Jump to content

Vergelijkingstest (Next-gen consoles)

Recommended Posts

Geplaatst:

Iedereen mag hier zijn vergelijkingen neerzetten van de Wii, Xbox360 en de PS3

De mijne:

Als je naar de specificaties kijkt zal men natuurlijk voor de PS3 gaan. De Xbox360 zou eigenlijk uit het rijtje worden geschapt vanwege schade op de CD's, alleen omdat GTA IV erop komt en de prijs medium is, laat ik hem nog staan.

Dan heb je de Wii. Een leuke spelcomputer voor het gezin. Je bent lekker in beweging en het is gezellig. Naar mijn ervaring vind ik de Wii toch meer een kinderspelcomputer. De graphics zijn van de Wii ook niet echt top en staat ongeveer gelijk aan de PS2, die heeft alleen geen infrarood gedoe en geen Internet.

Over het uiterlijk valt genoeg te praten, maar ik zal het kort houden. De Wii, Xbox 360 en de PS3 hebben alle 3 een mooi modern uiterlijk. Op de PS3 is helaas elk stofje te zien, maar hij is wel mooi glans. De Xbox 360 is wat te groot. En de Wii is wat te klein..

De prijzen zijn erg verschillend. De PS3 is met de grootse prijs van 600,- op de markt te koop. Dan krijg je de Xbox 360 die er tussen in hangt. Opzich wel een fijne prijs. Dan krijg je de Wii. Met 250,- krijg je precies wat je verwacht: Een leuke Next-Gen console met helaas niet de toppe graphics. Daarmee schrap ik de Wii van de lijst.

Tussen de Xbox 360 en de PS3 valt moeilijk te kiezen. Hierbij ga ik naar de controllers kijken. De Xbox 360 controllers vind ik namelijk niet zo fijn, omdat ik meer Sony's controllers gewend ben. Helaas weet ik niet of er nou Dual-Shock in de Xbox 360 controllers zitten, want dat vind ik namelijk een grote tegenvaller van de PS3.

Hierbij blijf ik toch tussen deze twee inhangen.

Nu ga ik kijken naar de games. Als ik het zo zie, komen er de komende tijd veel meer games naar de PS3 dan naar de Xbox 360. Logisch want met de PS3 valt veel mee te verdienen. Nu is het voor mij definitief: De PS3 blijft toch de beste ;)

Geplaatst:
De Xbox360 zou eigenlijk uit het rijtje worden geschapt vanwege schade op de CD's, alleen omdat GTA IV erop komt en de prijs medium is, laat ik hem nog staan.

Er is maar een klein deel van alle 360's die echt krassen op de DVD's maakt, dus om de Xbox 360 alleen daarom te laten staan :cab:

Bovendien zit er gewoon garantie op je console.

Dan heb je de Wii. Een leuke spelcomputer voor het gezin. Je bent lekker in beweging en het is gezellig. Naar mijn ervaring vind ik de Wii toch meer een kinderspelcomputer.

Dat de Wii een 'kinderspelcomputer' is, is echt onzin, waar baseer je dat op?

De graphics zijn van de Wii ook niet echt top en staat ongeveer gelijk aan de PS2, die heeft alleen geen infrarood gedoe en geen Internet.

De Wii kan betere graphics aan dan de PS2, het is alleen dat ontwikkelaars de console nog een beetje moeten 'uitvinden' qua kracht. En je vergeet in je vergelijking met de PS2 ook de hele besturing, speerpunt van de Wii. Als jij die besturing niks vindt dan is dat verder prima (ook al vraag ik me af of je er ook echt op gespeeld hebt), maar kom in ieder geval met goede argumenten aan waarom je dat vindt.

De prijzen zijn erg verschillend. De PS3 is met de grootse prijs van 600,- op de markt te koop. Dan krijg je de Xbox 360 die er tussen in hangt. Opzich wel een fijne prijs. Dan krijg je de Wii. Met 250,- krijg je precies wat je verwacht: Een leuke Next-Gen console met helaas niet de toppe graphics. Daarmee schrap ik de Wii van de lijst.

