Jump to content

Jouw Topsnelheid.


Mazzeltje

Recommended Posts

  • Reacties 248
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    6

  • FerryN

    6

  • Zaahed

    6

  • Bossinkje

    5

70 km/u op de fiets, berg afwaarts en wind in de rug. :)

Het was in Frankrijk.

Je zou maar vallen...

Tegenwoordig bestaat er ook iets als een ''helm'' :cab:

(en nog andere bescherming, maarja als je valt doet het denk ik vooralsnog erg pijn)

Link to comment
Delen op andere websites

70 km/u op de fiets, berg afwaarts en wind in de rug. :)

Het was in Frankrijk.

Je zou maar vallen...

Tegenwoordig bestaat er ook iets als een ''helm'' :cab:

(en nog andere bescherming, maarja als je valt doet het denk ik vooralsnog erg pijn)

Inderdaad, als jij met een fiets van een berg afvalt met 70 km/u dan zorgt een helm of een kniebeschermer er echt niet voor dat jij je niet bezeert.

Link to comment
Delen op andere websites

Pfoe.. EHmm.. Ok.. Nou zo'n 1000km/h in een Boeing 737 ofzo... Dat is lame, dus dat telt even niet voor mij..

Op de fiets (aanhangend bij een opgevoerde scooter) zo'n 60km/h... Waarbij ik 10 meter voor de bocht los liet en nog bijna op m'n bakkes ging omdat er nat zand in de bocht lag :duh:.

Met de auto, een Ferrari Testarossa, zo'n 230km/h denk ik.. Bij een autoshow hier in de buurt, kon je voor 40 euro ofzo 10 minuten meerijden in een Ferrari, die kans liet ik niet liggen :D, topsnelheid met onze eigen auto was 190km/h in Duitsland toen m'n zus reed.. (Ford Focus... terwijl hij volgens het boekje 170 gaat.. Was wel bergafwaards hoor.. vond m'n ma trouwens niet grappig toen ze wakker werd :D)

Ehhm.. en verder heb ik geen records ofzo..

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren op de snelweg naar schiphol 215 met een Volkswagen Touran TSI ( een motor die sneller is dan de TDI V ) deze brute auto bezit een V6je en heeft 205 pk onder de motorkap liggen, natuurlijk gingen we die testen gisteren en wij zetten de versnellingspook ( jaja van de automaat ) in de S stand dat voor sport staat, dan is het alleen nog maar een kwestie van hard optrekken en dat kan ie.

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren op de snelweg naar schiphol 215 met een Volkswagen Touran TSI ( een motor die sneller is dan de TDI V ) deze brute auto bezit een V6je en heeft 205 pk onder de motorkap liggen, natuurlijk gingen we die testen gisteren en wij zetten de versnellingspook ( jaja van de automaat ) in de S stand dat voor sport staat, dan is het alleen nog maar een kwestie van hard optrekken en dat kan ie.

Het blijft de ultieme ouwe lullen bak, V6 of niet. Het is wel een zwakke V6. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren op de snelweg naar schiphol 215 met een Volkswagen Touran TSI ( een motor die sneller is dan de TDI V ) deze brute auto bezit een V6je en heeft 205 pk onder de motorkap liggen, natuurlijk gingen we die testen gisteren en wij zetten de versnellingspook ( jaja van de automaat ) in de S stand dat voor sport staat, dan is het alleen nog maar een kwestie van hard optrekken en dat kan ie.

Waarom automaat?

Handgeschakeld is beter, behalve in de stad, dat geschakel de godganse tijd, automaat gaat naar een verloop van tijd slechter draaien als je hem telkens op de staart trapt en de versnellingsbak snel moet schakelen, het slijt dan harder dan een handgeschakeld.

Daarnaast denk ik wel dat onze Passat hem wel bijhoud(met evt. moeite) met plusminus 120pk, d'r ligt namelijk een golf 3 gti blok in ^_^ , met 300.000km op de teller :7 , en nog presteert dat ding als een mofo.

Alleen me moeder en me stiefvader trappen dat ding niet op zen staart, zouden ze wel moeten doen.

Me zus heeft btw een Polo 1.3l, 150 km/u meegemaakt met dat ding, en het ergste was nog, er zit een kromme wiel op, dus dat trilde als een gek, leek wel alsof dat ding uit elkaar viel :7 .

Link to comment
Delen op andere websites

Mhoa, mijn vader had ook een Toeran (2.0 TDI), ook met automaat, maar dat is een DSG-Automaat (Dubble Shift Gearing), trekt echt als een malle op, na 3 jaar afraggen en 200000 kilometer as hij nog niet eens versleten ^_^

Hij heeft nu een Tiguan 2.0 TDI, alleen met gewone automaat, welliswaar sterker maar een stuk minder snel

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren op de snelweg naar schiphol 215 met een Volkswagen Touran TSI ( een motor die sneller is dan de TDI V ) deze brute auto bezit een V6je en heeft 205 pk onder de motorkap liggen, natuurlijk gingen we die testen gisteren en wij zetten de versnellingspook ( jaja van de automaat ) in de S stand dat voor sport staat, dan is het alleen nog maar een kwestie van hard optrekken en dat kan ie.

