Jump to content

Recommended Posts

Posted
Leuk tutje :)

Ga zo door.

Jammer dat ik zelf geen 3ds max 9

heb. Anders zou ik meedoen :)

Vriendelijke groet stijn :bier:

Waarom post je hier dan?

Posted
@ Jaah90, ik weet wel hoe het moet hoor. Zal dit dit weekend hoogstwaarschijnlijk maken.

ok, fantastisch !

{Vooral het exporteren enz enz vind ik erg belangrijk :dans:

}

Wat bedoel je met het exporteren?

Het lijkt mij dat hij met het exporteren bedoelt het maken van een .DFF en .COL ;)

Jep :dans:

Posted

Najah, mijn trial van 3D's zit erop. Iemand een oplossing? Owja, mag deze eigenlijk in de MTL?

Posted
Is het nog gelukt of :engel::dans: ?

Mijn trial van 3d studio max 9 zit erop. Dus voorlopig moet ik nog even een *ahum*oplossing*ahum*[/font] zoeken...

Posted

Jaah90, misschien is het voor jou handig om in de Master Tutorial List te kijken. Daar staan namelijk meer dan genoeg tutorials over hoe je een object ingame zet, ja ook videotutorials. Bijvoorbeeld de tutorial ''mappen door middel van de map IO'' begint met een stukje moddeling en texturing (simpel en afgeragd, maar dat terzijde).

Posted

hmm ja ik zie het.

Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk.

Hoe maak je bijv. de juiste textures?

Hoe voeg je die ene texture aan die muur

Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven.

Dus wat ik eigenlijk vraag, is:

Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken.

:dans:

Posted
hmm ja ik zie het.

Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk.

Hoe maak je bijv. de juiste textures?

Hoe voeg je die ene texture aan die muur

Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven.

Dus wat ik eigenlijk vraag, is:

Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken.

:dans:

Textures maken. Is best wel moeilijk, maar je kan ook gewoon je fototoestel pakken en foto's gaan trekken in je buurt van muren... En dan bewerken met PS. Zoek anders op google naar gratis textures. Om een texture te adden aan een pebpaalde muur. Selecteer je de poly van die muur en kies je material editor, en dan bitmap ofzoiets. EEn dan kies je hem. Vervolgens doe je UVWmap in de modifier list. En kan je daar vanalles instellen! Maar die tut. zal ik maken!

Posted
hmm ja ik zie het.

Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk.

Hoe maak je bijv. de juiste textures?

Hoe voeg je die ene texture aan die muur

Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven.

Dus wat ik eigenlijk vraag, is:

Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken.

:dans:

Textures maken. Is best wel moeilijk, maar je kan ook gewoon je fototoestel pakken en foto's gaan trekken in je buurt van muren... En dan bewerken met PS. Zoek anders op google naar gratis textures. Om een texture te adden aan een pebpaalde muur. Selecteer je de poly van die muur en kies je material editor, en dan bitmap ofzoiets. EEn dan kies je hem. Vervolgens doe je UVWmap in de modifier list. En kan je daar vanalles instellen! Maar die tut. zal ik maken!

Ok is goed, prachtig ;)

Misschien nog een laatste wens: :bier: , dat het huisje e.d helemaal klaar is om geéxporteerd te worden. Ik weet namelijk niet of je speciaal voor textures iets extra's moet doen.

Posted

Jaah90, lees nou eens goed wat ik zeg:

Jaah90, misschien is het voor jou handig om in de Master Tutorial List te kijken. Daar staan namelijk meer dan genoeg tutorials over hoe je een object ingame zet, ja ook videotutorials. Bijvoorbeeld de tutorial ''mappen door middel van de map IO'' begint met een stukje moddeling en texturing (simpel en afgeragd, maar dat terzijde).

In die videotutorials staat precies hoe je alles exporteerd en ingame zet. Je kunt hem combineren met deze tutorial als je een huisje wilt maken.

Posted

En, om een model ingame te zetten moe tje wel textures erom heen hebben!

Posted

het punt is duidelijk Wazuup en Rivel ;)

Beide bedankt :dans:

Kan trouwens niet wachten tot de tutorial Rivel, bedankt :bier:

Posted
het punt is duidelijk Wazuup en Rivel ;)

Beide bedankt :dans:

Kan trouwens niet wachten tot de tutorial Rivel, bedankt :bier:

Deze tutorial zal hoogstwaarschijnlijk dit weekend komen. Mijn 3d's max is back!

Posted (edited)

@ Bigstijn's post: met wings 3d kom je ook een heel eind :)http://www.wings3d.com/

Is alleen niet voor animaties (dacht ik, nooit onderzocht eigenlijk)

Ik gebruik het voor moddeling in een Ruimte-rts spel dus voor van die ruimtescheepkes enzo, en dat gaat zeer goed. Als je wings3d eenmaal onder de knie hebt kun je er zelfs autos mee maken in GTA, zij het wel dat je voor het echte werk Maya of soortgelijk nodig heb :duh:^_^

Edited by Murk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...