Jump to content

Koeling

Recommended Posts

Geplaatst:

Heb nu eindelijk het probleem van GTA Vice City gevonden , iets in mijn computer word te heet.

maar ik weet niet wat te heet word en wat ik er dan aan moet doen?

Kan iemand mij mischien vertellen wat er precies heet word(de CPU mischien) en een site of winkel waar je redelijk goedkoop een betere koeler kan kopen.

Geplaatst:
Heb nu eindelijk het probleem van GTA Vice City gevonden , iets in mijn computer word te heet.

maar ik weet niet wat te heet word en wat ik er dan aan moet doen?

Kan iemand mij mischien vertellen wat er precies heet word(de CPU mischien) en een site of winkel waar je redelijk goedkoop een betere koeler kan kopen.

Je zou het programma speedfan kunnen proberen (die zet alle temperaturen op een rijtje).

download

Geplaatst: (bewerkt)

Heb speed fan gestart en gekeken wat de temperaturen waren , hieronder een klein lijstje

Temp1 : 46c

Temp2 : 55c (is dat niet super warm?)

Temp3 : 50c

hd0 : 40c

Temp1 :22c

Core : 48c

Veel temperaturen schommellen een beetje.

Hoe kan ik er achter komen hoe heet sommige dingen zijn tijdens de Crash of er voor?|

Editje:

Heb even gekeken hoe heet alles was TIJDENS GTa Vice,

Temp1 : 52

Temp2 : 56c (is dat niet super warm?)

Temp3 : 53c

hd0 : 41c

Core : 53c

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Heb speed fan gestart en gekeken wat de temperaturen waren , hieronder een klein lijstje

Temp1 : 46c

Temp2 : 55c (is dat niet super warm?)

Temp3 : 50c

hd0 : 40c

Core : 48c

Veel temperaturen schommellen een beetje.

Hoe kan ik er achter komen hoe heet sommige dingen zijn tijdens de Crash of er voor?|

Editje:

Heb even gekeken hoe heet alles was TIJDENS GTa Vice,

Temp1 : 52

Temp2 : 56c (is dat niet super warm?, <- als het de videokaart is, valt het mee.)

Temp3 : 53c

hd0 : 41c

Core : 53c

Welke type moederbord en welke processor heb je?

En zijn er ook temeraturen die constant blijven?

Ik heb volgens mij een Nforce 4 moederbord en een AMD Athlon 64 x2 4200+ processor

Editje , heb ff everest home gecheckt , hij kan geen naam van het moederbord vinden :bonk:

Geplaatst:
Ik heb volgens mij een Nforce 4 moederbord en een AMD Athlon 64 x2 4200+ processor

Editje , heb ff everest home gecheckt , hij kan geen naam van het moederbord vinden :bonk:

Bij het opstarten wordt dat ook aangegeven.

En hoe warm is het in de kamer waar de pc staat (18C?), want dat maakt ook verschil.

Mijn Processor (intel core 2 duo E6400 wordt ook wel eens 50 of meer graden celsius en dat schijnt normaal te zijn)

Geplaatst:

ik ben nu bezig met airflow in mn pc. mijn cpu word abnormaal heet, maar dat is nu al redelijk goed onderdrukt. ik zat op 90 graden en nu met wat aanpassingen op 70. ik ga binnenkort nog wat betere fans bestellen en de airflow nog verbeteren.

je kan kijken of je goede fans kan vinden, en evt. een gat in je kast snijden en daar een fan plaatsen.

Het is meestal tussen de 18 en 25 graden in me kamer , en er zit een koelblok en een fan op/tegen de CPU om alle hitte via een koker af te voeren. Als ik nou een fan koop die veel meer lucht kan verplaatsen bestel , zou de koeling dan ook beter worden of zou ik dan meteen ook een beter koelblok moeten kopen?

Geplaatst:
Het is meestal tussen de 18 en 25 graden in me kamer , en er zit een koelblok en een fan op/tegen de CPU om alle hitte via een koker af te voeren. Als ik nou een fan koop die veel meer lucht kan verplaatsen bestel , zou de koeling dan ook beter worden of zou ik dan meteen ook een beter koelblok moeten kopen?

Een koelblok en een Fan zitten aan elkaar vast.

Weet je zeker dat het daar aan ligt?

Ik zou er eerst eens een casefan(voor de mensen die slecht in Engels zijn: Kast-ventilator) van 3 euro inzetten.

bedoel je met een Casefan een fan die tegen het koelblok aan zit of eentje die nog ergens los in de kast zit.

Ik zal wel ff een foto van de inhoud van mijn computerkast posten in deze post

hier:

De inhoud

DVC00128.jpg

de omgeving waar hij in staat

DVC00129.jpg

Geplaatst:
bedoel je met een Casefan een fan die tegen het koelblok aan zit of eentje die nog ergens los in de kast zit.

Ik zal wel ff een foto van de inhoud van mijn computerkast posten in deze post

hier:

De inhoud

DVC00128.jpg

de omgeving waar hij in staat

DVC00129.jpg

Een die in de kast zit en niet in de voeding of op de cpu.

Geplaatst:

moet ik dan een extra gat in mijn Case maken , dat word dan best moeilijk want ik heb een metalen case xD

Geplaatst:
moet ik dan een extra gat in mijn Case maken , dat word dan best moeilijk want ik heb een metalen case xD

Nee, want als het goed is zit er wel ergens een plaatsje voor.

Ik zie dat je Medion hebt, die zou je ook kunnen bellen (die hebben toch zo'n gratis helpdesk?).

Ja , die hebben een helpdesk aleen is die helaas niet gratis :clown:

Zal ze wel een keertje bellen. Ondertussen zoek ik denk ik even naar een goede casefan op het internet.

greetz and thanks

Galiorix :bier:

Geplaatst:
Ja , die hebben een helpdesk aleen is die helaas niet gratis :clown:

Zal ze wel een keertje bellen. Ondertussen zoek ik denk ik even naar een goede casefan op het internet.

greetz and thanks

Galiorix :bier:

niet meer dan 5 euro ervoor uitgeven hoor!

bv. ik heb een goede Zalman Casefan gekocht voor 2,95 euro.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...