P I N O Geplaatst: 3 juni 2007 Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 (bewerkt) Ik heb eens een vraagje over het aantal Ghz van een pc, een maat beweert dat hoemeer Ghz je hebt dat alles dan sneller en al is, maar wat houd dat nou precies in Ghz en is hoe meer ook werkelijk veel beter en sneller? En als je dualcore hebt word dan het aantal verdubbeld? Bewerkt: 4 juni 2007 door Joriz titel verduidelijkt Reageren
Rullez Geplaatst: 3 juni 2007 Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 Ik heb eens een vraagje over het aantal Ghz van een pc, een maat beweert dat hoemeer Ghz je hebt dat alles dan sneller en al is, maar wat houd dat nou precies in Ghz en is hoe meer ook werkelijk veel beter en sneller?En als je dualcore hebt word dan het aantal verdubbeld? Wat je maat beweert is volgens mij waar. Mijn ouders hebben een 1GHZ en ik een 3GHZ en je kan wel merken dat die van mij sneller is. Uiteraard heb dit ook te maken met wat er op jou PC staat. Zo als veel liedjes grote spellen en dat soort dingen. MVG, Rullez Reageren
P I N O Geplaatst: 3 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 Oké, maar volgens mij niet bij een dual core dat dat verdubbeld? dus als je zeg maar 2 ghz hebt dual core dat je dan 4 hebt. daar had ie het namelijk over Reageren
ikt Geplaatst: 3 juni 2007 Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 Nee, maar hij kan 2 keer meer processen(taken) tegelijk aan. En in 1 core uitgedrukt is hij dacht ik 1 1/3 keer sterker. Momenteel is dit nutteloos voor games maar we zien wel... Reageren
GhostJumper2 Geplaatst: 3 juni 2007 Rapport Geplaatst: 3 juni 2007 ik hoop dat het nuttig wordt voor games ik heb zelf 2,2ghz dual core Reageren
RonaldVC Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 De snelheid van een processor wordt niet alleen bepaald door het aantal GHz, er komen nog wat meer dingen bij kijken. Heel belangrijk voor de snelheid van een processor is het cachegeheugen. Hoe hoger het cachegeheugen van een processor, hoe sneller hij is. Als voorbeeld: Een Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.4 GHz, is vele malen sneller dan een Intel Pentium D 820 @ 2.8 GHz. Beide zijn dual core processors, maar de eerste heeft 4 mb cachegeheugen en een bussnelheid van 1066 MHz, waar de tweede een cache van 2 mb heeft, en een bussnelheid van 800 MHz. Vaak worden zulke dingen niet vermeldt in winkels, let hier dan ook op bij aanschaf van een nieuw systeem. Laat je niet verleiden door een systeem met een Intel Celeron D 351 @ 3.20 GHz. Lijkt heel snel, maar met een cachegeheugen van 256KB één van de traagste CPU's die je kan krijgen.. Daarnaast is het verschil tussen een singlecore CPU en een dualcore CPU voornamelijk dat de dualcore CPU zijn taken verdeeld over beide (of meerdere) cores. Standaard draait een dualcore processor op één core (kern). Pas als er meerdere programma's geladen worden verdeeld hij ze over beide cores. Het is dus niet zo dat een dualcore processor van 2.0 GHz op 4.0 GHz draait. Je moet het zien als een multicore systeem dat twee processors heeft, met beide een snelheid van 2.0 GHz.. Verder is natuurlijk niet alleen de CPU verantwoordelijk voor de snelheid van een pc. Geheugen, videokaart, snelheid van de harde schijf, allemaal factoren die samen zorgen voor een snel en stabiel systeem. Reageren
ifc3 Geplaatst: 4 juni 2007 Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 De snelheid van een processor wordt niet alleen bepaald door het aantal GHz, er komen nog wat meer dingen bij kijken. Heel belangrijk voor de snelheid van een processor is het cachegeheugen. Hoe hoger het cachegeheugen van een processor, hoe sneller hij is. Als voorbeeld: Een Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.4 GHz, is vele malen sneller dan een Intel Pentium D 820 @ 2.8 GHz. Beide zijn dual core processors, maar de eerste heeft 4 mb cachegeheugen en een bussnelheid van 1066 MHz, waar de tweede een cache van 2 mb heeft, en een bussnelheid van 800 MHz. Vaak worden zulke dingen niet vermeldt in winkels, let hier dan ook op bij aanschaf van een nieuw systeem. Laat je niet verleiden door een systeem met een Intel Celeron D 351 @ 3.20 GHz. Lijkt heel snel, maar met een cachegeheugen van 256KB één van de traagste CPU's die je kan krijgen.. Hoe komt het dan dat een AMD Sempron 2800+ met 128kb cache sneller is dan een Intel Pentium 4 530HT met 1mb cache? Het ligt ook aan de techniek waarmee de processor gemaakt is, de efficientie, de kloksnelheid (GHZ), cache en chipsetsnelheid. Daarnaast is het verschil tussen een singlecore CPU en een dualcore CPU voornamelijk dat de dualcore CPU zijn taken verdeeld over beide (of meerdere) cores. Standaard draait een dualcore processor op één core (kern). Pas als er meerdere programma's geladen worden verdeeld hij ze over beide cores. Het is dus niet zo dat een dualcore processor van 2.0 GHz op 4.0 GHz draait. Je moet het zien als een multicore systeem dat twee processors heeft, met beide een snelheid van 2.0 GHz..Verder is natuurlijk niet alleen de CPU verantwoordelijk voor de snelheid van een pc. Geheugen, videokaart, snelheid van de harde schijf, allemaal factoren die samen zorgen voor een snel en stabiel systeem. Een Dual processor van 2 GHZ is sneller dan een Dual Core processor van 2GHZ... De snelheid hangt ook af van je OS. Reageren
P I N O Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2007 aha, zo iets dacht ik dus ook al en dat probeerde ik hem dus ook ongeveer uit te leggen maar hij wou weer eens niet luisteren maar nu begrijp ik het, bedankt voor de uitleg Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.