Puma Geplaatst: 29 mei 2007 Rapport Geplaatst: 29 mei 2007 Dit stond op Planet.nl: Pirates of the Caribbean virus Gepubliceerd op maandag 28 mei 2007 Een Trojaans paard belooft een trailer en vrijkaartjes voor Pirates of the Caribbean per mail. Beveiligingsbedrijf Sophos waarschuwt voor een Trojaans paard dat inspeelt op de hype rond de derde Pirates of the Caribbean film. In mailtjes wordt de ontvanger een trailer van 'At World's End' in het vooruitzicht gesteld, met ook nog eens de kans kaartjes voor de bioscoop te winnen. Uiteraard bevat het attachment van de mail geen trailer, maar een Trojaans paard met de toepasselijke naam Troj/Yar-A. De mailtjes hebben als onderwerp "Pirates of the Caribbean: At World's End -- The Official Trailer", "Pirates of the Caribbean 3" of geen onderwerp. Wanneer het attachment wordt geopend, toont Yar-A een nep-foutmelding over het niet kunnen afspelen van de trailer. Yar-A schakelt antivirussoftware uit en kan andere malware downloaden. Oppassen dus! Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 29 mei 2007 Rapport Geplaatst: 29 mei 2007 Dit stond op Planet.nl:Pirates of the Caribbean virus Gepubliceerd op maandag 28 mei 2007 Een Trojaans paard belooft een trailer en vrijkaartjes voor Pirates of the Caribbean per mail. Beveiligingsbedrijf Sophos waarschuwt voor een Trojaans paard dat inspeelt op de hype rond de derde Pirates of the Caribbean film. In mailtjes wordt de ontvanger een trailer van 'At World's End' in het vooruitzicht gesteld, met ook nog eens de kans kaartjes voor de bioscoop te winnen. Uiteraard bevat het attachment van de mail geen trailer, maar een Trojaans paard met de toepasselijke naam Troj/Yar-A. De mailtjes hebben als onderwerp "Pirates of the Caribbean: At World's End -- The Official Trailer", "Pirates of the Caribbean 3" of geen onderwerp. Wanneer het attachment wordt geopend, toont Yar-A een nep-foutmelding over het niet kunnen afspelen van de trailer. Yar-A schakelt antivirussoftware uit en kan andere malware downloaden. Klopt inderdaad Puma, ik heb deze mail gisteren gehad, maar verwijder dit soort reclametroep altijd, dus heb er verder geen problemen mee gekregen. Bij mij heette die overigens "Pirates Of The Carribean, At Worlds End". Inderdaad voor oppassen dus, en voor diegene die dan toch weer zo gaan tegenstribbelen omdat ze per sée die trailer moeten zien... > < kun je de trailer van 'Pirates of the Carribean, At Worlds End' bekijken. Reageren
AwiVC Geplaatst: 29 mei 2007 Rapport Geplaatst: 29 mei 2007 Dit stond op Planet.nl:Pirates of the Caribbean virus Gepubliceerd op maandag 28 mei 2007 Een Trojaans paard belooft een trailer en vrijkaartjes voor Pirates of the Caribbean per mail. Beveiligingsbedrijf Sophos waarschuwt voor een Trojaans paard dat inspeelt op de hype rond de derde Pirates of the Caribbean film. In mailtjes wordt de ontvanger een trailer van 'At World's End' in het vooruitzicht gesteld, met ook nog eens de kans kaartjes voor de bioscoop te winnen. Uiteraard bevat het attachment van de mail geen trailer, maar een Trojaans paard met de toepasselijke naam Troj/Yar-A. De mailtjes hebben als onderwerp "Pirates of the Caribbean: At World's End -- The Official Trailer", "Pirates of the Caribbean 3" of geen onderwerp. Wanneer het attachment wordt geopend, toont Yar-A een nep-foutmelding over het niet kunnen afspelen van de trailer. Yar-A schakelt antivirussoftware uit en kan andere malware downloaden. Oppassen dus! Hoe dom ben je sowieso als je een bestand dat Troj/Yar-A download. =/ Als ze nou een trailer van een film zouden beloven die Troje of Troy (deel 2 ofzo O.o) zouden beloven ok... Maar wie gelooft nou dat Troj/Yar-A een PotC3 Trailer is.. