Jump to content

Blu-ray aan het winnen van HD-DVD

Recommended Posts

Geplaatst:
gerucht gehoort dat xbox360 ook naar blu-ray disk gaat.

sorry heb geen bron ik vind het niet meer.

Ja had ik ook gehoord.

Geplaatst:

Gelukkig begint de PS3 op gang te komen, als de PS3 het in Japan wint winnen ze vast ook in andere landen :)

Geplaatst: (bewerkt)

Nieuw nieusbericht:

Het nieuwe jaar heeft voor HD-DVD nog niet veel goeds gedaan. De grootste tegenslag was toch wel het bericht dat Warner Bros. straks enkel Blu-Ray gaat gebruiken. Dit heeft nu al impact op de consument.

De verkoopcijfers van HD-DVD zijn na de aankondiging van Warner Bros. drastisch gezakt. Voorheen, najaar van 2007, werden er al circa twee maal zoveel Blu-Ray schijfjes verkocht dan HD-DVD schijfjes. Vandaag de dag is vijfentachtig procent van het aantal verkochte HD schijven Blu-Ray, dit is het grootste verschil wat tot nu toe gemeten is.

De top tien best verkochte HD films in de Verenigde Staten bestaat enkel uit Blu-Ray films. De nummer 1, 3:10 To Yuma, is tienmaal zoveel verkocht als de best verkochte HD-DVD film, The Kingdom. Terwijl Warner Bros. tot mei 2008 films op HD-DVD gaat uitbrengen trekt de grote filmfabrikant Blu-Ray nu al een stuk voor. Neem bijvoorbeeld de film The Invasion, deze verschijnt 29 januari op Blu-Ray en 19 februari op HD-DVD. Ook de film Twister verschijnt 3 weken later op HD-DVD, op 6 mei is de Blu-Ray release, en 27 mei ligt de HD-DVD versie in de winkels. (bron)

Nu is het bijna zeker dat ze hebben gewonnen, doordat Warner Bros binnekort alleen maar voor Blu-ray gaat uitbrengen.

Bewerkt: door Gta-killer
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik had zoiets al wel verwacht. Blu-Ray is gewon veel beter en een schijfje kan veel meer geheuge aan en dat willen mensen.

Geplaatst:
Gelukkig begint de PS3 op gang te komen, als de PS3 het in Japan wint winnen ze vast ook in andere landen :)

Was het maar zo :7

Dat de PS3 in Japan aan het winnen is zegt erg weinig, want Sony is Japans en dus overwegen veel Japanners eerder een PS3 of een Wii dan een Xbox. In Amerika is het juist andersom, al verkoopt de PS3 daar inmiddels wel wat beter. In de rest van de wereld, waaronder ook Europa valt, is het belangrijkste, en de laatste weken verkoopt de PS3 veel beter.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Toshiba stopt met HD DVD productie

Net las ik in dit artikel dat Toshiba, de bedenker van de HD DVD heeft besloten te stoppen met het produceren van HD DVDtjes.

In andere woorden geven ze zich gewonnen door hun DVD fabriek te sluiten en kan je nu wel zeggen dat Blu ray heeft gewonnen van HD DVD

Geplaatst:

@hierboven: Klopt ja, de BRD heeft officieel de slag gewonnen. Ook zijn er veel berichten dat er een externe speler voor BRD Disks voor de Xbox 360 komt, met een gepeperd prijskaartje. De HD-DVD speler was namelijk al niet goedkoop, Blue Ray is een nog duurder systeem dus grote kans dat het misschien wel boven de 150 euro zit...

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Whaha, als er een blu ray speler komt voor de XBOX360 waar ook games op verschijnen, dan lach ik me kapot. Want als ze dat doen dan naaien ze alle klanten, omdat ze verplichten een blu ray speler aan te schaffen.

Maarja, we zullen wel zien! :)

Greetz,

Black Force

Geplaatst:
Whaha, als er een blu ray speler komt voor de XBOX360 waar ook games op verschijnen, dan lach ik me kapot. Want als ze dat doen dan naaien ze alle klanten, omdat ze verplichten een blu ray speler aan te schaffen.

Maarja, we zullen wel zien! :)

Greetz,

Black Force

Het gerucht gaat al dat de Xbox een blu-ray add on krijgt, maar daar gaat uiteraard een flink prijskaartje aanhangen (ik denk toch al gauw aan 200 euro). Deze is dan uiteraard niet verplicht, maar toch is hebben de mensen die in de laatste paar maanden de hd dvd add on hebben gekocht 179 euro verspeelt, want dat is nu in feiten weggegooid geld. Maargoed, de Playstation 3 lijkt er nu van te profiteren, aangezien hij deze week beter heeft verkocht dan de Xbox in Amerika, wat je toch wel opmerkelijk mag noemen.

[table=header]Console

Japan Amerika Europa Totaal Nintendo DS - 166,899159,880326,779Wii - 47,702108,943156,645PS3 - 80,21476,306156,520Xbox360-79,20445,415124,619PSP - 62,49347,605110,098[/table]

VGChartz

Dit gaat dus niet bepaald een leuk weekje worden voor Microsoft, en Japan komt er ook nog eens bij.

Geplaatst:

En die cijfers zijn dacht ik nog van voor dat het officieel werd bekend gemaakt dat HD DVD stopt.

Die cijfers zijn namelijk van tot afgelopen weekend en daarna wed het pas echt bekend gemaakt.

Maar dat is juist goed teken want dat wil zeggend at ps3 het wereldwijd steeds beter gaat doen. En als ook japan wordt meegerekend zal het verschil nog groter zijn tussen 360 en ps3 want daar verkoopt de ps3 wel 8 keer zo goed als de 360.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...