ifc3 Geplaatst: 1 juni 2007 Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 (bewerkt) Omdat ik het progje van Flitskikker nogal saai vond, met alleen tekst en een paar sterren, heb ik maar dit progje gemaakt. Maar hij heeft hem nu eindelijk geupdate en het design ook mooi(er) gemaakt. Versie: 0.1.5.5 (laatste update: 3 juni 2007, 20.55) Functies: - Genereert een plaatje met percent bars - Rond af op 2 decimalen - Plaatje opslaan - BBcode generator - Geen copyrights in het resultaat - Live Resultaat - Plaatje komt nu automatisch online en er zit een link naartoe in de BBcode - Meerdere stijlen - BBcode opslaan als .txt bestand Download: (2.35mb) Hier te downloaden (geen install of wachtwoord nodig). Minimum systeem eisen - 6MB vrij werkgeheugen (dit komt er op neer dat je in totaal 32mb geheugen nodig hebt) - 2,5MB vrije schijfruimte - 1 MB videokaart - Windows 98SE/2000/XP/Vista, later ook: Mac OS X, Linux 2.6.x.x - 266mhz processor - Schermresolutie van minimaal 800x700. - Voor zover ik weet, zitten alle benodigde libary's in het progje ingebakken. Wat nog komt: - Aangepast Artwork - Plaatje simpel naar Imageshack uploaden, zodat het plaatje ook direct op het forum weergegeven kan worden (v 0.1.6) - Web Versie (v. 0.1.7) - ....... Veelgestelde vragen: Waarom staat er NaN: Dan zijn alle nodige tekstvelden nog niet ingevuld. Onder de letters (zoals ¨stijl¨) kun je de cijfers invullen. Je kunt ook naar het volgend tekstvak gaan met TAB. ps. nog goede ideeen? Voorbeeld Rate: Lettertype: 6 Plaatsing en inblending van het lettertype: 10 Look van het font: 7 Kleur van het lettertype: 1 Border: 5 Dikte van de rand: 1 Stijl van de border: 9 Render/logo/stock: 6.67 Ingeblend: 4 Stijl: 7 Plaatsing: 9 Achtergrond: 7.33 Achtergrond: 10 Effecten: 8 Stijl: 4 Kleuren, effecten en overigen: 10 Kleur bijpassendheid: 10 Kleur stijl: 10 Overige dingen: 10 Comments: Ik zou een ander lettertype nemen en iets aan je border doen. De kleuren passen goed bij elkaar en de effecten zijn ook goed. Totaal Cijfer: 7 Bewerkt: 4 juni 2007 door ifc3 Reageren
Flitskikker Geplaatst: 1 juni 2007 Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 Mooi design. Ik heb wat cijfers eringevuld, maar waar zit de knop "Rate"? Ik zie nu alleen maar NaN. Mvg, Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2007 (bewerkt) Mooi design. Ik heb wat cijfers eringevuld, maar waar zit de knop "Rate"? Ik zie nu alleen maar NaN.Mvg, Flitskikker Er is geen knop rate. Alles wordt live ingevuld (bij Microsoft hebben ze zeker niet de nieuwste technologie... van 3 jaar geleden). er staat NaN als nog niet alles is ingevuld. Je kunt naar een ander tekstvak gaan met TAB. Mischien moet ik toch de tekstvakken een andere kleur/border geven? Bewerkt: 2 juni 2007 door ifc3 Reageren
Flitskikker Geplaatst: 3 juni 2007 Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 (bewerkt) En wat als er geen border omzit? Dan kan ik dat niet openlaten, want dan krijg ik NaN. Mvg, Flitskikker Bewerkt: 3 juni 2007 door Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 3 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 (bewerkt) En wat als er geen border omzit?Dan kan ik dat niet openlaten, want dan krijg ik NaN. Mvg, Flitskikker Dan vul je daar iets in, want het plaatje heeft altijd een rand. EDIT: en onthou: het is nog maar Versie 0.1.4, dus nog lang niet klaar (op versie 1.0 is hij volledig klaar). Bewerkt: 3 juni 2007 door ifc3 Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Ik vind die van Flitskikker er beter uit zien, deze is nog al beetje te... Je probeert een mooi design te maken maar in plaats daarvan wordt het wat rommeliger. Oh ja had leuker geweest om iets zelf te verzinnen? Reageren
PatrickW Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Ik ga geen oordeel geven over functionaliteit of design, maar ik vind het tamelijk triest om andermans idee na te maken. En dan overal het originele programma te gaan lopen afkraken, zodat mensen misschien jouw programma gaan gebruiken. Advies: Verzin zelf iets en stop daar je energie in. Reageren
ifc3 Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 (bewerkt) Ik vind die van Flitskikker er beter uit zien, deze is nog al beetje te... Je probeert een mooi design te maken maar in plaats daarvan wordt het wat rommeliger.Oh ja had leuker geweest om iets zelf te verzinnen? Zelf verzinnen? Kan ook natuurlijk, alleen er waren een paar punten, wat ik minder vond aan flitskikkers progje. Ik ga geen oordeel geven over functionaliteit of design, maar ik vind het tamelijk triest om andermans idee na te maken. En dan overal het originele programma te gaan lopen afkraken, zodat mensen misschien jouw programma gaan gebruiken. Advies: Verzin zelf iets en stop daar je energie in. Dat is toch goed, concurrentie? EDIT: Ik ben begonnen, omdat ik een progje zonder copyrights wilde.... (je ziet in de rate ook geen copyrights, en er staat in het progje bij info alleen een keer ©//n 07) Bewerkt: 4 juni 2007 door ifc3 Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Ik ga geen oordeel geven over functionaliteit of design, maar ik vind het tamelijk triest om andermans idee na te maken. En dan overal het originele programma te gaan lopen afkraken, zodat mensen misschien jouw programma gaan gebruiken. Advies: Verzin zelf iets en stop daar je energie in. Ik vind het persoonlijk nogal triest om in de regels te zetten dat je altijd over het onderwerp van de topicstarter moet gaan posten, maar zelf offtopic gaan en iemand af te kraken. Bovendien heb Flitskikker nog niet zien klagen. Maarja, voordat er nu ook wordt gezeurd dat ik offtopic ga: Het programma ziet er strak uit, daaronder is de tekst slecht leesbaar. Ik vind het lettertype dat je gebruikt daarbij mooi, het past bij de lay-out. Het oogt echter wel wat druk, en enzigzins donker. het kon dus wat lichter én wat rustiger, vooral de achtergrond. Reageren
