Velaro Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Hey, Ik heb eeen vraagje. Ik mag een console kopen, een X-Box 360 of een PS3. Kunnen jullie mij helpen bij deze beslissing, en voor/nadelen posten. En ja er zijn hier al topics over maarja. En ik heb een vraagje: is de online service van die PS3 gratis, en is hij goed? Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Hey,Ik heb eeen vraagje. Ik mag een console kopen, een X-Box 360 of een PS3. Kunnen jullie mij helpen bij deze beslissing, en voor/nadelen posten. En ja er zijn hier al topics over maarja. En ik heb een vraagje: is de online service van die PS3 gratis, en is hij goed? Voor de voor en nadelen moet je op de 1e pagina van dit topic kijken.En ja, het PSN is gratis en is goed (vergelijkbaar met XBOX live) Reageren
Gta-killer Geplaatst: 31 mei 2007 Rapport Geplaatst: 31 mei 2007 Hier heb je lijstje met wat +/- punten van bijde consoles: PS3: +Gemiddeld de beste specs van de 2, kan daarom wat langer meegaan +Goede, gratis online service +Standaard hardeschijf en HDMI +De SIXAXIS bevat tilt-sensors - Kost wat pingels - Mist rumble X360 +Goede online service +Op het moment gewoon goede graphics +/- Redelijke prijs +/- Standaard geen hardeschijf en HDMI (core) - Op langere schaal heeft hij wat gebreken, kan dus minder lang mee - De betaling voor Xlive Ik heb zelf ooit een lijstje gemaakt wat wat uitgebrijder is maar dat kan ik niet meer vinden. Verder moet je ook naar de exclusives van de consoles kijken. (hier paar voorbeelden van exclusives) Zo heeft xbox halo, forza en project gotham racing. En ps3 heeft killzone, grand turismo, Ratchet and Clank en resistance. Verder moet je gewoon op bijde consoles spelen en kijken bij welke je beste gevoel hebt. Reageren
Kakaroth Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 zeker, er zijn exclusives, maar kijk wel uit dat je daarom niet een console koopt, want de meeste exclusive's gaat na een half/heel jaar van XboX naar PS3 of omgekeerd. De producers kunnen simpelweg niet tegen een enorme zak met geld op Voor en nadelen zijn al perfect uitgewerkt hierboven, dus dat lijkt mij overbodig Reageren
Gta-killer Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 zeker, er zijn exclusives, maar kijk wel uit dat je daarom niet een console koopt, want de meeste exclusive's gaat na een half/heel jaar van XboX naar PS3 of omgekeerd.De producers kunnen simpelweg niet tegen een enorme zak met geld op Voor en nadelen zijn al perfect uitgewerkt hierboven, dus dat lijkt mij overbodig Games die door Microsoft zijn gemaakt zullen nooit op de ps3 verschijnen (zolas Halo, Forza, Project Gotham racing enz) Games die door sony zijn gemaakt (zoals resistance, gran turismo, ratched and clank, killzone) zullen nooit op de 360 verschijnen. Wat je zegt is dus niet waar want de meeste exclusives zijn door eigen bedrijf gemaakt en komen dus niet op een andere console uit. Misschien dacht je dit omdat dit met San Andreas wel gebeurde (sony betaalde rockstar games veel als ze het een half jaar ps2 exclusive houden) dit is een uitzondering die tegenwoordig niet vaak meer voorkomt. Reageren
DenkaanHenk Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 Ik zou voor de Xbox 360 gaan. Ik vind dat op de Xbox 360 vele betere games zijn. En Gta-killer het is onzin dat de Xbox 360 minder lang mee gaat. Het ligt er gewoon aan hoe je met je spullen omgaat. Reageren
Rene-GTA Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 Ik ben met DenkaanHenk eens,je hed op de xbox 360 veel leukere spellen. En je moet gewoon goed op je cd-rom letten dat je geen krassen krijgt. Ik zal de xbox 360 kopen. Reageren
