Jump to content

Maakt mijn X360 krassen?!?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Heey mensen,

Ik was daarstraks Dead Rising aan het spelen op mijn X360 toen ik een foutmelding kreeg van "unreadable disc". Ik heb mijn CD met een droge washand schoongemaakt en er weer in gedaan. Hij deed het gewoon weer maar als ik mijn DVD onder een lamp bekijk zie ik allemaal heel ondiepe, kleine krassen die een beetje naar binnen toe lopen zoals op het voorbeeld hieronder:

Deze krassen zijn alleen bij Dead Rising en niet bij mijn andere X360 games. Verder vind ik het ook raar dat de krassen niet rond zijn maar naar binnen toe lopen. Het zijn ook geen diepe krassn maar heel erg onduidelijke krassen.

Kan het zijn dat mijn X360 krassen maakt? Of is het iets anders? krassenvz2.png

Mijn krassen zijn dus niet rond zoals hier:

xbox360-bekraste-schijf.jpg

Erg raar dus dat ik niet dezelfde krassen als hierboven heb. Komt het eigenlijk wel of niet door mijn X360?

Verder heb ik mijn X360 horizontaal staan en dus niet verticaal. Hij stat op mijn bureau in een speciaal kastje.

Als mijn X360 werkelijk krassen maakt dan heb ik het volgende probleem:

Ik heb mijn X360 2ehands gekocht op marktplaats. Er zit nog wel fabrieksgarantie op maar de persoon van wie ik hem heeft gekocht heeft zijn X360 al een keer heeft opgestuurd om dat hij kapot was. Kan ik nu mijn X360 nog laten ophalen of vragen ze dan iets dat ik niet heb? Ik heb nog wel het telefoonnummer van de persoon van wie ik het gekocht heb dus ik kan anders altijd nog vragen of hij hem voor me opstuurt maar ik doe het liever zelf i.v.m. een heleboel geregel als hij het moet opsturen. Wie heeft hier ervaring mee of weet er meer van af?

Alvast heel erg bedankt,

Boris H.

Bewerkt: door Boris H.
Geplaatst:

Als er nu nog fabrieksgarantie opzit zou je hem kunnen terug sturen.

Het probleem is dat het niet aan de xbox ligt, maar op de manier waarop je hem neerzet, zegt Microsoft.

Overigens kun je bij ze gaan smeken dat je een nieuwe CD moet krijgen van het betreffende spel, alleen Microsoft zal blijven beweren dat het je eigen schuld en zeker niet van de Xbox.

Geplaatst:

Ik bedenk me net. Zouden die kleine raargevormde krsjes niet kunnen komen door het poetsen met die washand? De disc kan ook vastgelopen zijn door wat grotere gebruikerskrassen die ik erop heb maar dat die kleine krasjes door de washand komen?

Verder wil ik wel heel graag weten hoe het met de garantie zit als je hem 2e hands hebt. Zou iemand mij dit kunnen vertellen en kan iemand mij ook het helpdesknummer geven? Voor het geval het nodig is.

Alvast bedankt,

Boris H.

Geplaatst:

Heb je eens de X360 laten spelen en de stekker eruit gehaald toen hij bezig met de disc te lezen?

Me Vice city voor de ps2 is daarom kapot,me ps2 is ook heel oud dus daarom blokeert hij makkelijk.

Geplaatst:

Nee, dit heb ik zowel als bij mijn X360 als bij mijn PS2 nooit gedaan. Maar ik begin toch te twijfelen of het aan mijn X360 ligt. Er zaten namelijk al aardig wat gebruikerskrasjes op en die kleine krasjes die erbij zijn gekomen kunnen ook door de washand gekomen zijn. Maar ik wil heel graag weten van iemand hoe het met de garantie zit. Weet iemand dit?!?

Boris H.

Geplaatst:

Deze krassen komen niet door het bekende kussentjes probleem, die 360's geven ronde krassen aan de buitenkant. Een CD draait rond als er iets krast krijg je dus ronde krassen, dit komt dus niet door je 360. Het kan misschien zoals je zelf al opmerkt door het washandje komen.

Geplaatst:
Deze krassen komen niet door het bekende kussentjes probleem, die 360's geven ronde krassen aan de buitenkant. Een CD draait rond als er iets krast krijg je dus ronde krassen, dit komt dus niet door je 360. Het kan misschien zoals je zelf al opmerkt door het washandje komen.