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 29 mei 2007 Rapport Geplaatst: 29 mei 2007 (bewerkt) Dit stond op Planet.nl:Pirates of the Caribbean virus Gepubliceerd op maandag 28 mei 2007 Een Trojaans paard belooft een trailer en vrijkaartjes voor Pirates of the Caribbean per mail. Beveiligingsbedrijf Sophos waarschuwt voor een Trojaans paard dat inspeelt op de hype rond de derde Pirates of the Caribbean film. In mailtjes wordt de ontvanger een trailer van 'At World's End' in het vooruitzicht gesteld, met ook nog eens de kans kaartjes voor de bioscoop te winnen. Uiteraard bevat het attachment van de mail geen trailer, maar een Trojaans paard met de toepasselijke naam Troj/Yar-A. De mailtjes hebben als onderwerp "Pirates of the Caribbean: At World's End -- The Official Trailer", "Pirates of the Caribbean 3" of geen onderwerp. Wanneer het attachment wordt geopend, toont Yar-A een nep-foutmelding over het niet kunnen afspelen van de trailer. Yar-A schakelt antivirussoftware uit en kan andere malware downloaden. Oppassen dus! Hoe dom ben je sowieso als je een bestand dat Troj/Yar-A download. =/ Als ze nou een trailer van een film zouden beloven die Troje of Troy (deel 2 ofzo O.o) zouden beloven ok... Maar wie gelooft nou dat Troj/Yar-A een PotC3 Trailer is.. Je denkt te gemakkelijk, maar er zijn ook op internet meerdere bestanden die leiden naar dergelijke virussen, niet alleen maar een bestandsnaam kan op een virus lijken. In ieder geval heette het bestandsnaam geen Troj/Yar-A maar Pirates of the Caribbean: At World's End -- The Official Trailer'' en daar zit een virus in die Troj/Yar-A heet. http://www.sophos.com/security/analyses/trojyara.html Oppassen is natuurlijk een noodzaak bij dergelijke virussen, een spamfilter van ongewenste email adressen is een oplossing. Bewerkt: 29 mei 2007 door -supremecars- Reageren
sevaboy Geplaatst: 29 mei 2007 Rapport Geplaatst: 29 mei 2007 En hoe krijg je die mail? Via Outlook of msn mail? Want me pc was kapot door paar virussen Reageren
Puma Geplaatst: 30 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2007 Dat zou ik niet weten, ik denk Outlook. Btw: Bij dit soort virussen is het meestal zo dat je alleen maar op de link hoeft te klikken, en dat het zichzelf dan al op je computer heeft gezet. Dit is ook zo met die msn-virussen: ik had een keer (dat was de eerste keer, nu trap ik er niet meer in ) op zo'n link geklikt en omdat het een raar bestand was niet op "opslaan" gedrukt, maar toch kreeg ik een melding van NAV dat ik een virus had.. Reageren
Bigstijn Geplaatst: 6 juni 2007 Rapport Geplaatst: 6 juni 2007 Bedankt voor de info! ik zal gaan opletten welke mailtjes ik open of niet! heel erg bedankt :o Vriendelijke groet Stijn Reageren
Thundercover Geplaatst: 7 juni 2007 Rapport Geplaatst: 7 juni 2007 En hoe krijg je die mail?Via Outlook of msn mail? Want me pc was kapot door paar virussen Het maakt geen klap uit. Outlook is alleen maar een programma waarmee je e-mail overzichtelijk kan lezen en beheren. De mailtjes komen gewoon binnen bij je webmail, waarvan ook gratis diensten zijn, zoals Gmail, Hotmail, Live en Yahoo. Ik zelf gebruik bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird, een soort Outlook, om mijn mailtjes die op mijn Gmail-account zijn binnengekomen te bekijken. Echter, die mailtjes staan nog steeds in mijn Gmail-account op het internet. Je kan spam krijgen als je je e-mailadres aan iedereen laat zien, of als je je ergens registreerd. Als je e-mailadres ergens op het internet te vinden is, kan je dus spam krijgen. Gelukkig hebben veel providers een spamfilter, zodat de berichten die op spam lijken, worden verwijderd. Je adres maakt dus geen bal uit Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 10 juni 2007 Rapport Geplaatst: 10 juni 2007 Ad Puma: Je moet die vensters afsluiten met ALT + F4. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.