Jump to content

Een spelletjes site

Recommended Posts

Geplaatst:

ik was van plan een site te maken zoals habbohotel en runescape daar heb ik hulp bij nodig als iemand het kan zeg het even op deze topic :tu:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik moet je toch even aan het verstand brengen dat het heel moeilijk is om een spel te maken. Je hebt geld nodig voor programma's die over het algemeen heel duur zijn, je moet ervaring hebben met programmeren en het belangrijkste van alles: je moet geduld hebben. Om het even in een notedop te zeggen:

Je moet een programmeertaal kennen, zoals C++, of Java, of Delphi, wat je maar wilt. en je moet er ervaring mee hebben.

Je hebt tijd nodig, programmeren is erg tijdrovend. Ook het modellen van de characters kost veel tijd.

Je hebt een sterke webserver nodig, en bijna ongelimiteerde bandwith. Het spelen kost namelijk zovel bandwith, dat de server de informatiestroom meestal niet aankan.

Je moet een chatbox maken, wat eigenlijk valt onder programmeren.

Als je iets in de richting van Runescape wilt maken, denk dan aan een jaar werk voor het programmeren.

Bovendien moet je een webserver hebben die het aankan. Als die het niet aankan, heb je geen spel. Spellen zoals Runescape hebben meerdere servers. Als je op de site zit moet je links geven naar de server.

Voor de site moet je PHP, CSS en HTML kennen, misschien ook nog MySQL.

Genoeg werk voor de boeg. Wanneer je alles uit dit lijstje kunt/hebt, kun je beginnen.

Bewerkt: door ThunderDuck
Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben op dit moment ook heel erg hard bezig met Java leren en te programmeren. Ik raad je aan om naar de bibliotheek te gaan en daar boeken over Java (of naar jou gewenste programmeertaal keuze).

Tevens als je een online game wilt maken, moet je servers hebben.

Eigenlijk allemaal wat Thunderduck zei.

@Thunderduck,

1 jaar programmeren? :) Ik denk toch wel wat een paar jaartjes. Zeker als je in je eentje werkt.

Als je met Java werkt heb je geluk, het gratis programma van Sun; SDK (Software Development Kit 1.4) is een goede programma om mee te programmeren.

Zorg eerst wel voor een boek, want anders weet je niet hoe je moet beginnen. ;)

En een spel zoals Habbohotel of Runescape heeft een grote mySQL database. Dat betekent dat daar allerlei troep word opgeslagen zoals accounts, geld en andere dingen.

Zonder database moet je helemaal weer overnieuw beginnen etc.

MVG,

Gangsta. :sigaar:

Bewerkt: door Gangsta
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Excuses voor bump

Hij bedoelt volgens mij Illegale servers.

Dus illegale server van HabboHotel en Runescape

En omdat dit illegale handelingen zijn,moet dit gesloten zijn,toch?

Geplaatst:
Excuses voor bump

Hij bedoelt volgens mij Illegale servers.

Dus illegale server van HabboHotel en Runescape

En omdat dit illegale handelingen zijn,moet dit gesloten zijn,toch?

Volgens mij bedoelt hij dat niet, hij wil een nieuw spel maken in de categorie HabboHotel en Runescape en ik zie geen basis om ervan uit te gaan dat hij daarmee bedoelt om een illegale versie ervan online te zetten. Daarnaast moet ik zeggen dat modgedrag hier, naast illegale praktijken, ook niet gewenst is, en wil ik je vragen hiermee op te houden.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Je hebt een sterke webserver nodig, en bijna ongelimiteerde bandwith.
Wat bedoel je met 'bijna ongelimiteerd'? hoeveel Mbit/sec bedoel je dan?
Geplaatst:
Je hebt een sterke webserver nodig, en bijna ongelimiteerde bandwith.
Wat bedoel je met 'bijna ongelimiteerd'? hoeveel Mbit/sec bedoel je dan?

Dat weet ik niet precies, maar als je honderden spelers hebt die elke een wereld van 1 MB moeten opvragen...

Dan heb je toch wel een paar GB nodig.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...