Galiorix Geplaatst: 24 mei 2007 Rapport Geplaatst: 24 mei 2007 ik gebruik het website systeem E107. Ik wil daarmee mailtjes via mijn domein sturen en daarvoor heb je en domein met DNS nodig. Nu ik een domein met DNS heb gevonden , weet ik niet meer wat ik verder moet doen. Ik gebruik Freehostia als host en heb een (sub) domein bij ServerThuis. Wat moet ik doen om het werkende te krijgen? Greetz Galiorix Reageren
Joriz Geplaatst: 25 mei 2007 Rapport Geplaatst: 25 mei 2007 Het lijkt me zeer sterk dat je een domeinnaam via een A record in de DNS kan verwijzen naar een gratis webhosingpakket. In de server waar je website moet ook namelijk staan dat mijndomeintje.nl op die server staat. Anders komt hij als je bij de dns het IP van de server invult niet op mijndomeintje.nl uit maar de standaardpagina van de server. Je zult om dit te kunnen laten werken of een vast IP nodig hebben. (bijvoorbeeld als je thuis met je ADSL verbinding een website draait) of mijndomeintje.nl echt in de webserver in moeten stellen als je een gedeeld IP bij je webhost hebt. Wat me trouwens opvalt is dat 30 euro voor een domeinnaam per jaar wel heel duur is. Bij de meeste webhostingbedrijven kan het voor een tientje en veranderen ze zonder probleem voor je de DNS waarbij ze meteen even checken of alles wel goed werkt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.