Jump to content

De Grote donorshow

Recommended Posts

Geplaatst:

Wat vinden jullie ervan? BNN zegt dat er een nier gaan weggeven, blijkt het allemaal fake te zijn.

Ik vind het wel goed dat ze iedereen willen laten zien hoe erg het is dat er zo weinig donornieren zijn, maar ik vind het minder dat ze de halve wereld voorliegen.

Mssl,

David22

Geplaatst:
Wat vinden jullie ervan? BNN zegt dat er een nier gaan weggeven, blijkt het allemaal fake te zijn.

Ik vind het wel goed dat ze iedereen willen laten zien hoe erg het is dat er zo weinig donornieren zijn, maar ik vind het minder dat ze de halve wereld voorliegen.

Ik vind het schitterend zoals BNN dit heeft aangepakt, want ze hebben bereikt wat ze wilden: Meer aandacht voor het tekort aan donoren. Dat ze om dit doel te bereiken "de halve wereld hebben voorgelogen" vind ik geen probleem, want anders was er echt niet zoveel aandacht voor gekomen. Men moet zich gewoon wat minder snel druk maken om een tv-programma dat nog niet eens is uitgezonden en eerst maar eens afwachten wat het daadwerkelijk gaat worden. En ja, volgens mij was dit gewoonweg de perfecte manier om het tot een succesvol programma te maken.
Geplaatst:

Ik heb het gezien in het nieuws en ik snap het niet echt. Maar goed. Jammer voor die mensen dat ze geen nier krijgen..

Geplaatst:

Ik heb ook gekeken, ik geloofde die vrouw echt!, bleek ze een acteur te zijn -.-''

Wat vonden jullie van 'Nu we er toch zijn'??? dat kwam erna, ben er een vaste kijker van! vind het een leuk programma!

Geplaatst:

Ik vind het een ongelofelijk mooie actie :).

Ik heb echt met open mond voor de tv gezeten toen ze zeiden dat het nep was!

En hoezo zielig dat die mensen geen nier krijgen? Dankzij BNN zijn er gisteren 12.000 nierdonoren bijgekomen!

En ik moet je vertellen dat het ook indruk op mij heeft gemaakt en ik besloten heb dat als ik dood ga ik mijn nieren afsta :bier: .

BNN FTW

Geplaatst:

Ik heb er niet naar gekeken maar toen ik om 22.30 het journaal zag was het het eerste item. Vond het wel lachen toen ik even terugdacht aan al die ophef die er al over was geweest, niet alleen in Nederland maar ook ver daarbuiten. BNN heeft goed gestund met een mooi doel voor ogen. Wat mij betreft is de toon gezet, en hopelijk komen er alleen maar meer donoren bij naast die 12.000 van gister.

Geplaatst:
Ik heb er niet naar gekeken maar toen ik om 22.30 het journaal zag was het het eerste item. Vond het wel lachen toen ik even terugdacht aan al die ophef die er al over was geweest, niet alleen in Nederland maar ook ver daarbuiten. BNN heeft goed gestund met een mooi doel voor ogen. Wat mij betreft is de toon gezet, en hopelijk komen er alleen maar meer donoren bij naast die 12.000 van gister.

ik ben het volkomen met je eens Preddy , meer Donoren zal natuurlijk harstikke goed zijn ! :klap:

Geplaatst:

Dit vond ik nog wel een leuke actie.

Maar de "neppe" bedoeling voor de Donorshow dat iemand moet kiezen vind ik niet oke.

Geplaatst:

Ben ik mee eens. :tu::tu:

De hele actie was bedoelt om aandacht te vragen voor het donor probleem. En dat is gelukt.

Ja als mensen niet willen luisteren dan moet je de aandacht zien te krijgen met dit soort acties.

Geplaatst:
Dit vond ik nog wel een leuke actie.

Maar de "neppe" bedoeling voor de Donorshow dat iemand moet kiezen vind ik niet oke.

De kandidaten wisten van te voren dat ze geen nier zouden krijgen. Het was puur om aandacht te geven voor het grote te kort aan donoren. En dat is ook gelukt. Er zijn 18000 mensen geweest die het formulier gedownload hebben. Er is een wereldwijd tekort aan donoren. En aangezien er door de politiek veel te weinig aan gedaan wordt was dit denk ik gewoon nodig.

Ik hoop echt dat er veel meer mensen er in ieder geval over nagaan denken om donor te worden. Ik weet ook wel dat het is iets waar je liever niet over denkt. Maar neem maar van mij dat het nog 100 keer moeilijker is voor de naaste familie om zoiets te beslissen.

Geplaatst:

Ik vind het schitterend hoe men dit probleem heeft aangepakt. Als mensen niet willen luisteren, moet het maar op deze manier worden aangepakt.

Zelf heb ik alleen een stukje gezien, dus ik wist achteraf niet dat het nep was, dat vernam ik pas nadat mijn film gedaan was :D.

Ik sta in ieder geval mijn organen af als ik dood ga (hopelijk is dat nog veraf :D), ik vind dat men in de wet moet zeggen dat je automatisch donor bent, tenzij dat je een reden hebt om het niet de zijn. Dit klinkt hard, maar ik vind het.

Geplaatst:

Echt een vette stunt! Ik heb gister ook gekeken, ik vond het een achterlijk programma tot het einde :puh: Ik heb trouwens gehoord dat 40.000 mensen zich als donor aan hebben gemeld!

Geplaatst:
Echt een vette stunt! Ik heb gister ook gekeken, ik vond het een achterlijk programma tot het einde :puh: Ik heb trouwens gehoord dat 40.000 mensen zich als donor aan hebben gemeld!

Ik vond het ook vette stunt! Vooral die Bart de Graaf lach op het laatst :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Het is wel goed vind ik dat ze aandacht proberen te vragen voor mensen die hulp nodig hebben, maar ik vond grap nogal ziek je kan het ook anders overbrengen of om aandacht vragen voor dit soort dingen maar ik begrijp dat als de politiek dat niet wil begrijpen dat je dan op zo'n manier aandacht probeert te trekken.

Bewerkt: door Muay Thai

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...