Rivel Geplaatst: 28 mei 2007 Rapport Geplaatst: 28 mei 2007 Hallo! Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed en gratis Wikisysteem, waarin je kan instellen dat enkel mensen die door mij zijn aangeduid dingen mogen bewerken! Liefst zou ik een systeem hebben dat ik niet moet installeren op een Server, maar dat vast al in een browser staat en du sop de server van de WikiSite staat. Ik kan namelijk geen server installeren ! Ook zou ik zo min mogelijk reclame hebben, maar dat is niet zo erg als het erop staat, ik heb nu wetpaint geporbeerd... Is WikiMedia gratis? Zoja, moet je dit dan installeren op je eigen server? Dank voor de Info! Rivel Reageren
Argon Geplaatst: 28 mei 2007 Rapport Geplaatst: 28 mei 2007 Hallo!Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed en gratis Wikisysteem, waarin je kan instellen dat enkel mensen die door mij zijn aangeduid dingen mogen bewerken! Liefst zou ik een systeem hebben dat ik niet moet installeren op een Server, maar dat vast al in een browser staat en du sop de server van de WikiSite staat. Ik kan namelijk geen server installeren ! Ook zou ik zo min mogelijk reclame hebben, maar dat is niet zo erg als het erop staat, ik heb nu wetpaint geporbeerd... Is WikiMedia gratis? Zoja, moet je dit dan installeren op je eigen server? Dank voor de Info! Rivel Ja dat is gratis en kan je zelf helemaal aanpassen maar moet je wel zelf op je eigen hosting account/je eigen server installeren. En is ook geheel aan te raden. Reageren
Rivel Geplaatst: 28 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 mei 2007 Hallo!Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed en gratis Wikisysteem, waarin je kan instellen dat enkel mensen die door mij zijn aangeduid dingen mogen bewerken! Liefst zou ik een systeem hebben dat ik niet moet installeren op een Server, maar dat vast al in een browser staat en du sop de server van de WikiSite staat. Ik kan namelijk geen server installeren ! Ook zou ik zo min mogelijk reclame hebben, maar dat is niet zo erg als het erop staat, ik heb nu wetpaint geporbeerd... Is WikiMedia gratis? Zoja, moet je dit dan installeren op je eigen server? Dank voor de Info! Rivel Ja dat is gratis en kan je zelf helemaal aanpassen maar moet je wel zelf op je eigen hosting account/je eigen server installeren. En is ook geheel aan te raden. Weet je toevallig een tut. hierover om dit te installeren? Reageren
Joriz Geplaatst: 28 mei 2007 Rapport Geplaatst: 28 mei 2007 Bij Mediawiki zit gewoon een handleiding en de installatie is zeer duidelijk. Tevens staat er heel veel op hun website. Maar ik raad je aan eerst maar te beginnen met installeren en als je tegen een probleem aanloopt dan maar is hulp te vragen. Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 29 mei 2007 Rapport Geplaatst: 29 mei 2007 Ik vind WikiGTA heel erg mooi geworden, dat is ook een groot gedeelte door de kleuren. Want veel Wiki's waar je komt zijn gewoon wit. Vandaar mijn vraag: Is het makkelijk om de kleuren naar eigen zin aan te passen? Reageren
Argon Geplaatst: 30 mei 2007 Rapport Geplaatst: 30 mei 2007 Ik vind WikiGTA heel erg mooi geworden, dat is ook een groot gedeelte door de kleuren. Want veel Wiki's waar je komt zijn gewoon wit.Vandaar mijn vraag: Is het makkelijk om de kleuren naar eigen zin aan te passen? Nee, er zitten buiten de standaard stijl ook andere stijlen bij met andere kleuren. Je kan eventueel ook gewoon simpel het cadding style sheet bestand aanpassen. (main.css noemt dat bestand als ik kijk in de broncode van wikigta.) Daar kan je de kleurcodes (die zullen wel hexadecimaal zijn, wat betekent dat ze er ongeveer zo uitzien: #e9e9e9). Reageren
Rivel Geplaatst: 30 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2007 Hmmm... Het lukt me niet! Wil iemand het anders niet voo rmij doen, ik wil je wel PB'en met mijn wachtwoord op freehostia Reageren
Thabit Geplaatst: 30 mei 2007 Rapport Geplaatst: 30 mei 2007 Hmmm... Het lukt me niet! Wil iemand het anders niet voo rmij doen, ik wil je wel PB'en met mijn wachtwoord op freehostia Op Freehostia kunnen geen wiki's worden gedraaid, FreeHostia maakt geen gebruik van php5 wat wel een vereiste is. Reageren
Woetsha Geplaatst: 30 mei 2007 Rapport Geplaatst: 30 mei 2007 Hmmm... Het lukt me niet! Wil iemand het anders niet voo rmij doen, ik wil je wel PB'en met mijn wachtwoord op freehostia Op Freehostia kunnen geen wiki's worden gedraaid, FreeHostia maakt geen gebruik van php5 wat wel een vereiste is. En Freewebs ??? Reageren
Die-hard Geplaatst: 30 mei 2007 Rapport Geplaatst: 30 mei 2007 Hmmm... Het lukt me niet! Wil iemand het anders niet voo rmij doen, ik wil je wel PB'en met mijn wachtwoord op freehostia Op Freehostia kunnen geen wiki's worden gedraaid, FreeHostia maakt geen gebruik van php5 wat wel een vereiste is. En Freewebs ??? Freewebs ondersteund geen mysql, dus dat gaat ook niet. Reageren
Rivel Geplaatst: 30 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2007 Is er geen andere gratis host die dazt allemaal wel ondersteund? Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Echter raad ik je (gratis) Freehostia aan. Ik weet niet of deze dat ondersteund. Als je er echt iets moois van wilt maken, zonder lage limieten kun je beter betaald gaan. Reageren
Rivel Geplaatst: 31 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Dankjulliewel voor de info, maar het probleem is opgelost door Summerbase dankje! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.