ifc3 Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Ik ga geen oordeel geven over functionaliteit of design, maar ik vind het tamelijk triest om andermans idee na te maken. En dan overal het originele programma te gaan lopen afkraken, zodat mensen misschien jouw programma gaan gebruiken. Advies: Verzin zelf iets en stop daar je energie in. Ik vind het persoonlijk nogal triest om in de regels te zetten dat je altijd over het onderwerp van de topicstarter moet gaan posten, maar zelf offtopic gaan en iemand af te kraken. Bovendien heb Flitskikker nog niet zien klagen. Maarja, voordat er nu ook wordt gezeurd dat ik offtopic ga: Het programma ziet er strak uit, daaronder is de tekst slecht leesbaar. Ik vind het lettertype dat je gebruikt daarbij mooi, het past bij de lay-out. Het oogt echter wel wat druk, en enzigzins donker. het kon dus wat lichter én wat rustiger, vooral de achtergrond. Er komt in ieder geval nog een optie om je eigen achtergrond in te voeren. En ik heb nog een vraagje: heb je de ander stijl al geprobeerd? Die is mooier vind ik. Je veranderd de stijl door op ¨stijl¨ te drukken en dan op het driekhoekje drukken. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Als ik op Opslaan of Bladeren klik, krijg ik errors. En als je mijn progje zonder copyrights wil, kun je gerust een aangepaste versie vragen. En het was oorspronkelijk wel mijn idee om een ratesysteem te maken. Mvg, Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 (bewerkt) Als ik op Opslaan of Bladeren klik, krijg ik errors.En als je mijn progje zonder copyrights wil, kun je gerust een aangepaste versie vragen. En het was oorspronkelijk wel mijn idee om een ratesysteem te maken. Mvg, Flitskikker Bij het opslaan van het plaatje (overbodig geworden door de bbcode generator, maar goed) of de BBcode? Als ik op Opslaan of Bladeren klik, krijg ik errors.En als je mijn progje zonder copyrights wil, kun je gerust een aangepaste versie vragen. En het was oorspronkelijk wel mijn idee om een ratesysteem te maken. Mvg, Flitskikker Bij het opslaan van het plaatje (overbodig geworden door de bbcode generator, maar goed) of de BBcode? EDIT: Als je niet eerst op bladeren drukt, dan geeft hij inderdaad een foutmelding. Dus hier een howto hoe je het plaatje opslaat: - Druk op bladeren - Ga naar de map waar het plaatje moet komen - Typ de naam zonder extensie (dus niet .bmp/.jpg/.png erachter) - Druk op Opslaan afb Klaar. Hij hoort nu geen errors te geven.... Bewerkt: 4 juni 2007 door ifc3 Reageren
Flitskikker Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Als ik op Opslaan of Bladeren klik, krijg ik errors.En als je mijn progje zonder copyrights wil, kun je gerust een aangepaste versie vragen. En het was oorspronkelijk wel mijn idee om een ratesysteem te maken. Mvg, Flitskikker Bij het opslaan van het plaatje (overbodig geworden door de bbcode generator, maar goed) of de BBcode? Bij die knoppen links En op mijn anders pc kan hij een DLL bestand niet vinden. Wat zijn eigenlijk de minpunten van mijn progje? Dan verbeter ik ze maar dan hoef je niet een heel programma te maken. Mvg, Flitskikker Reageren
ifc3 Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 Als ik op Opslaan of Bladeren klik, krijg ik errors.En als je mijn progje zonder copyrights wil, kun je gerust een aangepaste versie vragen. En het was oorspronkelijk wel mijn idee om een ratesysteem te maken. Mvg, Flitskikker Bij het opslaan van het plaatje (overbodig geworden door de bbcode generator, maar goed) of de BBcode? Bij die knoppen links En op mijn anders pc kan hij een DLL bestand niet vinden. Wat zijn eigenlijk de minpunten van mijn progje? Dan verbeter ik ze maar dan hoef je niet een heel programma te maken. Mvg, Flitskikker Welke DLL kan hij niet vinden? (dan probeer ik die erin te bakken). Wat zou je nog aan je progje kunnen doen: - Bij dat I'tje alleen neerzetten gerated met Flitskikker's rate systeem ofzo. - Een of ander iets dat een plaatje genereert (leuke optie, net zoals ik), wat samenwerkt met een online iets, zodat je die ook in de rate kunt zetten - een Embedded versie voor Online rate dat op ieder OS draait (bv. op mijn Mio) - Afronding op 2 cijfers achter de komma Overigens valt het maken van een progje met Flash en Zinc best mee.... Ik denk dat ik maar iets ga maken, waarmee je sigs maakt D:D:D:D (zal mischien iets ingewikkelder zijn dan die userbar maker). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.