Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb dus zo'n map in SA gezet maar ik moet helemaal moeite doen om ergens te komen omdat

het super hoog in de lucht zit , dus ik had een vraag hoe kan je zo'n deel van de map naar beneden krijgen

zodat het even hoog als de grond zit ?

Edit GTACLAN : Het is gelukt om het omlaag te krijgen , ik heb nog 1 probleem ik zie het model niet

je kan er wel op staan maar het is zowat onzichtbaar wie kan me helpen ?

Bewerkt: door GTACLAN
Geplaatst:
Ik heb dus zo'n map in SA gezet maar ik moet helemaal moeite doen om ergens te komen omdat

het super hoog in de lucht zit , dus ik had een vraag hoe kan je zo'n deel van de map naar beneden krijgen

zodat het even hoog als de grond zit ?

Je kan het met MEd de map naar beneden halen.

Je selecteerd een voor een de objecten, daarna haal je ze omlaag.

Ga naar gta.gamigo.de en zoek je naar MEd voor een tutorial.

De tut is in het Duits.

Lukt het nog niet, laat mij maar het voor je doen.

Daar ben ik heel erg goed in.

Geplaatst:
Ik heb dus zo'n map in SA gezet maar ik moet helemaal moeite doen om ergens te komen omdat

het super hoog in de lucht zit , dus ik had een vraag hoe kan je zo'n deel van de map naar beneden krijgen

zodat het even hoog als de grond zit ?

Je kan het met MEd de map naar beneden halen.

Je selecteerd een voor een de objecten, daarna haal je ze omlaag.

Ga naar gta.gamigo.de en zoek je naar MEd voor een tutorial.

De tut is in het Duits.

Lukt het nog niet, laat mij maar het voor je doen.

Daar ben ik heel erg goed in.

Het is dus in Gostown HQ VCSA hier de site www.closed-eyes-area.com

en dan heb je in die mod heel hoog in de lucht als je goed zoekt met mapviewer zie je ze alleen dan moeten ze nog omlaag.

Als je me kan helpen zou ik je erg dankbaar zijn ;) ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Je kunt ook gewoon de Z-coördinaat uit de .ipl wat omlaag halen. Dit lijkt mij de makkelijkste en simpelste oplossing.

Het eerste getal is het ID nummer. Het tweede (woord) is de naam van de DFF. De 3e getal is een 0. De 4e, 5e en 6e getallen zijn de X,Y en Z coördinaten dus je hoeft alleen de waarde van dit 6e getal omlaag te halen. Nu moet je alleen nog de coördinaten van een bepaalde hoogte weten. Een hoogte van rond de 100 lijkt me wel genoeg, maar eigenlijk heb ik geen idee. Moet je met Place Manager maar eens bekijken

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst: (bewerkt)
Je kunt ook gewoon de Z-coördinaat uit de .ipl wat omlaag halen. Dit lijkt mij de makkelijkste en simpelste oplossing.

Het eerste getal is het ID nummer. Het tweede (woord) is de naam van de DFF. De 3e getal is een 0. De 4e, 5e en 6e getallen zijn de X,Y en Z coördinaten dus je hoeft alleen de waarde van dit 6e getal omlaag te halen. Nu moet je alleen nog de coördinaten van een bepaalde hoogte weten. Een hoogte van rond de 100 lijkt me wel genoeg, maar eigenlijk heb ik geen idee. Moet je met Place Manager maar eens bekijken

Super bedankt ik ga het meteen uitproberen ;):dans:

Kijk he dan heb ik nu dus dit

#Item Placement File created by Max

inst

5474, rv_train_env, 0, -748.733, 2009.17335, 166.53, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5475, rv_train_01, 0, -749.051, 1946.8156, 126.98, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5476, rv_train_02, 0, -793.182, 2005.62962, 127.35, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5477, rv_train_03, 0, -751.372, 2004.3865, 123.67, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5478, rv_train_04, 0, -723.991, 2002.1365, 125.22, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5479, rv_train_05, 0, -713.039, 1972.6525, 126.84, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5480, rv_train_06, 0, -773.3, 1978.0221, 125.26, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5481, rv_train_07, 0, -752.574, 1977.7317, 125.26, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5482, rv_train_08, 0, -715.658, 1943.9222, 122.77, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5483, rv_train_09, 0, -733.348, 1943.2931, 123.92, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

5484, rv_train_10, 0, -751.372, 1936.93, 123.52, 0.0, 0.0, 0.0, 1.0, -1

end

Maar als ik alle Z coordinaten in een 100 verander dan zit toch alles helemaal in de war ? :bonk:

Bewerkt: door GTACLAN
Geplaatst:

Als je de 'z'-cordinaat omlaag haalt, verlaag je een object. Als je hem omhoog haalt verhoog je je object. In andere woorden je haalt het object zo naar beneden.

Maar als ik alle Z coordinaten in een 100 verander dan zit toch alles helemaal in de war

Nee, alleen word het object 100 meter verlaagd.

