Insanity Prawn Boy Geplaatst: 6 juni 2007 Rapport Geplaatst: 6 juni 2007 (bewerkt) Ik ben bezig iets in excel te maken en het lukt me maar niet om het voor elkaar te krijgen dat ik ergens een jaar en maand kan kiezen (of invullen) en dat er dan in een soort van rooster de dagen van de maand (naar beneden) staan. Ik wil ook nog de weekenden een andere kleur cel geven, maar hoe dat moet, weet ik al helemaal niet. zoiets is de bedoeling: Eerst moet je kunnen kiezen (in een ander tabblad) En dan moet hier de maand komen te staan met de weekenden in een andere kleur (grijs). De naam van de maand en het jaar moeten er natuurlijk ook automatisch boven komen te staan. En nog even voor de duidelijkheid: die dropdown boxjes heb ik van een afbeelding er in gezet. Hoe je die maakt weet ik ook niet... En in die 2e afbeelding heb ik alles zo zelf gemaakt, niet dmv. een formule. Kan iemand me aub helpen? Voor het geval dat hier al een topic over is: ik heb later nog meer vragen, dus sluit het aub niet. Bewerkt: 7 juni 2007 door Preddy Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 7 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2007 Kan iemand me aub helpen? Ik heb er ook maar een poll van gemaakt, om te zien of iemand me ook echt kan helpen. >>> Door Preddy: Dat is net wat te onzinnig, zo'n poll .<<< Reageren
PIERRO P Geplaatst: 7 juni 2007 Rapport Geplaatst: 7 juni 2007 De cel kleur veranderen die je met deze knop. Zie plaatje. Voor de rest snap ik niet helemaal wat je bedoelt Als je een rooster wilt maken klik je op de knop naast de opvul knop. Reageren
Matiscus Geplaatst: 7 juni 2007 Rapport Geplaatst: 7 juni 2007 Ik weet redelijk veel van excel... Maar ik snap niet echt wat je bedoeld... Kan je iets duidelijker zijn? Dan kan ik jou denk ik wel helpen. Reageren
Ewoud Geplaatst: 7 juni 2007 Rapport Geplaatst: 7 juni 2007 http://office.microsoft.com/assistance/hfw...43&Client=1 Toevallig moest ik zoiets maken op mijn stage vandaag. Dus lekkere toeval. Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 7 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2007 Ik zal het nog even wat duidelijker proberen te vertellen. Eerst wil ik (in een apart tabblad) zo'n keuze boxje waarin je een maand en een jaar kan kiezen. Daarna wil ik dat (in een ander tabblad) die maand, met alle zaterdagen en zondagen in een andere kleur cel verschijnt (afb. 1). Het moet een soort van rooster worden waarbij je 'A', 'B', 'C' en 'D' beschikbaar kan stellen in afbeelding 1. afb1: Reageren
ifc3 Geplaatst: 8 juni 2007 Rapport Geplaatst: 8 juni 2007 Ik zal het nog even wat duidelijker proberen te vertellen.Eerst wil ik (in een apart tabblad) zo'n keuze boxje waarin je een maand en een jaar kan kiezen. Daarna wil ik dat (in een ander tabblad) die maand, met alle zaterdagen en zondagen in een andere kleur cel verschijnt (afb. 1). Het moet een soort van rooster worden waarbij je 'A', 'B', 'C' en 'D' beschikbaar kan stellen in afbeelding 1. afb1: Klinkt een beetje iets wat je met flash, php of kexi moet doen... (volgens mij kan excel dit niet..). Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 8 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juni 2007 Klinkt een beetje iets wat je met flash, php of kexi moet doen... (volgens mij kan excel dit niet..). Als het goed is kan dit wel in excel via visual basics, maar hoe kom ik aan die dingen van jou? Is het erg lastig om zoiets in flash te maken? (ik doe het wel nog steeds het liefste met excel)Ik heb zelf geen Acess, maar kan je daar niet heel gemakkelijk dit soort dingen mee maken? Reageren
ifc3 Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Klinkt een beetje iets wat je met flash, php of kexi moet doen... (volgens mij kan excel dit niet..). Als het goed is kan dit wel in excel via visual basics, maar hoe kom ik aan die dingen van jou? Is het erg lastig om zoiets in flash te maken? (ik doe het wel nog steeds het liefste met excel)Ik heb zelf geen Acess, maar kan je daar niet heel gemakkelijk dit soort dingen mee maken? In Flash kost het wel veel moeite, maar het kan. Kexi= MS Acces voor Linux en voor Windows. Ik denk dat je met VisualBasic een Macro ofzo bedoelt...? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.