Je schrapt hem van de lijst omdat de prijs te laag is? :7

Tussen de Xbox 360 en de PS3 valt moeilijk te kiezen. Hierbij ga ik naar de controllers kijken. De Xbox 360 controllers vind ik namelijk niet zo fijn, omdat ik meer Sony's controllers gewend ben. Helaas weet ik niet of er nou Dual-Shock in de Xbox 360 controllers zitten, want dat vind ik namelijk een grote tegenvaller van de PS3.

De 360 heeft rumble.

Nu ga ik kijken naar de games. Als ik het zo zie, komen er de komende tijd veel meer games naar de PS3 dan naar de Xbox 360. Logisch want met de PS3 valt veel mee te verdienen. Nu is het voor mij definitief: De PS3 blijft toch de beste ;)

Haha, met de PS3 valt meer te verdienen? :7 Waar heb je dat op gebaseerd? De PS3 verkoopt hartstikke slecht; In Japan, Sony's thuismarkt waar de PS2 20 miljoen keer verkocht, is de PS3 sinds de launch nog geen miljoen keer verkocht. Op dit moment kwakkelen de sales daar rond de 10k per week, waar de Wii ongeveer 70k verkoopt per week. In april verkocht de PS3 in Amerika slechts 82.000 keer, de jaren oude, inmiddels opgevolgde GBA verkocht nog meer.

Op die manier is het voor ontwikkelaars weinig lonend om hun games uit te brengen op een console met zo'n kleine userbase, zeker als je kijkt naar de enorme ontwikkelingskosten van een PS3-game. Uitgevers beginnen te zweten bij het idee dat ze hun grote, dure, verwachtingsvolle projecten exclusief uit moeten brengen op de PS3 en willen deze daarom delen met de 360. Die twee samen hebben tenminste wel een grote userbase. Sony heeft het zwaar en kan waarschijnlijk beter de prijs van de PS3 verlagen, hoe duur dit ook voor ze uit kan pakken.

Geplaatst:

De PS3 is groter dan de X360.

Ook maakt de huidige generatie X360en geen krassen meer dat was alleen het geval bij een bepaalde productietijd.

Als je naar de specificaties kijkt zal men natuurlijk voor de PS3 gaan. De Xbox360 zou eigenlijk uit het rijtje worden geschapt vanwege schade op de CD's, alleen omdat GTA IV erop komt en de prijs medium is, laat ik hem nog staan.

Alsof GTA IV het enige goeie spel is op de X360.

Je krijgt/hebt altijd nog goeie spellen hoor.

Voorbeelden:

Half Life 2 (helemaal vernieuwd)

Brothers In Arms HH

Saints Row

Assisins Creed

Dead Rising

PGR 3.

In tegenstelling tot de PS3:

Motorstorm

Resistance Fall Of Men

Assins Creed

Brothers In Arms HH

Zijn er beduidend minder. Ook liggen de PS3 en X360 niet zo gek ver van elkaar als het gaat om kracht. Grafisch gezien is de PS3 sneller dat klopt. Maar bij andere dingen is de 360 is weer beter.

Geplaatst:
De PS3 is groter dan de X360.

Ook maakt de huidige generatie X360en geen krassen meer dat was alleen het geval bij een bepaalde productietijd.

Alsof GTA IV het enige goeie spel is op de X360.

Je krijgt/hebt altijd nog goeie spellen hoor.

Voorbeelden:

Half Life 2 (helemaal vernieuwd)

Brothers In Arms HH

Saints Row

Assisins Creed

Dead Rising

PGR 3.

In tegenstelling tot de PS3:

Motorstorm

Resistance Fall Of Men

Assins Creed

Brothers In Arms HH

Je lijstje klopt niet helemaal, Half Life 2 (helemaal vernieuwd) oftewel Half Life 2: Orange box komt ook voor ps3 uit.

Saints Row kwam niet op ps3 uit, maar Saints Row 2 komt er wel op uit.

PGR 3 is dan wel geen fout, maar hij zal wel verslagen worden door Gran Turismo 5.

En wat maakt grootte van een console nou uit, vooruit als hij een halve bij halve meter is maar ik heb liever dat hij mooi in mijn kamer staat.

