xgaming Geplaatst: 3 juni 2007 Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 Beste mensen, Mijn pc trekt nu 241 Watt aan voeding. Hoewel mijn voeding maar 200 watt maximaal aankan. Nou ben ik niet van plan om er nieuwe dingen in te stoppen. Maar mijn vraag is heeft dit zeer ernstige gevolgen? Ik ga hem binnekort verkopen dus ik zet er geen nieuwe voeding in. Als ik er een nieuwe voeding in zou moeten zetten dan zal dat veel gaan kosten omdat het een speciaal aangepaste voeding is. Ik heb namelijk een Shuttle XPC SB51G. In mijn nieuwe pc houd ik er iig rekening mee . Maar het kan toch geen brand ofzo veroorzaken? Zelf vind ik het raar dat mijn pc het gewoon trekt. Reageren
Backsmash Geplaatst: 3 juni 2007 Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 Beste mensen,Mijn pc trekt nu 241 Watt aan voeding. Hoewel mijn voeding maar 200 watt maximaal aankan. Nou ben ik niet van plan om er nieuwe dingen in te stoppen. Maar mijn vraag is heeft dit zeer ernstige gevolgen? Ik ga hem binnekort verkopen dus ik zet er geen nieuwe voeding in. Als ik er een nieuwe voeding in zou moeten zetten dan zal dat veel gaan kosten omdat het een speciaal aangepaste voeding is. Ik heb namelijk een Shuttle XPC SB51G. In mijn nieuwe pc houd ik er iig rekening mee . Maar het kan toch geen brand ofzo veroorzaken? Zelf vind ik het raar dat mijn pc het gewoon trekt. nogal simpel er kan hardware zijn dat daardoor te weinig stroom krijgt en dus niet werkt. kortom je moet dus gaan kijken om iets te verweideren van hardware dat je niet nodig hebt. Reageren
Schno009 Geplaatst: 5 juni 2007 Rapport Geplaatst: 5 juni 2007 (bewerkt) Dan moet je hem eten geven Is het standaard? Dan zal het wel zo horen. Is die 241 watt het vermogen wat bij het stopcontact gemeten is, of meet je het per spanning in je voeding? Als het bij het stopcontact (wat waarschijnlijk zo is) gemeten is, dan kun je 2 dingen hebben: -Meetonnoukeurigheid; Goekope gammawattmetertjes meten slecht, het kan best tussen 220 watt en 260 watt liggen. -Efficiëntie van de voeding. Stel je componenten nemen 200 watt, en het totaal verbruik is 241 watt dan is het rendement van je voeding: 200/241*100=83%, wat héél aannemelijk is... Meestal ligt het rendement van een PC-voeding rond de 70%, dus je componentenverbruik zal wel lager liggen. EDIT: dit is een van de efficientste voedingen op aarde (lol, earthwatts) en zelfs die heeft een rendement van 85%... http://www.alternate.nl/html/product/summa...74&cat3=000 Bewerkt: 5 juni 2007 door Schno009 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.