Blink Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Het gebruik van IPB op mijn forum ben ik een beetje zat aan het worden en ik wil nu overstappen op andere gratis software. Simple Machines of misschien de nieuwe versie van Phpbb wil ik gaan gebruiken. Helaas is er een probleem, het forum heeft rond de 2000 postst heeft en er zitten veel posts bij die waardevol kunnen zijn voor mensen. Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om de berichten over te zetten doormiddel van een bestand ofzo.. of wordt het gewoon opnieuw beginnen? Blink Reageren
Argon Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Ik volg alleen phpBB op (zowel qua development als hun forum etc.). In hun "bug-tracker" kan je reports plaatsen en in de categorie "phpBB 3.x convertors" kan je als sub-category nog kiezen tussen "phpBB 2.X convertor", "IPB 1.X convertor", "IPB 2.X convertor". Volgens mij zullen hier dus ook convertors voor komen. Het phpBB installatie systeem is in iedergeval zo gebouwd dat de upgrade bestanden gebruik maken van phpBB code en is het zeer simpel een convertor te maken. Op het forum van phpBB las ik dat convertors door modders gemaakt zouden worden. Maar je kan wel al van IPB naar phpBB2 gaan en dan naar phpBB3 RC1 (die mag live gebruikt worden). Een IPB -> phpBB2 convertor vind je hier: klik hier Als je phpBB3 al wilt gebruiken hoef je die gewoon eerst te instaleren na de instalatie duw je vanboven op de tab "convert" en dan kan je van phpBB2 naar phpBB3 upgraden. Gebruik de convertors alleen maar met databases die gebackuped zijn. Dus backup je online database en maak een nieuwe met de zelfde data zodat als er iets mis gaat je nog altijd je forum online kan houden. Je kan het best je database kopieëren (exporteren en dan importeren) naar een locale server. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.