Jump to content

Gaatjes voor koptelefoon, USB etc.

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden en hoger,

Ik heb wat van die USB, koptelefoon en microfoon gaatjes in de voorkant van mijn PC zitten. Natuurlijk ook in de achterkant, maar ook in de voorkant. Dat vind ik erg handig, dus ik stop mijn koptelefoon erin. Helaas doet hij dan niks, terwijl als ik hem achterin erin doe dan doet hij het wel. Weet iemand hoe ik die werkend kan krijgen?

Alvast bedankt. :)

Geplaatst:
Beste leden en hoger,

Ik heb wat van die USB, koptelefoon en microfoon gaatjes in de voorkant van mijn PC zitten. Natuurlijk ook in de achterkant, maar ook in de voorkant. Dat vind ik erg handig, dus ik stop mijn koptelefoon erin. Helaas doet hij dan niks, terwijl als ik hem achterin erin doe dan doet hij het wel. Weet iemand hoe ik die werkend kan krijgen?

Alvast bedankt. :)

Heb je HD audio of AC97.

Het moet ook zo zijn dat die aansluitingen binnen in de kast zijn aangesloten he?

En dat audio frontpanel bij volumeregeling van je OS niet op dempen staat.

Geplaatst:

Bij een AC '97 kán die niet op dempen staan, omdat het voorste audiosignaal met de audioprocessor word omgeschakelt naar de voorste jackcontraplug (waar een schakelaartje inzit).

Een foto (of überhaupt de naam/type) van je mobo en ik kan je vertellen wát je moet doen.

Dan moet je moederbord dit natuurlijk wel ondersteunen, het lijkt me ook stug dat het niet direct in het begin vast is gemaakt...

@ifc3: wat versta jij onder HD audio? AC '97 is gewoon een realtek chip, maar HD betekend niets anders als High Definition of High Density. Het is geen bepaalde chipset... Overigens, realtek 'prijst' de AC '97 (ja echt, dat streepje moet er) ook aan als zijnde een 'HD' kwaliteit chip... Waar nog veel twijfels over bestaan :D

Geplaatst:

Dit probleem heb ik ook gehad, waarschijnlijk wilt een onderdeel in de systeem kast je front panel niet meer gebruiken, download een driver voor je geluidskaart daarbij krijg je vaak een programma waarmee je het aantal input/output kan zien van je geluid, moet je even opzoeken welke geluidskaart je hebt, je kan dus kijken met Everest Home Edition en kan je simpel op http://www.google.nl even een driver op zoeken.

Het kan ook wezen dat je 2 poorten uit zijn geschakeld door een bepaald programma.

Veel succes er mee.

Geplaatst:
Bij een AC '97 kán die niet op dempen staan, omdat het voorste audiosignaal met de audioprocessor word omgeschakelt naar de voorste jackcontraplug (waar een schakelaartje inzit).

Een foto (of überhaupt de naam/type) van je mobo en ik kan je vertellen wát je moet doen.

Dan moet je moederbord dit natuurlijk wel ondersteunen, het lijkt me ook stug dat het niet direct in het begin vast is gemaakt...

@ifc3: wat versta jij onder HD audio? AC '97 is gewoon een realtek chip, maar HD betekend niets anders als High Definition of High Density. Het is geen bepaalde chipset... Overigens, realtek 'prijst' de AC '97 (ja echt, dat streepje moet er) ook aan als zijnde een 'HD' kwaliteit chip... Waar nog veel twijfels over bestaan :D

Het is HD-audio als er een HD audio connector van het frontpaneel naar het mobo gaat.

Verschil:

AC 97: allemaal losse stekkertjes

HD audio: 1 grote stekker (maar nog steeds 0,5 bij 1 cm ofzo).

HDAaudio is volgens mij ook alles wat draait met de hda_intel driver....

Geplaatst:

Ik weet serieus niet waar je het nu over hebt... Jijzelf volgens mij ook niet.

Ik heb een AC '97

Mijn audioconnector naar het frontpaneel is 1 stekker.

Het ligt volledig aan het type kast wat voor aansluitingen je hebt aan je frontpaneel. Bij mijn chieftec zit de Firewire, USB en Audio aan een eigen kabel (dus 3 kabels en 3 stekkers). Bij een andere kast zitten de Mic en Phone weer op aparte stekkers...

Wat is een HD connector? Staat er HD op? Zijn het veel pinnetjes op een kleine plek?

Geplaatst:
Ik weet serieus niet waar je het nu over hebt... Jijzelf volgens mij ook niet.

Ik heb een AC '97

Mijn audioconnector naar het frontpaneel is 1 stekker.

Het ligt volledig aan het type kast wat voor aansluitingen je hebt aan je frontpaneel. Bij mijn chieftec zit de Firewire, USB en Audio aan een eigen kabel (dus 3 kabels en 3 stekkers). Bij een andere kast zitten de Mic en Phone weer op aparte stekkers...

Wat is een HD connector? Staat er HD op? Zijn het veel pinnetjes op een kleine plek?

Dat is wat ik als verschil weet van de pc's die ik in elkaar heb gezet (50 zo ongeveer).

Het staat ook in je moederbord specs.

Welk chipset heb je? (bv. Intel 965 ICH8, nVidia MCP61, ATI RS580)

Geplaatst:

Mijn chipset? Nforce 4 Ultra (msi K8n-Neo4 Platinum)

Wil je ook nog een foto van mijn 1stekkerige connector?

Geplaatst:
Mijn chipset? Nforce 4 Ultra (msi K8n-Neo4 Platinum)

Wil je ook nog een foto van mijn 1stekkerige connector?

nForce 4? Dan heb je waarschijnlijk HD audio...

maar volgens de site van je moederbord heb je iets wat er tussenin zit...

Dat is lastig...

Geplaatst:

Mag het nu weer ontopic mensen? :engel: Hoe kan ik zien welke geluidskaart ik heb? Ik neem aan dat ik die nodig heb om een driver te downloaden.

Geplaatst:

Jaaah, die kun je vinden als je op Start klikt, Uitvoeren aanklikt en DXDIAG intypt. Klik indien van toepassing op OK als hij vraagt of DXDIAG je coputer mag doorzoeken. Wacht tot hij geladen is en ga naar het tabblad Geluid. Bij Apparaat staat je audiokaart en bij Stuurprogramma's staan je drivers.

Veel geluk met het zoeken naar de drivers!

Geplaatst:
Jaaah, die kun je vinden als je op Start klikt, Uitvoeren aanklikt en DXDIAG intypt. Klik indien van toepassing op OK als hij vraagt of DXDIAG je coputer mag doorzoeken. Wacht tot hij geladen is en ga naar het tabblad Geluid. Bij Apparaat staat je audiokaart en bij Stuurprogramma's staan je drivers.

Veel geluk met het zoeken naar de drivers!

Mag het nu weer ontopic mensen? :engel: Hoe kan ik zien welke geluidskaart ik heb? Ik neem aan dat ik die nodig heb om een driver te downloaden.

klickety klik

Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb er erg veel gehad. Ik heb een Realtek AC 97. Gelijk de eerste op die site dus. Hij is nu aan het downloaden. :)

Edit: Hij doet het. Toen ik mijn computer opnieuw opstartte zag ik ook opeens 'Nieuwe hardware gevonden'. Hartelijk dank iedereen! :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...