Geplaatst: (bewerkt)
De Xbox360 zou eigenlijk uit het rijtje worden geschapt vanwege schade op de CD's, alleen omdat GTA IV erop komt en de prijs medium is, laat ik hem nog staan.

Er is maar een klein deel van alle 360's die echt krassen op de DVD's maakt, dus om de Xbox 360 alleen daarom te laten staan :cab:

Dan heb je de Wii. Een leuke spelcomputer voor het gezin. Je bent lekker in beweging en het is gezellig. Naar mijn ervaring vind ik de Wii toch meer een kinderspelcomputer.

Dat de Wii een 'kinderspelcomputer' is, is echt onzin, waar baseer je dat op?

De graphics zijn van de Wii ook niet echt top en staat ongeveer gelijk aan de PS2, die heeft alleen geen infrarood gedoe en geen Internet.

De Wii kan betere graphics aan dan de PS2, het is alleen dat ontwikkelaars de console nog een beetje moeten 'uitvinden' qua kracht. En je vergeet in je vergelijking met de PS2 ook de hele besturing, speerpunt van de Wii. Als jij die besturing niks vindt dan is dat verder prima (ook al vraag ik me af of je er ook echt op gespeeld hebt), maar kom in ieder geval met goede argumenten aan waarom je dat vindt.

Je schrapt hem van de lijst omdat de prijs te laag is? :7

De 360 heeft rumble.

Haha, met de PS3 valt meer te verdienen? :7 Waar heb je dat op gebaseerd? De PS3 verkoopt hartstikke slecht; In Japan, Sony's thuismarkt waar de PS2 20 miljoen keer verkocht, is de PS3 sinds de launch nog geen miljoen keer verkocht. Op dit moment kwakkelen de sales daar rond de 10k per week, waar de Wii ongeveer 70k verkoopt per week. In april verkocht de PS3 in Amerika slechts 82.000 keer, de jaren oude, inmiddels opgevolgde GBA verkocht nog meer.

Op die manier is het voor ontwikkelaars weinig lonend om hun games uit te brengen op een console met zo'n kleine userbase, zeker als je kijkt naar de enorme ontwikkelingskosten van een PS3-game. Uitgevers beginnen te zweten bij het idee dat ze hun grote, dure, verwachtingsvolle projecten exclusief uit moeten brengen op de PS3 en willen deze daarom delen met de 360. Die twee samen hebben tenminste wel een grote userbase. Sony heeft het zwaar en kan waarschijnlijk beter de prijs van de PS3 verlagen, hoe duur dit ook voor ze uit kan pakken.

Meer dan 3 miljoen mensen in Europa hebben het probleem dat de Xbox 360 krassen maakt... Dat noem ik niet weinig.

De PS3 verkoopt nu slecht, maar er schijnt veel meer geld mee te verdienen, dit heb ik van een console expert ;)

Ikvind dat de Wii wat kinderachtig is, mijn mening dus. Overigens schrap ik hem niet van de lijst door zijn prijs, maar door de naar mijn ervaring, de slechte graphics.

De xbox 360 heeft rumble, maar de PS3 controller heeft infrarood zoals de Wii controller.

Ik vind de Wii perfect. Maar toch zal ik hem niet kopen, vanwege dat ik meer vechtgames wil.

Bewerkt: door The GamerII
Geplaatst:
Meer dan 3 miljoen mensen in Europa hebben het probleem dat de Xbox 360 krassen maakt... Dat noem ik niet weinig.

De PS3 verkoopt nu slecht, maar er schijnt veel meer geld mee te verdienen, dit heb ik van een console expert ;)

Ikvind dat de Wii een wat kinderachtig is, mijn mening dus. Overigens schrap ik hem niet van de lijst door zijn prijs, maar door de naar mijn ervaring, de slechte graphics. En dat de

De xbox 360 heeft rumble, maar de PS3 controller heeft infrarood zoals de Wii controller.

Ik vind de Wii perfect. Maar toch zal ik hem niet kopen, vanwege dat ik meer vechtgames wil.

3 miljoen mensen? Haha... Geef eens één bron. En veel geld mee te verdienen? Hoezo ga je geld met een console verdienen? Mooie console expert. Het lijkt me wel te duidelijk dat je een fanboy bent.

