S-te-Fan Geplaatst: 30 mei 2007 Rapport Geplaatst: 30 mei 2007 (bewerkt) Ik zag laatst Groote-Beer hier op het forum een animatie tutorial posten. Ik dacht, dit is een mooie aanvulling. Laten we beginnen Een Biped is een Skelet, deze maak je door bij de Command Pannel op het witte pijltje te drukken, en daarna op het tandwieltje te klikken. Creeër een Biped. Het maakt niet uit hoe groot hij is, nou druk op het Motion icoontje. . Klik dan op de voetstapjes, en dan op het icoontje met een sterretje en voetstapjes. (Je ziet een poppetje dat rent, huppelt en loopt, klik aan wat je wilt wat de biped doet.) Er zal nou een venster te voorschijn komen. Bij "Number of Footsteps" tik je het aantal stappen dat je wilt hebben in. Bij "Start left" of "Start right" kruis je aan ofdat je de eerste voetstap rechts of links wilt hebben. Laat de rest zoals het is en druk op OK. Nou, onder de Footstep Operations, druk je op dit knopje. Klik nou rechtsonder bij 3D Studio Max op het "Play >" Knopje. Als het goed is gaat nou je skelet lopen, veel succes!. Bewerkt: 30 mei 2007 door stefaneke Reageren
Big-Bear Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Ik moet zeggen een hele mooie Tutorial! Zeker mooie add-on op die van mij. Alleen ik mis een ding, dat je de Auto-Key moet aanzetten, want anders registreerd hij alles niet. Maar ik wete niet zeker of dat bij lopen moet. Reageren
Puma Geplaatst: 21 januari 2008 Rapport Geplaatst: 21 januari 2008 Beetje bumpy, maar ik heb een vraag wat hier indirect mee te maken heeft.. Als ik een ped uit SA in 3ds importeer, hoe kan ik 'm dan in, bijvoorbeeld, een zithouding zetten? Een ped bestaat uit een mesh (het model) en een "skelet", waar alle scharnierpunten van het lichaam in vast zitten, maar als ik daaraan begin te draaien gebeurt er verder niks met het model.. Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 21 januari 2008 Rapport Geplaatst: 21 januari 2008 Voeg me eens toe op msn Tom >>> Door DaBeast: Graag volgende keer via PB..<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.