Jump to content

Visueel probleempje

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb weer een probleempje, visueel deze keer. M'n systeem heeft het op de één of andere manier zover gekregen dat het lettertype één a twee opties groter is, waardoor de meeste teksten wat vaag zijn geworden. De noob die ik ben kan natuurlijk weer niet vinden waar dit te wijzigen is, ookal heb ik de verwante onderdelen in het configuratiescherm uitgepluist. Mijn vraag is simpel, waar kan ik dit vinden?

Bewerkt: door Froop
Geplaatst:

Gaat het om de lettertypes op Internetpagina's. Indien dit het geval is kun je het gemakkelijk verhelpen door naar de bestandsbalk te gaan, Beeld -> Tekengrootte. En dit vervolgens naar eigen smaak te veranderen.

Gaat het om het gehele systeem, dan zou je het onderstaande eens kunnen proberen :

Configuratiescherm -» Beelscherm -» Vormgeving -» Tekengrootte, en ook deze is aan te passen naar eigen aangeving.

Hopenlijk heb ik je hiermee ten zijnde resultaat geholpen,

Succes verder,

PTC

Geplaatst: (bewerkt)

Ik gebruik Vista, waardoor de optie beeldscherm er niet meer is. Andere suggesties?

Bewerkt: door Froop
Geplaatst:

In het geval je Vista hebt, is "Beelscherm" vervangen door "Perzonalize". Waarna je bij deze pagina uitkomt.

Ik zie aan de zijkant (links) "Adjust Font Size", en onderaan "Display Settings". Misschien lukt het met deze opties...

Geplaatst:

Misschien even langs specsavers lopen dan... ^_^

Nee, klein lolletje. Maar even terug naar je probleem. Je tekst is dus groot, maar vooral wazig. Maar is het álleen de tekst of ook andere vormen en objecten op het scherm. Je hebt al eens in je configuratiescherm gekeken, maar komt er niet helemaal uit doordat je neit geheel bekend bent bij het Windows Vista System.

Ik heb op internet nog even rondgetoereloerd, maar niets kunnen vinden wat met jou probleem vergelijkbaar is. Misschien zou je ons een screen kunen sturen met wat voorbeeldjes van deze te grote teksten.

En kom je er in dit topic nou echt niet uit, dan is de winkel waar je hem gekocht hebt altijd wel geïnteresseerd in mensen die een bij hun gekochte computer komen terugbrengen, waarvan ze dan ook nog eens beweren dat deze enige problemen zou bevatten. Uw Computer, problemen??? Maar u heeft hem hier gekocht... Dat is toch onmogenlijk?

Ze repareren hem op die manier (bijna) áltijd. klein verhaaltje eromheen, een hoop stennis maken, en binnen enkele seconden met al je cashgeld nog steeds veilig in je achterzak, heb jij je pc terug zonder die belachlijk grote lettertypes.

Geplaatst:

Ergens in het Configuratiescherm moet ook staan "Klassieke weergave gebruiken". Misschien dat je dan naar "Beeldscherm" kan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...