Over het uiterlijk valt genoeg te praten, maar ik zal het kort houden. De Wii, Xbox 360 en de PS3 hebben alle 3 een mooi modern uiterlijk. Op de PS3 is helaas elk stofje te zien, maar hij is wel mooi glans. De Xbox 360 is wat te groot. En de Wii is wat te klein..

Je zegt wel dat de xbox360 te groot is, maar de playstation 3 is nog groter ;) En wat maakt het in godsnaam uit dat een console te klein is? Lekker handig toch?

Nu ga ik kijken naar de games. Als ik het zo zie, komen er de komende tijd veel meer games naar de PS3 dan naar de Xbox 360. Logisch want met de PS3 valt veel mee te verdienen.

Meer games voor de ps3? http://ps3.ign.com/index/release.html vs http://xbox360.ign.com/index/release.html , dat scheelt helemaal niet veel... En als jij geld met je ps3 kan verdienen wens ik je veel succes :)

Nu is het voor mij definitief: De PS3 blijft toch de beste knipoog.gif

Nu is het voor mij definitief: Dit is zo'n belachelijk topic...

Geplaatst:

Bron van die aantallen?

Je kan met de Wii je brood toasten, dit heb ik van de bakker.. Bron zou ook hier prettig zijn, 'console expert' zegt me vrij weinig.

Euh? Ik neem aan dat je de tiltsensors van de SIXAXIS bedoeld? De Wii controller heeft motion-sensors, die registreren een stuk meer bewegingen, daar naast is er ook een draadloze variant van de 360 controller.

Op zich is het een leuk centraal topic om over dit onderwerp te discusiëren, maar beargumenteer je meningen en geef bronnen bij uitspraken. Als we uitspraken gaan doen die kant noch wal raken heeft het weinig zin om er een discussie over te houden, dus argumenten en bronnen zijn meer dan welkom. Daar naast ook een berichtje aan de fanboys, wees objectief in het geven van je mening. Extreem fanboyisme is irritant en word dus verwijderd.

Zo, het warme weer doet jou ook niet veel goeds.. Een beetje minder fel mag ook wel, bij voorbaat dank..

Het zijn gewoon allemaal meningen. Het is niet voor niets een vergelijkingstest wat jij het mooist vind!

@ Jowx, bron: Kassa ;)

Overigens is de console expert een vriend die bij EA Games werkt. Ik heb beloofd zijn naam niet te noemen..

Bewerkt: door The GamerII
Geplaatst:
Het zijn gewoon allemaal meningen. Het is niet voor niets een vergelijkingstest wat jij het mooist vind!

Het is prima dat je een mening geeft, maar beargumenteer deze dan ook. Anders heeft dit topic vrij weinig zin.. ;)

Link naar item, uitzending of whatever..

Overigens is de console expert een vriend die bij EA Games werkt. Ik heb beloofd zijn naam niet te noemen..

Zo kan ik er nog wel 80 uit mijn mouw schudden, kom met een betrouwbare bron of gebruik het gewoon niet als argument.

Geplaatst:

Bron van die aantallen?

Je kan met de Wii je brood toasten, dit heb ik van de bakker.. Bron zou ook hier prettig zijn, 'console expert' zegt me vrij weinig.

Euh? Ik neem aan dat je de tiltsensors van de SIXAXIS bedoeld? De Wii controller heeft motion-sensors, die registreren een stuk meer bewegingen, daar naast is er ook een draadloze variant van de 360 controller.

Op zich is het een leuk centraal topic om over dit onderwerp te discusiëren, maar beargumenteer je meningen en geef bronnen bij uitspraken. Als we uitspraken gaan doen die kant noch wal raken heeft het weinig zin om er een discussie over te houden, dus argumenten en bronnen zijn meer dan welkom. Daar naast ook een berichtje aan de fanboys, wees objectief in het geven van je mening. Extreem fanboyisme is irritant en word dus verwijderd.

Zo, het warme weer doet jou ook niet veel goeds.. Een beetje minder fel mag ook wel, bij voorbaat dank..

Het is prima dat je een mening geeft, maar beargumenteer deze dan ook. Anders heeft dit topic vrij weinig zin.. ;)

Link naar item, uitzending of whatever..