Boris H. Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 (bewerkt) Ik ben het met de 2 bovenstaande post's eens. Ik was eerst ook van plan een PS3 te kopen maar heb uiteindelijk een X360 gekocht. Het is een heerlijk apparaat! Mooie exclusive's zijn er ook zoals Dead Rising, Forza 2, Halo 3 PGR 3, PGR 4 enz. enz. enz. Het is ook een mooi apparaat voor lan-party's. Als iemand van je vrienden ook een X360 heeft kun je ze gewoon met een netwerkkabeltje verbinden en lekker multiplayer met elkaar. De Live service zit ook goed in elkaar. Duidelijk gamertag met allerlei info over je game's. Ook beschikken alle gamer over achievements, dit zijn punten die je kan halen door speciale dingen in een game te unlocken. Hierdoor blijf je spellen veel langer spelen om toch maar net wat extra gamersscore erbij te krijgen. Game's hebben dus een veel grote waarde qua speeltijd. Voor krassen e.d. hoef je niet bang te zijn. Dit was alleen bij een model wat gemaakt was in December 2006. Nu is dat al verbeterd. Kortom, ik zou gaan voor de X360, zo hou je ook nog eens 200 euro over om game's mee te kopen! Boris H. edit: Nog even over de kosten van Live. Een jaar lang gold kost 60 euro. Voor de prijs van 1 normaal spel heb je dan een heel jaar lang een betrouwbare en goed service. Als je geen Gold neemt heb je automatisch gratis silver, hiermee kun je wel gewoon vrienden hebben, ermee chatten e.d. demo's downloaden. Het enige verschil is dat je niet online kan gamen. Maar doordat het betaald is is het netwerk wel van topkwaliteit! Bewerkt: 2 juni 2007 door Boris H. Reageren
Gta-killer Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 (bewerkt) Ik zou voor de Xbox 360 gaan. Ik vind dat op de Xbox 360 vele betere games zijn. En Gta-killer het is onzin dat de Xbox 360 minder lang mee gaat. Het ligt er gewoon aan hoe je met je spullen omgaat. Laat me raden, de 3 posts hier boven hebben alle 3 een xbox 360 en hebben nog nooit op een ps3 gespeelt. Over het minder lang mee gaan: Ik heb het lijstje niet gemaakt, maar de ps2 ging 2 jaar langer mee als de xbox 1. Dit denk ik dat ook met de ps3 gebeurt (niet alleen door problemen van 360, maar ook door betere hardware van ps3). Over de betere games van 360: De ps3 games moeten nog komen, de ontwikkelaars hebben gewoon wat meer tijd nodig. Ik denk niet dat aan dit topic veel hebt want bijna alle ps3 bezitters/fanboys zeggen dat je een ps3 moet kopen. En bijna alle xbox 360 bezitters/fanboys zeggen dat je de 360 moet kopen. Als ik jouw was zou ik op google wat over bijde consoles opzoeken, er een keer op spelen dan kan je het beste zien welke bij je past. Bewerkt: 2 juni 2007 door Gta-killer Reageren
Boris H. Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 Ik denk niet dat aan dit topic veel hebt want alle ps3 bezitters/fanboys zeggen dat je een ps3 moet kopen.En alle xbox 360 bezitters/fanboys zeggen dat je de 360 moet kopen. Als ik jouw was zou ik op google wat over bijde consoles opzoeken, er een keer op spelen dan kan je het beste zien welke bij je past. Ik wil even zeggen dat ik geen fanboy ben! Ik speel op platformen die ikzelf persoonlijk het best vind. Ik ben ook zeker geen Sony/Playstation hater! Ik heb een PS2, PSP een een complete versterker + accesoires van SONY. Ik vind SONY een bedrijf wat mooie producten maakt, net als Miscrosoft. Zodra de PS3 is afgeprijsd ga ik er ook een PS3 bijhalen zodat ik een X360 en PS3 heb. Ik vind het beide mooie producten met allebei voor en nadelen. Ik vermelde alleen dat voor nu een X360 het meest zinvol is. Laat dit dus even duidelijk zijn! Boris H. Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 Ik zou voor de Xbox 360 gaan. Ik vind dat op de Xbox 360 vele betere games zijn. En Gta-killer het is onzin dat de Xbox 360 minder lang mee gaat. Het ligt er gewoon aan hoe je met je spullen omgaat. Laat me raden, de 3 posts hier boven hebben alle 3 een xbox 360 en hebben nog nooit op een ps3 gespeelt. Over het minder lang mee gaan: Ik heb het lijstje niet gemaakt, maar de ps2 ging 2 jaar langer mee als de xbox 1. Dit denk ik dat ook met de ps3 gebeurt (niet alleen door problemen van 360, maar ook door betere hardware van ps3). En daar spreek je jezelf glashard tegen. De PS2 ging inderdaad langer mee dan de Xbox, maar welke van die twee was ook al weer de krachtigste? Dat de PS3 op papier krachtiger is dan de 360 zegt kennelijk niet zo veel over de levensduur van het apparaat. Een factor als userbase blijkt een stuk zwaarder daarin te tellen en welke van de huidige next-gens verkoopt op dit moment heel slecht? De PS3 dus, mocht je daar niet van op de hoogte zijn. Over de betere games van 360: De ps3 games moeten nog komen, de ontwikkelaars hebben gewoon wat meer tijd nodig. De ontwikkelaars zullen zoals het er nu voor staat niet snel een groot project exclusief naar de PS3 brengen. Het ontwikkelen ervan is heel duur en door de kleine userbase mik je op te weinig mensen om er een beetje winst uit te kunnen halen. Ik denk niet dat aan dit topic veel hebt want alle ps3 bezitters/fanboys zeggen dat je een ps3 moet kopen.En alle xbox 360 bezitters/fanboys zeggen dat je de 360 moet kopen. Gelukkig ben jij wel objectief Het idee van een topic als dit is niet dat mensen alleen maar zeggen wat zij zouden kopen, maar om met argumenten te kopen waarom. Daar heeft de topicstarter namelijk wat aan, met alleen maar een lijstje van mensen die een PS3 of 360 zouden kopen zonder motivatie, schiet je weinig op. Reageren
Boris H. Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 Gelukkig ben jij wel objectief Het idee van een topic als dit is niet dat mensen alleen maar zeggen wat zij zouden kopen, maar om met argumenten te kopen waarom. Daar heeft de topicstarter namelijk wat aan, met alleen maar een lijstje van mensen die een PS3 of 360 zouden kopen zonder motivatie, schiet je weinig op. Ik had in mijn bericht al een aantal reden voor de Xbox 360 staan maar ik zal nog even een net vergelijkingslijstje maken. Voordelen/Nadelen van de X360: + Langer op de markt waardoor er meer games voor zijn. + Goedkoper dan de PS3, 400 euro voor de versie met hardeschijf en alles wat je nodig hebt. + Goede compatibiliteit met windows, bijv media van je PC naar je X360 streamen. + Verschillende pakketten zodat mensen kunnen kiezen wat ze nodig hebben. (Core, Premium & Elite) + Goede garantie support. + Neemt minder ruimte in dan een PS3. - Online is betaald. (Maar wel van hoge kwaliteit) - Bij sommige modellen een onstabiele hardware. (Bekraste CD's Oververhitting) Voordelen/Nadelen van de Playstation 3: + Grafisch sterker dan de Xbox 360. + Full HDMI support. + Gratis online service. + Ingebouwde WiFi en Bleutooth. + Andere gamediscs met gortere ruimte zodat game's groter kunnen zijn. + Goede garantie support. + Ingebouwde kaartlezer. (Memorystick SD enz.) + Zit harwarematig erg goed in elkaar, weinig klachten. - Een stuk duurder, 600 euro - Nog weinig games omdat hij nog maar kort uit is. - Geen HDMI kabel meegeleverd. Je moet zelf maar kijken welke voordelen je het belangrijkst vind en hoeveel geld je bent bereid uit te geven. Als ik nog iets bij het lijstje vergeten ben post het gerust. Boris H. Reageren
Mister.X Geplaatst: 2 juni 2007 Rapport Geplaatst: 2 juni 2007 Vriend van mij die had ook krassen gekregen en had hij naar de maker van xbox360 (wie was dat ook alweer?) een mail gestuurd van ddie krassen en toen kreeg hij een nieuwe driver of zo! Reageren
Velaro Geplaatst: 7 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2007 Bedankt voor de reacties. Ik heb nu een PS3 met Resistance: FoM en Ridge Racer 7. Als er hier nog één hebben, zeg het dan voeg ik je toe. Dat van die spellen is wel waar, zolang is de PS3 nog niet uit. Maarja ik ben er blij mee. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.