Jump to content

Welke TV voor GTA IV?

Recommended Posts

Geplaatst:
Niemand praat hierover, maar is het niet van belang een goede tv te hebben om GTA IV optimaal te kunnen spelen?

Ik vroeg me enkele dagen geleden af of het nodig zou zijn om mijn tv (van goede kwaliteit weliswaar) te moeten wisselen met een LCD-tv . Wat qua graphics, kleuren,... ?

Denken jullie dat het nodig zal zijn om GTA IV te spelen op een LCD-tv, of zal het ook "goed" lukken met een gewone tv.

Grtz,

Het zal denk ik wel gewoon lukken op een normale tv. Mits die niet té oud is natuurlijk. Een LCD tv is natuurlijk beter. Maar wat ik me al lange tijd afvraag is of het 50 Hz zal ondersteunen. Als hij dit wel doet dan heb je niks te vrezen.

Hoe weet je of je 50 Hz of 60Hz heb als tv??

• Reacties 163
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• b4rtsimps0n

23

• IV trailer

16

• Black Force

11

• michael50000

7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Als je een goed scherm wilt hebben kun je het beste een goed computerscherm kopen. ik heb gewoon een samsung 22 inch computer scherm, voor computer en xbox 360. Een computerscherm is Full-HD

Geplaatst:

Dat je er HD kwaliteit films op kan kijken, wil nog niet zeggen dat je scherm full HD is. En ookal zou je scherm full HD zijn, dan nog is 22 centimeter wel heel klein voor full HD, waardoor je waarschijnlijk niet eens het full HD effect zult zien zoals op echte full HD TV's.

Full HD betekend 1080p, met een p achter de 1080 dus. Staat je Xbox 360 daarop ingesteld? Zo niet, dan is het geen full HD scherm.

En met je beredenering, dat als je een goed scherm wil hebben, dat je dan als beste een computerscherm kan kopen, ben ik het ook niet eens. Als je een goed scherm wil hebben, moet je een HD ready of full HDTV hebben van 32 inch of groter. Anders ervaar je het HD verhaal anders als de andere mensen.

En als laatste, een ontopic reactie. Ik heb zelf een HD ready TV van samsung, dus ik zal GTA IV op de hoogste kwaliteit spelen, omdat GTA IV gemaakt is op 720p, dus 1080p TV's zullen hetzelfde beeld weergeven, misschien heel iets meer kwaliteit, maar de resolutie zal hetzelfde zijn.

Greetz,

Black Force

Geplaatst:
Dat je er HD kwaliteit films op kan kijken, wil nog niet zeggen dat je scherm full HD is. En ookal zou je scherm full HD zijn, dan nog is 22 centimeter wel heel klein voor full HD, waardoor je waarschijnlijk niet eens het full HD effect zult zien zoals op echte full HD TV's.

Full HD betekend 1080p, met een p achter de 1080 dus. Staat je Xbox 360 daarop ingesteld? Zo niet, dan is het geen full HD scherm.

En met je beredenering, dat als je een goed scherm wil hebben, dat je dan als beste een computerscherm kan kopen, ben ik het ook niet eens. Als je een goed scherm wil hebben, moet je een HD ready of full HDTV hebben van 32 inch of groter. Anders ervaar je het HD verhaal anders als de andere mensen.

En als laatste, een ontopic reactie. Ik heb zelf een HD ready TV van samsung, dus ik zal GTA IV op de hoogste kwaliteit spelen, omdat GTA IV gemaakt is op 720p, dus 1080p TV's zullen hetzelfde beeld weergeven, misschien heel iets meer kwaliteit, maar de resolutie zal hetzelfde zijn.

Greetz,

Black Force

Ik zeg toch ook 22 inch. Is meer als een halve meter

Geplaatst: (bewerkt)
Dat lijkt me wel tof om GTA IV te spele :*D

[pic]

Haha, geniaal :D

@ hierboven: sorry dan, ik dacht 22 cm.

Bewerkt: door Black Force
Geplaatst:
Dat lijkt me wel tof om GTA IV te spele :*D

[pic]

Haha, geniaal :D

Met die dame valt volgens mij ook wel te spelen :D

Geplaatst: (bewerkt)
Als je een goed scherm wilt hebben kun je het beste een goed computerscherm kopen. ik heb gewoon een samsung 22 inch computer scherm, voor computer en xbox 360. Een computerscherm is Full-HD
Das niet waar, een 22 inch scherm haalt 1920 x 1050 (niet 1920 x 1080; Full-HD). Dus je zal alsnog op 720p moeten draaien.

Maar ik hoor hier niemand over dus ik gooi het maar in het midden; Een computerscherm heeft een aspect ratio van 16:10, terwijl een normale TV 16:9 gebruikt. Hierdoor zul je met de PS3 en 360 last hebben van beeld dat links en rechts deels (buiten het zicht) wegvalt.

//EDIT:Er zijn petities geweest voor een optie voor 16:10 output; maar zover ik weet nog zonder resultaat.

Bewerkt: door Anthr4XdotNl
Geplaatst:

LCD-TV, is natuurlijk beter dan een gewonen TV.

Vanwege de kleuren/Graphics.

Ik heb de PS3 aangesloten op zo'n Flat-TV ofzoiets.

Hoe nieuwer de TV, Hoe beter de Graphics ;)

Geplaatst:

Wanneer je een lcd televisie koopt van 42 inch of kleiner, dan kan je vanaf een afstand die gelijk staat tot 3x de hoogte van de beeldmaat niet met het blote oog het verschil zien tussen een full hd of een hd ready. Pas wanneer je een grotere tv koopt zal je verschil zien in kwaliteit.

Geplaatst:

Je ziet echt wel iets verschil tussen full HD en HD ready, op welke groote dat ook mag zijn. Alleen dit verschil is natuurlijk wel minimaal.

Greetz,

Black Force

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...