Jump to content

[MODEL] basic huisje


Rivel

Recommended Posts

@ Jaah90, ik weet wel hoe het moet hoor. Zal dit dit weekend hoogstwaarschijnlijk maken.

ok, fantastisch !

{Vooral het exporteren enz enz vind ik erg belangrijk :dans:

}

Wat bedoel je met het exporteren?

Het lijkt mij dat hij met het exporteren bedoelt het maken van een .DFF en .COL ;)

Jep :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Jaah90, misschien is het voor jou handig om in de Master Tutorial List te kijken. Daar staan namelijk meer dan genoeg tutorials over hoe je een object ingame zet, ja ook videotutorials. Bijvoorbeeld de tutorial ''mappen door middel van de map IO'' begint met een stukje moddeling en texturing (simpel en afgeragd, maar dat terzijde).

Link to comment
Delen op andere websites

hmm ja ik zie het.

Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk.

Hoe maak je bijv. de juiste textures?

Hoe voeg je die ene texture aan die muur

Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven.

Dus wat ik eigenlijk vraag, is:

Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken.

:dans:

Link to comment
Delen op andere websites

hmm ja ik zie het.

Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk.

Hoe maak je bijv. de juiste textures?

Hoe voeg je die ene texture aan die muur

Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven.

Dus wat ik eigenlijk vraag, is:

Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken.

:dans:

Textures maken. Is best wel moeilijk, maar je kan ook gewoon je fototoestel pakken en foto's gaan trekken in je buurt van muren... En dan bewerken met PS. Zoek anders op google naar gratis textures. Om een texture te adden aan een pebpaalde muur. Selecteer je de poly van die muur en kies je material editor, en dan bitmap ofzoiets. EEn dan kies je hem. Vervolgens doe je UVWmap in de modifier list. En kan je daar vanalles instellen! Maar die tut. zal ik maken!

Link to comment
Delen op andere websites

hmm ja ik zie het.

Maar ik vind het adden van textures en txd maken e.d erg moeilijk.

Hoe maak je bijv. de juiste textures?

Hoe voeg je die ene texture aan die muur

Hoe kunnen we het dak van het huisje net die texture geven.

Dus wat ik eigenlijk vraag, is:

Hoe het maken van textures, adden op het gebouw[in dit geval, het basic huisje], en dat klaarmaken om je dff e.d te maken.

:dans:

Textures maken. Is best wel moeilijk, maar je kan ook gewoon je fototoestel pakken en foto's gaan trekken in je buurt van muren... En dan bewerken met PS. Zoek anders op google naar gratis textures. Om een texture te adden aan een pebpaalde muur. Selecteer je de poly van die muur en kies je material editor, en dan bitmap ofzoiets. EEn dan kies je hem. Vervolgens doe je UVWmap in de modifier list. En kan je daar vanalles instellen! Maar die tut. zal ik maken!

Ok is goed, prachtig ;)

Misschien nog een laatste wens: :bier: , dat het huisje e.d helemaal klaar is om geéxporteerd te worden. Ik weet namelijk niet of je speciaal voor textures iets extra's moet doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Jaah90, lees nou eens goed wat ik zeg:

Jaah90, misschien is het voor jou handig om in de Master Tutorial List te kijken. Daar staan namelijk meer dan genoeg tutorials over hoe je een object ingame zet, ja ook videotutorials. Bijvoorbeeld de tutorial ''mappen door middel van de map IO'' begint met een stukje moddeling en texturing (simpel en afgeragd, maar dat terzijde).

In die videotutorials staat precies hoe je alles exporteerd en ingame zet. Je kunt hem combineren met deze tutorial als je een huisje wilt maken.

Link to comment
Delen op andere websites

het punt is duidelijk Wazuup en Rivel ;)

Beide bedankt :dans:

Kan trouwens niet wachten tot de tutorial Rivel, bedankt :bier:

Deze tutorial zal hoogstwaarschijnlijk dit weekend komen. Mijn 3d's max is back!

Link to comment
Delen op andere websites

@ Bigstijn's post: met wings 3d kom je ook een heel eind :)http://www.wings3d.com/

Is alleen niet voor animaties (dacht ik, nooit onderzocht eigenlijk)

Ik gebruik het voor moddeling in een Ruimte-rts spel dus voor van die ruimtescheepkes enzo, en dat gaat zeer goed. Als je wings3d eenmaal onder de knie hebt kun je er zelfs autos mee maken in GTA, zij het wel dat je voor het echte werk Maya of soortgelijk nodig heb :duh:^_^

Bewerkt: door Murk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...