Jump to content

Internet radio

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo ik ben al een tijdje bezig om me eigen internet radio te starten van af me eigen pc dus niet via 1 of anderen site

alleen mensen met Winamp en I-tunes kunnen naar mijn radio luisteren en ik wil namelijk dat mensen die windows media player hebben ook kunnen luisteren dus niet eerst i-Tunes of winamp moeten downloaden.

Dus ik wil gewoon een programma die makelijk te gebruiken is waar mee ik mensen met windows media player kan later luisteren naar mijn radio.

of er moet nog een anderen oplossing zijn dan hoor ik dat graag.

Geplaatst:
Je kan je bestanden toch als .mp3 erop zetten? Dat formaat kan Windows Media Player afspelen.

Het heeft temaken met ip:8000/listen.pls

Windows media player ondersteunt geen .pls

en het is niet de bedoeling dat mensen iets moeten downloaden om te kunnen luisteren.

het moet gewoon in 1 keer werken

Geplaatst:
Speel het af als achtergrondgeluid.

??? ik snap niet wat je er mee bedoel

Hij bedoeld dat je het als achtergrondgeluid op een website moet afspelen maar dat is niet de bedoeling uiteraard want dan is het geen radio meer.

Met welk programa draai je de server?

Ik dacht dat je met Shoutcast wel met windows media player kon luistreren.

Geplaatst:

ik heb zoiets ook al eens gedaan met shoutcast enzo, ik heb toen een html scriptje gemaakt dat je via de site kon luisteren zowel met itunes of windows mediaplayer er werd dan gewoon een pop up geopent net als je bij veel radiostations ziet. maar die html scripts heb ik niet meer maar je kan ze misschien zelf van de sites af halen van de bekende radio station's zo als veronica en slam fm enzo.

misschien dat er nog andere manieren zijn om het gewoon via wm player af te spelen maar dat weet ik niet.

Geplaatst:

Ok,nu heb je het,nu nog de draairechten(Sema en Buma)

Anders mag je straks uit de vuilnisbak eten(figuurlijk)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...