Jump to content

Welke TV voor GTA IV?


b4rtsimps0n

Recommended Posts

Lekker op mijn LCD tvtje met FULL HD

Leuk, Voor mij ook, alleen dan HD ready...:puh:

Greetz,

Black Force

Heb je al een lcd tv gekocht??

nee die koop ik in de kerstvakantie :D

EDIT: @bart, ja je hebt gelijk :D

Bewerkt: door Black Force
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
  • Reacties 163
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    23

  • IV trailer

    16

  • Black Force

    11

  • michael50000

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

ik leez overal dat gta iv op een hd tv mooier is of so hoe zit dat eigelijk

en als je geen hd tv hebt is die dan super lelijk ofso??

Nee het zal waarschijnlijk nog even goed uitzien maar met een hd tv heb je waarschijnlijk alleen meer luxer beeld.... Zoveel verschil zal het dus niet uitmaken :7

Link to comment
Delen op andere websites

ik leez overal dat gta iv op een hd tv mooier is of so hoe zit dat eigelijk

en als je geen hd tv hebt is die dan super lelijk ofso??

Nee het zal waarschijnlijk nog even goed uitzien maar met een hd tv heb je waarschijnlijk alleen meer luxer beeld.... Zoveel verschil zal het dus niet uitmaken :7

Ik denk het wel hoor! Wij hebben nu pas een HD-kabel gekocht (voor een plasma tv) en het verschil is zeker merkbaar op Call of Duty 4! Beeld is veel scherper en duidelijker, dus het verschil met gewone- of HD-televisie zal er zeker zijn.

Wil je echt alles uit de graphix van het spel halen, speel je best GTA IV op een Plasma/LCD/.. tv met (digitale) HD kabel!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond hd tv ook altijd onzin toen ik me ps3 had.. maar toen ik na paar maanden een hd ready kocht

toen was ik helemaal verbaast van hoe mooi het beeld was..

toen merkte ik ook pas dat ik al die tijd naar een wazige tv zat tekijken lol :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Het is zeker zo dat je op een High Definition TV betere beeldkwaliteit heb. Ik heb laatst een HDMI kabel gekocht voor mijn PS3, en ik merk aanzienlijk het verschil tussen voorheen en nu.

Het is echter niet zo dat GTA IV er slecht uit zou zien, zonder HD TV. Je haalt alleen met een HD TV het optimale uit de graphics van het spel, de tv en de console.

Als je een HD TV hebt, raad ik je echt aan een HDMI kabel van 30 euro te halen. Dat is het geld zeker waard!

Trouwens, een HD TV kost echt geen 80,000 euro. Ik denk dat je vanaf 2,000 euro wel een goede HD TV hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niet correct Philip14; Een 'ouderwetse' (niet HD) tv draait op maximaal 576, wat een groot verschil is t.o.v een HD-tv die op 720p. (HD=720p en Full HD=1080p).

Op een (full)-HD tv is GTA IV wel degelijk mooier/scherper etc.

Ook iets wat leuk is om te weten:

De meeste spellen op de XBox360 draaien niet eens op 720p; ze worden geupscaled naar 720p (in dien gebruik wordt gemaakt van een HD scherm).

Maar als je niet in het bezit bent van een HD scherm is het niet het einde van de wereld, ondanks dat je met wat slechtere graphics enzo speelt is er voor de rest geen verschil. Je zult evenveel genieten van GTA IV als de anderen die wel een HD-tv in hun bezit hebben dat doen.

Bewerkt: door Pelite
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niet correct Philip14; Een 'ouderwetse' (niet HD) tv draait op maximaal 576, wat een groot verschil is t.o.v een HD-tv die op 720p. (HD=720p en Full HD=1080p).

Op een (full)-HD tv is GTA IV wel degelijk mooier/scherper etc.

Ook iets wat leuk is om te weten:

De meeste spellen op de XBox360 draaien niet eens op 720p; ze worden geupscaled naar 720p (in dien gebruik wordt gemaakt van een HD scherm).

Maar als je niet in het bezit bent van een HD scherm is het niet het einde van de wereld, ondanks dat je met wat slechtere graphics enzo speelt is er voor de rest geen verschil. Je zult evenveel genieten van GTA IV als de anderen die wel een HD-tv in hun bezit hebben dat doen.

Er zijn maar iets van 2 games die niet op een native resolutie draaien van 720p. Microsoft heeft zelf als regel gesteld dat alle games minimaal 720p moeten zijn. Er zijn dus ook gamemakers aangeklaagd die dat niet hebben gedaan. Verder kunnen de games upgescaled worden naar een resolutie hoger dan 720p, maar het blijft altijd hdresolutie als je een hd(ready) tv hebt. Op de meeste sdtv's is de resolutie 480p ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV gaat maximaal op 720p draaien dus je hebt geen HD TV nodig. Games als COD 4 worden wel mooier op 1080i/1080p maar dat komt doordat de resolutie van COD hoger is. Ofzoiets :D

Het hoeft niet persé mooier te zijn.. Dat ligt ook aan de afstand dat je van de TV zit, en de grote van je scherm.

Heb je een klein scherm en/of zit je redelijk ver van het scherm, dan is 720p afdoende.

Ik heb mijn computer scherm (Samsung SyncMaster 2232BW) aangesloten op mijn PS3. Misschien is dit ook een mogelijkheid voor sommige mensen hier, terwijl ze dat zelf niet door hebben.. Je sluit hem aan d.m.v. een HDMI naar DVI-D verloopstukje (deze twee aansluitingen hebben vrijwel dezelfde snelheid/specificatie).

Als je scherm een DVI-D aansluiting heeft en 1280x720 als resolutie aan kan, is de kans groot dat je scherm 720p aan kan. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat ze dat allemaal aan kunnen. Op de doos van mijn monitor stond; "DVI-D with HDCP". Volgens een kennis was dit "logisch", maar hij kon niet duidelijk uitleggen waarom. :puh:

Van wikipedia: "[..] However, CRTs intended for use as computer monitors are progressive-only devices are generally able to support 1280×720 at 60Hz."

Bewerkt: door Anthr4XdotNl
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet weten dat het logish is dat je het beter kan spelen op een HD TV.

Maar dit wil nu niet zeggen dat je morgen tot bij de Media Markt moet rijden en je een HD TV aanschaffen.

Je kan het spelen op een gewone TV hoor.Dus "don't panic" het is allemaal in orde :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Het was bij mij wel zo dat ik bij "ressistance:fall of man"(zeker in de online mode) de tegenstander makkelijker kon zien en niet hoefde te turen. Maar dat kan ook komen doordat ik eerst (in de huiskamer) speelde waar een kleine tv 4 meter ver weg hing en ik nu game op 107cm diameter (hd-ready) met nog maar twee meter afstand.


Hier was al een vies oud vergeten topic van nadat ik met mijn longen vol met stof ben terug gekeert.

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...t=0&start=0

EDIT: Hij moest weer is net gebumt zijn hoor. Nu zijn mijn kleren voor niets zo vies geworden.

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...