Ik zal even opzoeken.. :puh:

Met de PS3 zelf maakt Sony verlies. Elke PS 3 die ze maken en verkopen verliezen ze op. Microsoft ook.

Je lijstje klopt niet helemaal, Half Life 2 (helemaal vernieuwd) oftewel Half Life 2: Orange box komt ook voor ps3 uit.

Saints Row kwam niet op ps3 uit, maar Saints Row 2 komt er wel op uit.

PGR 3 is dan wel geen fout, maar hij zal wel verslagen worden door Gran Turismo 5.

Je hebt gelijk over Half Life! Ik dacht dat hij alleen op de X360 en PC uitkwam. Het enige is: Gran Turismo 5 meot nog uitkomen terwijl PGR al aardig lang uit is. Dan kan je GT 5 beter vergelijken met Forza 2 wat ook een topper word denk ik.

En wat maakt grootte van een console nou uit, vooruit als hij een halve bij halve meter is maar ik heb liever dat hij mooi in mijn kamer staat.

Voor mij niks nee. Alleen als je de eerste post had gelezen stond erin dat X360 groter was;)

Bewerkt: door BeatboxGamer

Kassa, lekker betrouwbaar. :bonk:

Anyway ik vind het allemaal mooie apparaten, ze hebbben allemaal + en - punten!!:

PS3:

+Controller die fijn in de handen ligt na mijn mening

+Gemiddeld de beste specs van de 3, kan daarom wat langer meegaan

+Goede, gratis online service

+Standaard hardeschijf en HDMI

+/- De SIXAXIS bevat tilt-sensors

- Kost wat pingels

- Mist rumble

wii

+Innovatieve besturing

+Goede prijs

+/- Wat mindere specs

-Controller layout is niet helemaal top

-Slechte online service, athans nu nog

X360

+Ook deze controller ligt fijn in de handen

+Goede online service

+Op het moment gewoon goede graphics

+/- Redelijke prijs

+/- Standaard geen hardeschijf en HDMI (core)

- Op langere schaal heeft hij wat gebreken, kan dus minder lang mee

- De betaling voor Xlive

Kortom ze zijn allemaal gewoon gelijk, iedere console heeft goede en slechte kanten. Het gaat daarom dus om de games, op elke console kun je gewoon dezelfde games krijgen. Tegenwoordig is nog weinig exclusief, elk genre is (of word in de toekomst) goed aanwezig op elke console.

Oftewel, koop ze alledrie. :dans:

Bewerkt: door Mania-92
Geplaatst:

De Wii en de Xbox 360 vind ik prachtige aparaten aangezien ik ze allebei heb. Nintendo en Microsoft hebben ook een goede service. De PS3 vind ik ook een prachtig apparaat. Maar ik koop hem niet omdat ik vind dat Sony een slechte service heeft. Ik heb in het verleden veel problemen met Sony gehad met me PSP. De Wii vind ik de orgineelste van de 3. De Xbox 360 heeft de beste games van de 3. En de PS3 kan het meeste aan van de 3. Ik vind dat je een Wii met geen een andere console kan vergelijken. Een Xbox 360 en een PS3 wel. Een Wii is heel wat anders dan alle andere consoles. Dit was mijn mening. :)

Geplaatst:

Maar het is wel irritant dat je je Xbox 360 dan voor een tijd niet hebt. Ik weet niet hoelang het duurt, maar je wilt wel gewoon spelen zonder problemen. Gelukkig is dit maar bij een beperkt aantal... Al vind ik 3 miljoen niet weinig (als dat klopt).

Geplaatst:
Oftewel, koop ze alledrie. :dans:
Niet iedereen heeft € 1250,- over voor een paar consoles... En daarbij moet je natuurlijk ook nog een paar dingen aanschaffen, extra controllers (vooral belangrijk bij de Wii), Games (en Xbox Live Gold :-() en natuurlijk een HD TV, om het optimale van de mooiere graphics te genieten. ;) Gamen moet wel leuk blijven, en als je meer dan € 2000,- moet uitgaven voor de basis (HD TV + consoles), word het toch echt veel te veel. ;) Het moet wel leuk blijven. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...