Dat stelt me gerust. Ik heb een goede X360. Ik heb er ook nooit eerder problemen mee gehad hoor. Ik verzorg hem goed. :puh: Ik heb zelfs een koeling erop zodat hij kouder blijft. Ik heb verder ook nooit vastlopers ofzo(behalve 1 x met PGR3 en 1x met Quake 4) en mijn andere discs zijn ook in goede staat.

Maar toch zou ik graag wat info willen over mijn garantie omdat ik hem 2e hands heb. Mocht er ooit iets mis gaan wil ik graag weten wat ik moet doen.

bedankt,

Boris H.

Die krassen doen me heel erg sterk denken aan ---> DIT.... (filmpje van 1,5MB)

De xbox 360 is wel degelijk in staat om je spel naar de knoppen te helpen.

Dit is één van de eerste problemen gesignaleerd van de xbox 360.

Microsoft beziet dit NIET als garantie aangezien ze in hun handleiding verwijzen naar een correct gebruik van de console.

Edit: sorry... ik moet eerst eens deftig lezen vooraleer ik als een gek probeer te reageren :roll: . Maar ok... idd poetsdoek probleempje lijkt het wel

Bewerkt: door stax
Geplaatst:

De krassen van de foto (dus niet wat je gepaint hebt) lijken inderdaad erg veel op krassen die de 360 zelf maakt (ook omdat ze rond zijn).

Die niet ronde krassen kunnen niet van de 360 komen maar mogelijk door het washandje.

Miischien kwamen de krassen er wel op dat je tegen je bureau aanstooten ofzo dat je console even op en neer bewoog en dan maakt die krassen, als dit het is kan je hem denk ik beter op de grond zetten ofzo.

Geplaatst:

Als je een X-Box heb moet je er inderdaad niet mee gaan rondzeulen daar waarschuwt MS je ook voor. Anyway ik heb geen problemen met me X-box en is ook nog nooit vastgelopen (1x bij Saints Row) Dus ik zou het niet weten bel de helpdesk even misschien weten die meer.

Anyway ik heb geen problemen met me X-box en is ook nog nooit vastgelopen (1x bij Saints Row)

:bonk:

On-topic: In vorige post dacht ik dat je de foto van de bekraste disc van jezelf is. Nu zie ik dat het niet zo is en ik zij al, de krasjes die je gepaint hebt kunnen niet door de 360 zelf komen. Waarschijnlijk is je xbox dus gewoon vast gelopen.

Op deze site staat dat je hem het beste horizontaal kan zetten (heb je ook zij je).

EDIT: Ik heb op een oude CD met een washandje schoongemaakt en er kwamen inderdaad ondiepe krasjes op als je gepaint had, volgende keer dus niet met een washandje schoonmaken :N

Bewerkt: door Gta-killer
Geplaatst:

mijn vader zei gister toen ik ook een beschadigd cdtje liet zien ( ik doe er verder geen rare dingen mee ) dat microsoft had toegegeven van de fouten in de xbox, microsoft had ook gezegd dat ze aan schadevergoeding werkte, dat als je een kapot cdtje hebt dat je hem kan opsturen en je een nieuwe krijgt

dit heb ik ook gehoord, maar het is bekend dat er fouten in de 360 zitten ( was toen ook op de radio en tv )

Geplaatst:

Mijn moeder had het hier ook pas over.

in de krant gelezen.

Ik speelde eerst call of duty 2

heel vaak. er zaten ook bijzonder veel krasjes op.

ik was heel zuinig met de cd!

er zit namelijk een foutje in alle nieuwe xbox360

een heel kleintje! het dingetje

wat het schijfje leest en waar ie het mee af speelt

krast door het beveiliging laagje heen!

dus maak je geen zorgen :)

als ie het niet meer doet moet je naar de klantenservice bellen

bij veel mensen is dit een bekent probleem :)

Stijn :bier:

Geplaatst:

Ze hebben het foutje gevonden!

De nieuwe 360 die je koopt zit de fout er niet meer in.

En anders stuur je de CD naar Microsoft en krijg je een nieuwe!

Bron:Microsoft nieuwsmail

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...