Het blijft de ultieme ouwe lullen bak, V6 of niet. Het is wel een zwakke V6. :7

Dat maakt niet zoveel uit hoor, hij haalt makkelijk een bmw m5 serie bij, misschien gaat me oom later nog chip tunen naar 230 ongeveer, en dan begrensen op 250.

Gisteren op de snelweg naar schiphol 215 met een Volkswagen Touran TSI ( een motor die sneller is dan de TDI V ) deze brute auto bezit een V6je en heeft 205 pk onder de motorkap liggen, natuurlijk gingen we die testen gisteren en wij zetten de versnellingspook ( jaja van de automaat ) in de S stand dat voor sport staat, dan is het alleen nog maar een kwestie van hard optrekken en dat kan ie.

Waarom automaat?

Handgeschakeld is beter, behalve in de stad, dat geschakel de godganse tijd, automaat gaat naar een verloop van tijd slechter draaien als je hem telkens op de staart trapt en de versnellingsbak snel moet schakelen, het slijt dan harder dan een handgeschakeld.

Daarnaast denk ik wel dat onze Passat hem wel bijhoud(met evt. moeite) met plusminus 120pk, d'r ligt namelijk een golf 3 gti blok in ^_^ , met 300.000km op de teller :7 , en nog presteert dat ding als een mofo.

Alleen me moeder en me stiefvader trappen dat ding niet op zen staart, zouden ze wel moeten doen.

Me zus heeft btw een Polo 1.3l, 150 km/u meegemaakt met dat ding, en het ergste was nog, er zit een kromme wiel op, dus dat trilde als een gek, leek wel alsof dat ding uit elkaar viel :7 .

Automaat is omdat het een luxere uitvoering was, met GPS, automaat, ledere bekleding, enz.. Zoiezo zit er ook een zogehete Manuel bak in dat dus een 6 versnellingsbak inhoudt. Dus eigelijk zit er ook een handgeschakelde bak in.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat maakt niet zoveel uit hoor, hij haalt makkelijk een bmw m5 serie bij, misschien gaat me oom later nog chip tunen naar 230 ongeveer, en dan begrensen op 250.

---------------------------------------------------------------------------

Automaat is omdat het een luxere uitvoering was, met GPS, automaat, ledere bekleding, enz.. Zoiezo zit er ook een zogehete Manuel bak in dat dus een 6 versnellingsbak inhoudt. Dus eigelijk zit er ook een handgeschakelde bak in.

Je gaat me niet vertellen dat er 2 versnellingsbakken inzit he?

Maar over dat eerste, vind ik wel frapant dat die Touran een M5 bijhoud.

0-100 M5:

0-100 km/h: 4.7 s

0-100 Touran(Die tevens 170pk levert volgens de meeste sites):

0-100 km/h: 8.5 s

Dus dat die Touran een M5 bijhoud vind ik dan frapant.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

...

0-100 M5:

0-100 km/h: 4.7 s

0-100 Touran(Die tevens 170pk levert volgens de meeste sites):

0-100 km/h: 8.5 s

Dus dat die Touran een M5 bijhoud vind ik dan frapant.

Die tijden zijn irrelevant als het om bijhouden gaat. Dan zijn 100-160 en 160-250 enzovoort interessanter. Het verschil tussen die 2 wordt dan ook nog eens een stuk groter.

Link to comment
Delen op andere websites

Pfffft je topsnelheid... ik kan persoonlijk nou niet echt vinden dat je je topsnelheid behaalt in een auto, op een motor of in een vliegtuig. Die snelheden worden allemaal gegenereerd door het voertuig in kwestie. In principe kan elke randdebiel wel het gaspedaal zodanig lang indrukken dat er een bepaalde (top)snelheid gehaald wordt. Er komt totaal geen fysieke inspanning van jezelf (en het gaat toch om jezelf, bij jouw topsnelheid, niet dan?) aan te pas. Het zijn eigenlijk simpelweg de topsnelheden van het apparaat in kwestie.

Ik vind dat je je topsnelheid moet meten aan de hand van wat JIJ gepresteerd hebt, niet een of ander apparaat. Maar goed. In het geval van een voertuig moet mijn topsnelheid toch wel iets van 950 km/u geweest zijn, toen ik in een Boeing zat. M'n echte eigen topsnelheid zal wel ergens bij de 60 km gelegen hebben toen ik met racefietsen van een berghelling ging. Geen idee eigenlijk verder. En als ik het echt helemaal heb moeten doen, zou het iets van 25 km/u (of iets meer, of iets minder, geen idee) geweest zijn tijdens sprinten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...