Jump to content

Fout melding: ''Microsoft Visual''

Recommended Posts

Geplaatst:

Sinds een paar dagen heb ik al van deze foutmelding last, het vreemde is dat ik via MSN Messenger een bericht kreeg met: ''Are you that on the photo?'' met een link erbij ik klinkte (tot spijt) op die link en het leek wel of iemand mijn muis had overgenomen alle programmatje's werden afgesloten waarna ik al snel naar de stroom knop dook om te verkomen dat me pc naar de knoppe zou gaan... Toen ik hem opnieuw opstarte leek er niets aan de hand te zijn heb nog even vius scanner der overeen gehaald ect. Ik gebruik: Anti Virus AVG, Ad-Aware SE Personal en SpywareBlaster. Maar sinds ik dat virus achtig gebeuren heb ontvangen via MSN is me pc traager en krijg ik heel vaak een Fout melding:

Scree ervan: foutmelding1hx0.jpg

Als ik op Ok klik of op het Kruisje in de bovenhoek word mijn menu balk zwart (verdwijnt) en al me pictogrammetjes. Als ik wat loop te klikken in het rond komt het gelukkig weer trug. Maarja liever ben ik hier helemaal van af want het is behoorlijk iritant.

Weten jullie hier wat aan te doen? En heeft dit te maken met dat rare bericht op MSN Messenger?

Alvast bedankt.

Geplaatst: (bewerkt)

Weet je zeker dat de scanners alles hebben verwijdert? Want dit kan er op wijzen dat je pc momenteel een zombie is en daarvoor raad ik je ook af om hem af te sluiten van het internet tot het probleem is opgelost.

Bewerkt: door Ewoud
Geplaatst:
En heeft dit te maken met dat rare bericht op MSN Messenger?

Dit heeft inderdaad met dat bericht op MSN te maken. Dat virus verspreidt zich via MSN. Degene waarmee je praat krijgt een link toegestuurd, en als hij daar op klikt heb je een virus binnen.

Dit virus heeft blijkbaar je explorer.exe vernield. Je zou misschien op Internet een nieuwe kunnen downloaden. Ik weet dit echter niet, misschien in programma's van Windows downloaden illegaal.

Geplaatst:
En heeft dit te maken met dat rare bericht op MSN Messenger?

Dit heeft inderdaad met dat bericht op MSN te maken. Dat virus verspreidt zich via MSN. Degene waarmee je praat krijgt een link toegestuurd, en als hij daar op klikt heb je een virus binnen.

Dit virus heeft blijkbaar je explorer.exe vernield. Je zou misschien op Internet een nieuwe kunnen downloaden. Ik weet dit echter niet, misschien in programma's van Windows downloaden illegaal.

Ik betwijfel ten zeerste of het vervangen van de explorer.exe (downloaden zal in een warez categorie vallen) het probleem zal verhelpen. Het lijkt me namelijk zeer onwaarschijnlijk dat het alleen dat bestand is dat geïnfecteerd is, maar dat het al verspreid is. Met zulke foutmeldingen denk ik dat je rekening moet gaan houden met een format + herinstallatie van windows.

Geplaatst:

Ik merk ook dat de pc veel slomer is... Ik zit er ook aan te denken om maar een herinstallatie van windows XP te doen. Dit heb ik nog nooit gedaan, moe ik dan gewoon de Cd-Rom van Windows erin steken? En dan een herinstallatie te doen?

Geplaatst:

*Bump* Sorry maar het is nu even dringend...

Ik ik heb als eerst geprobeerd via Lokaal Station C te formatteren ik klikte akkoort dat de schijf zich zou leeg maken vervolgens kreeg ik een melding met: ''Kan het formatteren niet voltooien'' dus dit kan ik al niet. Toen heb ik geprobeerd de Windows XP Home Cd-Rom in mijn computer te doen en hem ''herstellen'' ook dit heeft niet gewerkt en het opnieuw instaleren van Windows Xp heeft ook geen invloed. Ik kan dus niet mijn pc plat gooien (formatteren) en krijg alsnog om de minuut die foutmelding... Wat moet ik nu doen?

Geplaatst:

Even een stappenplan dat misschien kan helpen:

- Maak eventueel eerst backups van je bestanden

- Start de pc opnieuw op. Druk bij het scherm voordat het windows logo verschijnt (met de merk van je pc of processor) op de toets waarmee je in het BIOS komt (meestal Delete, F1, F2 of F12)

- Ga naar een bepaalde pagina waar in je de boot-volgorde ziet staan (dit is vaak verschillend bij pc's)

- Zorg ervoor dat het CD/DVD station vóór de hardeschijf staat

(Staat dit al zo? Dan hoef je niets te doen! Ga weg uit het BIOS en save niks)

- Ga weg uit het BIOS, vergeet de instellingen niet op te slaan

- Reset de pc weer

- Doe snel de Windows XP CD in de drive

- Als er staat "Druk op een toets om van de cd-rom op te starten..." druk je op een toets

- Kies nu een van de twee stappen, als de eerste niet werkt, doe dan de tweede.

