Gta-killer Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 (bewerkt) Voor wie de ps3 te duur vindt en dus nog een extra reden zoekt om hem te kopen, hier is een goede reden: Blu-ray is het aan het winnen van de HD-DVD (site), dit wil zeggen dat je geen Blu-ray speler van €700 hoeft te kopen als je een ps3 hebt. Zo is de verhouding van verkochte Blu-ray films ten opzichte van HD-DVD 3:1 voor Blu-ray. In japan is zelfs 96% van de verkochte HD films Blu-ray. In Europa is het aantal procent dat Blu-ray films sterk aan het stijgen sinds de ps3 uitkwam en zal hoogst waarschijnlijk nog wel verder blijven stijgen. Als het zo doorgaat zal Blu-ray standaart worden en zullen alle nieuwe films op Blu-ray uitkomen, zo heb je dus een groot voordeel met de ps3, die ook nog eens de goedkoopste Blu-ray speler is. Bewerkt: 22 mei 2007 door Gta-killer Reageren
Biocount Geplaatst: 23 mei 2007 Rapport Geplaatst: 23 mei 2007 zelf heb ik nooit een dvd in HD gezien maar ik vind blueray wel vet en ik ben blij dat het doorbreekt alleen ik koop liever een spel dan een blueray film Reageren
Rivel Geplaatst: 27 mei 2007 Rapport Geplaatst: 27 mei 2007 Ik denk ook dat Blu-ray gaat winnen. Hij is wel wat duurder, maar er kan veel meer op 1 schijfje! En de naam klinkt beter! Reageren
Gijsso Geplaatst: 16 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2007 Blu-ray wint zeker. Er past veel meer op en het klinkt mooi Reageren
Sdajafol Geplaatst: 16 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2007 Je post een nieuwsbericht dat van de site blu-ray.com komt - natuurlijk zeggen die dat de blu ray disc het aan het winnen is van de HD-DVD, ze gaan niet vertellen dat hun apparaat er niks van bakt Ik vind Japan trouwens een slecht voorbeeld omdat daar zowiezo véél meer mensen een PS3 kopen in plaats van een x360 of hd-dvd speler. Reageren
Black Force Geplaatst: 16 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2007 toch supervet dat de ps3 standaard een blu ray laser aan boord heeft, ik hoop echt dat blu ray de nieuwe standaard High Defenition disc word, en ik gun het sony van harte met hun ps3, want de hebben een gewaagde keuze gemaakt blu ray in de ps3 te stoppen, maar ze hebben waarschijnlijk toch wel de goede keuze gemaakt met blu ray. Greetz, Black Force Reageren
Gta-killer Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 oktober 2007 Je post een nieuwsbericht dat van de site blu-ray.com komt - natuurlijk zeggen die dat de blu ray disc het aan het winnen is van de HD-DVD, ze gaan niet vertellen dat hun apparaat er niks van bakt Als ze het slecht zouden doen posten ze gewoon niks. HD-DVD gaat ook niet op hun site zetten dat ze aan het winnen zijn terwijl ze het niet zijn. Dus je kan er zeker van uit gaan dat het waarheid is. BTW: had ik dit niet in het grote ps3 topic gepost? Ik kan me niet herinneren dat ik er een appart topic voor heb geopend Reageren
White Gold Geplaatst: 17 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2007 In de VS bezit Blu Ray al 66% van de markt. Er is in ieder geval één duidelijke reden dat Blu-Ray gaat winnen en dat is de opslagcapaciteit. In ieder geval check het onderstaande nieuwsbericht: Dinsdag 16 oktober 2007 - De HD-DVD versie van de film Transformers zal geen Dolby TrueHD of uncompressed PCM bevatten. Dit terwijl de meeste films op HD-DVD of Blu-ray wel voorzien zijn van High Definition audio. Paramount maakte vandaag bekend waarom dit het geval is bij Transformers.De HD-DVD, die 'slechts' 30 GB aan data kan herbergen, is te klein voor én de complete film in High Definition, én de nodige extra's, én High Definition audio. Paramount heeft hierbij gekozen voor extra's, waardoor het geluid enkel te horen is in Dolby Digital-Plus 5.1 Surround. Sony's Blu-Ray Disc kan dubbellaags 50 GB aan data herbergen en lijkt hiermee dus beter voorbereid te zijn op grote films mét High Definition audio én de nodige extra's. Bron: hddvd.highdefdigest Bron: ps3only.nl Dus zo zie je maar weer dat je nooit ruimte genoeg kan hebben. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 17 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2007 Natuurlijk wint Blu-Ray . Opslagruimte is de ding waar Blu-Ray in wint. Het is dus logisch dat Blu-Ray wint Reageren
Gta-killer Geplaatst: 17 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 oktober 2007 Blu-ray capiciteit is zelfs 100 gb in plaats van 50 gb. Er is namelijk een 4 laags Blu-ray ontwikkeld, die 100 gb aan data kan bevatten. Die 4 laags Blu-ray kan op een standaard Blu-ray speler worden af gespeeld, ook op ps3 dus. Met zn grote capiciteit kan hd-dvd al bijna niet meer winnen, want een van de belangrijkste dingen aan een nieuw formaat is dat die groot genoeg is, en Blu-ray is ruim 3 keer zo groot als HD-DVD. Reageren
thug Geplaatst: 17 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2007 blua-rayn is toch al gewonnen Reageren
the max Geplaatst: 18 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2007 de frs verkoopt ook alleen nog maar blu-ray schijfjes, vanwege de teleurstellende verkopen van de HD-DVD's :tu: :tu: Reageren
Siempie Geplaatst: 20 november 2007 Rapport Geplaatst: 20 november 2007 Zijn Paramount en Dreamworks niet gestopt met het uitbrengen van films op Blu Ray? Reageren
js007 Geplaatst: 20 januari 2008 Rapport Geplaatst: 20 januari 2008 blue ray is ongetwijfelt de beste daarom ga ik een ps3 kopen (ooit) Reageren
M.Gordon Geplaatst: 20 januari 2008 Rapport Geplaatst: 20 januari 2008 Warner Bros exclusief naar Blu-ray Disk! :dans: Nou kan HD-DVD nog maar met 0,00000000001% winnen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.