hoe maak je bijv. de juiste textures? Hoe voeg je die ene texture aan die muur Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven. Dus wat ik eigenlijk vraag, is: Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken. Textures maken. Is best wel moeilijk, maar je kan ook gewoon je fototoestel pakken en foto's gaan trekken in je buurt van muren... En dan bewerken met PS. Zoek anders op google naar gratis textures. Om een texture te adden aan een pebpaalde muur. Selecteer je de poly van die muur en kies je material editor, en dan bitmap ofzoiets. EEn dan kies je hem. Vervolgens doe je UVWmap in de modifier list. En kan je daar vanalles instellen! Maar die tut. zal ik maken! Ok is goed, prachtig Misschien nog een laatste wens: , dat het huisje e.d helemaal klaar is om geéxporteerd te worden. Ik weet namelijk niet of je speciaal voor textures iets extra's moet doen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Wazuup Geplaatst: 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 13 juni 2007 Jaah90, lees nou eens goed wat ik zeg: Jaah90, misschien is het voor jou handig om in de Master Tutorial List te kijken. Daar staan namelijk meer dan genoeg tutorials over hoe je een object ingame zet, ja ook videotutorials. Bijvoorbeeld de tutorial ''mappen door middel van de map IO'' begint met een stukje moddeling en texturing (simpel en afgeragd, maar dat terzijde). In die videotutorials staat precies hoe je alles exporteerd en ingame zet. Je kunt hem combineren met deze tutorial als je een huisje wilt maken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rivel Geplaatst: 13 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 13 juni 2007 En, om een model ingame te zetten moe tje wel textures erom heen hebben! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jaah90 Geplaatst: 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 13 juni 2007 het punt is duidelijk Wazuup en Rivel Beide bedankt Kan trouwens niet wachten tot de tutorial Rivel, bedankt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rivel Geplaatst: 13 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 13 juni 2007 het punt is duidelijk Wazuup en Rivel Beide bedankt Kan trouwens niet wachten tot de tutorial Rivel, bedankt Deze tutorial zal hoogstwaarschijnlijk dit weekend komen. Mijn 3d's max is back! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Murk Geplaatst: 18 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 18 juni 2007 (bewerkt) @ Bigstijn's post: met wings 3d kom je ook een heel eind http://www.wings3d.com/ Is alleen niet voor animaties (dacht ik, nooit onderzocht eigenlijk) Ik gebruik het voor moddeling in een Ruimte-rts spel dus voor van die ruimtescheepkes enzo, en dat gaat zeer goed. Als je wings3d eenmaal onder de knie hebt kun je er zelfs autos mee maken in GTA, zij het wel dat je voor het echte werk Maya of soortgelijk nodig heb Bewerkt: 18 juni 2007 door Murk Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jaah90 Geplaatst: 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst: 20 juni 2007 @Rivel, wil het al lukken of? >>> Door Wazuup: Graag via PB <<< Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.