1

- Kies Windows XP Herstellen

- Kies voor de herstelconsole

- Typ het administratorwachtwoord in (indien nodig)

- Typ in de commandoprompt

format C:

- Typ dan "J" of "Y" om akkoord te gaan met formatteren

- Installeer Windows XP Opnieuw (stap 3)

2

- Kies WIndows XP Installeren

- Kies Partitie Formatteren als NTFS

- Installeer Windows XP Opnieuw (stap 3)

3

Bekijk dit topic voor informatie over het installeren van windows xp:

Klik

Hopelijk werkt het!

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Bij mijn Bios > Boot heb ik dit allemaal staan:

1. Remivable Device [Disabled]

2. ATAPI CD-ROM [TSSTcorpDVD-ROM TS-H]

3. Other Boot Device [iNT18 Device (Networ]

4. IDE Hard Drive [sAMSUNG SP0842N]

Plug & Play O/S [Yes]

Boot Virus Detection [Enabled]

Quick Power On Self Test [Enabled]

Boot Up Floppy Seek [Enabled]

Interrupt Mode [APIC]

Ik zou echt niet weten wat ik daar moet veranderen...

Geplaatst:
Bij mijn Bios > Boot heb ik dit allemaal staan:

1. Remivable Device [Disabled]

2. ATAPI CD-ROM [TSSTcorpDVD-ROM TS-H]

3. Other Boot Device [iNT18 Device (Networ]

4. IDE Hard Drive [sAMSUNG SP0842N]

Plug & Play O/S [Yes]

Boot Virus Detection [Enabled]

Quick Power On Self Test [Enabled]

Boot Up Floppy Seek [Enabled]

Interrupt Mode [APIC]

Ik zou echt niet weten wat ik daar moet veranderen...

Dan staat ie dus goed, ga nu verder met methode 1 of 2.

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst: (bewerkt)

Reuze bedankt Flitskikker het is met Stap 2 gelukt! :tu: Volgens mij doet nu alles het goed weer en heb ook nog geen foutmelding gehad. Mijn volgende vraag is: Ik heb dit nog nooit zelf gedaan enkel de computer winkel en die zij altijd ik heb meteen even je drivers geupdate, maar nu moet ik dat dus zelf doen maar hoe?

Edit ik heb nu geen geluid, en kan de cd/rom van mijn geluid ook niet vinden. Ik heb een oude driver cd rom van me video kaart gebruikt en nu ben ik de kleuren kwijt alles is in een hele rare kleur wat ik niet goedkrijg, nog iets dringends ik heb een die cd is van Asus maar nu staat bij beeldscherm adapters ook als video kaart Asus maari k heb een NVIDIA Geforce wat moet ik nu doen!

Bewerkt: door Global
Geplaatst:

Drivers voor NVidea videokaarten kun je hier downloaden: Klik.

Ook kun je Forceware download voor betere werk en weet ik veel wat nog meer: Klik.

Wat voor geluidskaart heb je?

Weet je dat niet, ga dan naar:

- Start

- Uitvoeren

- Typ: "dxdiag'

- Klik op "Ja" (indien nodig)

- Ga naar het tabblad Geluid of Sound

- Zoek de naam (Creative Soundblaster is bijvoorbeeld een bekend merk)

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:
Drivers voor NVidea videokaarten kun je hier downloaden: Klik.

Ook kun je Forceware download voor betere werk en weet ik veel wat nog meer: Klik.

Wat voor geluidskaart heb je?

Weet je dat niet, ga dan naar:

- Start

- Uitvoeren

- Typ: "dxdiag'

- Klik op "Ja" (indien nodig)

- Ga naar het tabblad Geluid of Sound

- Zoek de naam (Creative Soundblaster is bijvoorbeeld een bekend merk)

Mvg,

Flitskikker

Ik heb NVIDIA GeForce 4 Ti 4200, heb er nooit zelf drivers voor kunnen vinden ook niet op die site... Missichien dat jij wat kunt vinden...

Geplaatst:
Alles drivers van NVidea kaarten zitten in Forceware. Ik heb even de wizard gevolgd en deze versie zou goed moeten zijn:

Klik

Als ik dat instaleer krijg ik een foutmelding met: Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten

Ik heb nog een 2de probleem als ik mijn resolutie op 1024 bij 769 pixels zet en dan ''toepassen'' , ''Ok'' blijf hij maar zodra ik de pc herstart of afsluit gaat hij weer naar de oude resolutie van 800 bij 600 dus iedere keer dat ik de pc opstart moet ik hem weer aanpassen... Hoe verhelp ik dit?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...