Geplaatst:
Als je de 'z'-cordinaat omlaag haalt, verlaag je een object. Als je hem omhoog haalt verhoog je je object. In andere woorden je haalt het object zo naar beneden.
Maar als ik alle Z coordinaten in een 100 verander dan zit toch alles helemaal in de war

Nee, alleen word het object 100 meter verlaagd.

Nou iniedergeval ik ga het proberen maar het is niet makkelijk ;)

Geplaatst:

ik heb nog 1 probleem ik zie het model niet

je kan er wel op staan maar het is zowat onzichtbaar wie kan me helpen ?

Geplaatst:
ik heb nog 1 probleem ik zie het model niet

je kan er wel op staan maar het is zowat onzichtbaar wie kan me helpen ?

Probeer dat object te vervangen met de zelfde andere.

Misschien dat het wel lukt.

Geplaatst:
ik heb nog 1 probleem ik zie het model niet

je kan er wel op staan maar het is zowat onzichtbaar wie kan me helpen ?

Probeer dat object te vervangen met de zelfde andere.

Misschien dat het wel lukt.

Kijk het rare is dat het ik het (heel soms ) wel zie :bonk:

Geplaatst: (bewerkt)

Geef je code van je .die eens, daar moet je waarschijnlijk iets veranderen in de distance nogwat. ;).

Zo ziet een .ide regel van mij eruit:

4077, jor_city21, jor_city7, 300, 0

Rood Het rode stukje geeft informatie over vanaf welke afstand je model te zien is. De standaard en de beste instelling is 300, dat wil zeggen 300 meter. Als je hem op 0 hebt staan dan zie je hem inderdaad niet of amper. Als je hem op bijvoorbeeld 1000 heb staan word het een zogenoemd LOD en werkt de col niet meer.

Blauw Dit is het cijfer van je model, deze moeten in de IDE en IPL gelijk zijn. GTA herkent bijvoorbeeld welk model hij moet laden uit de IPL door in de IDE het nummer te zoeken waarnaar verwezen word.

Oranje De naam van het object. Deze moet gelijk zijn aan de naam van je .dff zodat GTA je model kan zoeken in de .IMG bestanden.

Grijs De naam van de texture die het model nodig heeft. Ook deze optie verteld aan GTA wat er moet geladen worden in de .IMG bestanden. Vandaar dat de naam hetzelfde moet zijn als je texture bestand in de .IMG file.

Bewerkt: door Jorge_F
Geplaatst:

Ok ik geef de code's van de ide's die het niet doen ;)

Deze werkt helemaal niet :

objs

5445, inf_det_01, infernotxdlb, 100, 0

5446, inf_det_02, infernotxdlb, 100, 0

5447, inf_det_03, infernotxdlb, 100, 0

5448, inf_det_04, infernotxdlb, 100, 0

5449, inf_det_05, infernotxdlb, 100, 0

5450, inf_det_06, infernotxdlb, 100, 0

5451, inf_det_07, infernotxdlb, 100, 0

5452, inf_det_08, infernotxdlb, 100, 0

5453, inf_det_09, infernotxdlb, 100, 0

5454, inf_det_10, infernotxdlb, 100, 0

5455, inf_det_11, infernotxdlb, 100, 0

5456, inf_det_12, infernotxdlb, 100, 0

5457, inf_det_13, infernotxdlb, 100, 0

5458, inf_det_14, infernotxdlb, 100, 0

5459, inf_det_15, infernotxdlb, 100, 0

5460, inf_det_16, infernotxdlb, 100, 0

5461, routes_retaff, infernotxdlb, 300, 0

end

Deze werkt soms :

#Item Definition File Generated By ParoXum's IDE's Exporter

objs

5464, office_env, rv_office01, 300, 1

5465, office_rv_01, rv_office01, 300, 1

5466, office_rv_02, rv_office01, 300, 1

5467, office_rv_03, rv_office01, 300, 1

5468, office_rv_04, rv_office01, 300, 1

5469, office_rv_05, rv_office01, 300, 1

5470, office_rv_06, rv_office01, 300, 1

5471, office_rv_07, rv_office01, 300, 1

5472, office_vitres, rv_office01, 300, 1

end

Ik heb respect dat jullie dit doen man :klap::bier:

Geplaatst:

Misschien werkt het als je de 100'jes even verhoogd naar een 300.

Ook heb jij alle Z-coördinaten in de ipl op 100 gezet. Hierdoor zijn alle verschillende objecten op dezelfde hoogte gekomen, waardoor er van het gebouw niks meer klopt. Je moet alle z-coördinaten met hetzelfde getal omlaag halen, zodat de relatieve verschillen gelijk blijven.

Geplaatst:
Misschien werkt het als je de 100'jes even verhoogd naar een 300.

Ook heb jij alle Z-coördinaten in de ipl op 100 gezet. Hierdoor zijn alle verschillende objecten op dezelfde hoogte gekomen, waardoor er van het gebouw niks meer klopt. Je moet alle z-coördinaten met hetzelfde getal omlaag halen, zodat de relatieve verschillen gelijk blijven.

Het lukt echt niet ik kan de object steeds niet zien :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...