Jump to content

Windows Movie Maker

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik wil graag eventjes een paar eigen filmpjes proberen te maken, en nu wil ik een filmpje in elkaar zetten d.m.v. Windows Movie Maker. Maar nu snap ik nog lang niet alle knoppen.

Ik weet wel hoe je clips moet importen, maar iik wil bijvoorbeeld wetenwat onder welke tabbladen zit (functies), wat alle knoppen zijn die er standaard staan (Nieuw Project, Project Laden, etc) en hoe je er bijvoorbeeld muziek in zet.

Dus als iemand mij dit wou uitleggen?? :engel:

Alvast bedankt,

Donwell

Geplaatst: (bewerkt)

mischien kan je de Moviemaker de basics tutorial bekijken??? En zo moeilijk is het toch niet of wel dan?

Greetz

Galiorix

Sorry neit helemaal goed gereageerd , zal het even bekijken en dan zal ik dat hele boekwerk in de edit zetten:

Tablad 1: Video Vastleggen.

Vastleggen vanaf videoapparaat: hiermee kan je makkelijk videotjes opnemen via een Camcorder of een Webcam

Video Importeren: Hiermee kan je filmpjes importeren

Foto's Importeren: Hiermee kan je foto's importeren

Audio of Muziek importeren: Hiermee kan je audio of muziek importeren.

Tablad 2: Film Bewerken

Collecties weergeven: Hiermee kan je zien wat je allemaal geimporteerd heb.

Video effecten weergeven: Hiermee schakel je over naar de video effecten

Video overgangen weergeven: Hiermee schakel je over naar de video overgangen

Titels of verantwoording maken: Hiermee kan je tekst in het filmpje plaatsen

Een automatische film maken: Hiermee kan je automatisch effecten toevoegen aan een film

Tablad 3: Film Afwerken

Opslaan op deze computer: Het filmpje word dan opgeslagen op de computer

Opslaan op de cd rom: het filmpje kan dan op een cd rom gebrand worden

Verzenden met Email: je kan daarmee het filmpje via je Email-client verzenden

Verzenden naar het web: je kan daarmee de video via een verbinding naar het web sturen

Verzenden naar DV Camera: het filmpje word dan op een bandje in je DV camera gezet

Tablad 4: Tips

Dat spreekt toch wel voor zichzelf , niet?

Door wat andere zaken kan ik niet alles beantwoorden , mischien latern ;)

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Plaatje:

http://img118.imageshack.us/img118/9854/wmmln0.jpg

Inleiding:

Om filmpjes te importeren (dus filmpjes te openen..) druk je op: ''Bestand -> Importeren in collecties'', en dan kies je je film uit.

Hij gaat dan jou filmpje importeren. Natuurlijk kan het ook: plaatjes zijn en andere dingen.

Bekijk nu het plaatje die ik je gestuurd heb (Link zie je boven ^^)

1. Hier komt het filmpje terecht als je hem opent. Let op: Hij komt eigenlijk niet ''meteen'' daar terecht, hij komt op nummertje 8. Op dat witte gedeelte. Je moet hem dan Slepen naar nummer 1: '''Video''.

2. Hier komt als je het wilt, film overgangen ''collecties''. Zegmaar, effecten. Deze kan je niet zelf maken. Deze moet je gewoon toevoegen via het mapje: Collecties, dat je boven ziet.

3. Audio. Het filmpje die je hebt geïmporteerd bevat waarschijnlijk audio. Indien dat ook is, komt er automatisch een stukje erop te staan.

4. Dit is voor het echte Audio, muziek. Importeer muziek stukken uit filmpjes en plaats het in het 'vakje'.

5. Voor tekst. Bijv. als je tekst gebruikt bij een filmpje. Dit ga ik later uitleggen.

----------

Nadat je je filmpje hebt geïmporteerd, of plaatje, druk je op: 'Taken' (nummero 7). Hiermee kan je zelf taken geven aan het filmpje/plaatje die jij hebt gemaakt. Bijvoorbeeld; een overgang. (nummero 2.) Ook kan je titels of teksten erbij maken.

Druk met je Rechter muisknop op je filmpje **nummer 1**. Daarna druk je op ''Video Effecten''. Je ziet een aantal effecten. Selecteer er eentje/of meerdere, en druk op OK. Nu heb je een effect.

Om je filmpje opteslaan druk je op:

Bestand -> Filmbestand opslaan en je druk steeds op volgende en je selecteert een map uit waar je hem wilt gaan opslaan.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

:cya:

Geplaatst:

Bedankt voor de duidelijke uitleg, nu is mij verder nog één ding niet helemaal duidelijk... Die 'Nummer 2', overgang. Daar kom ik nog niet helemaal uit, zou je dit (of iemand anders) nog eventjes wat beter willen uitleggen??

Mvg,

Donwell

Geplaatst:
Bedankt voor de duidelijke uitleg, nu is mij verder nog één ding niet helemaal duidelijk... Die 'Nummer 2', overgang. Daar kom ik nog niet helemaal uit, zou je dit (of iemand anders) nog eventjes wat beter willen uitleggen??

Mvg,

Donwell

ik weet niet hoe dit nog beter uitgelegd kon worden, sry

Geplaatst:

Mvg,

Donwell

Een overgang is netals een effect, wanneer je dit wilt maken druk je eerst op ''Taken'' daarna bij Film bewerken zie je: Een overgang weergeven. Als je hierop klikt zie je dat er iets nieuws komt.

Let op!

Tijdens een overgang moet je 2 of meerdere ''plaatjes of filmpjes'' naast elkaar hebben. De overgang komt ertussenin.

Hier een voorbeeldje:

http://img512.imageshack.us/img512/3678/overganagggld0.jpg

Je selecteert een overgang (dus zo'n blauwe ding) en je sléépt hem naar het middelste vakje, dus een vakje netals wat ik je met dat plaatje uitgelegd heb.

Hierna druk je op play en dan zie je wat er gebeurt.

Geplaatst:

Ik heb een vraag:

Kan je ook stukjes tussen een filmpje wegknippen? Ik weet dat je aan het begin en aan het eind kan weghalen maar hoe het in het filmpje moet weet ik niet.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb een vraag:

Kan je ook stukjes tussen een filmpje wegknippen? Ik weet dat je aan het begin en aan het eind kan weghalen maar hoe het in het filmpje moet weet ik niet.

Ik weet niet of daar een handige maniertje ervoor is maar het kan wel op deze lastige en meestal (niet)werkende manier:

Wanneer je 1 filmpje hebt, kopiéér je hem. Je plak hem daarachter. Pak weer het eerst filmpje en 'knip' het zegmaar van het eind naar je stukje die je niet meer wilt hebben. Pak daarna de 2e kopie en dit keer pak je het begin en maak je het tot aan de stuk na dat je niet wilt.

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:
Ik heb een vraag:

Ik weet niet of daar een handige maniertje ervoor is maar het kan wel op deze lastige en meestal (niet)werkende manier:

Wanneer je 1 filmpje hebt, kopiéér je hem. Je plak hem daarachter. Pak weer het eerst filmpje en 'knip' het zegmaar van het eind naar je stukje die je niet meer wilt hebben. Pak daarna de 2e kopie en dit keer pak je het begin en maak je het tot aan de stuk na dat je niet wilt.

Dank je wel Gangsta. Is er misschien nog een handigere manier?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...