Jump to content

Welke TV voor GTA IV?


b4rtsimps0n

Recommended Posts

eey ma er is volges mij totaal geen verschil tussen FULL HD en HD READY

Correct me if i'm wrong ^_^

Natuurlijk wel, zoals hierboven al gepost is. Alleen het is nauwelijk zichtbaar... Als je HD Ready en Full HD met elkaar vergelijkt in kwaliteit zou je niet gauw veel verschil zien, maar in de prijs zie je dat wel goed. Bovendien krijgt GTA IV een maximale resolutie van 720P, dat word ook door HD Ready tv's ondersteund. Dus je hoefd voor GTA IV in ieder geval geen Full HD tv te kopen ;)

Greetz :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 163
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • b4rtsimps0n

    23

  • IV trailer

    16

  • Black Force

    11

  • michael50000

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat is eigelijk het verschil tussen 720p en 1080i?

1080i gebruikt evenveel pixels als 720p (lijkt mij want mijn tv heeft maar 720 x 1280 pixels, als ik hem op 1080i zet wordt dit niet meer)

die i staat ervoor dat het beeld in delen ververst wordt, bij p wordt het in een keer ververst.

Wat is dan het voordeel van 1080i, volgens mij is 720p nog beter dan 1080i want daar is het beeld p (progressive).

EDIT: ik heb het verschil al gevonden, bij 1080i is gewoon de hele beeldverhouding anders. Zo zijn alle letters en balkjes kleiner bij 1080i dan bij 720p.

de cijfertjes (560/720/1080) staan wel voor het aantal pixels (1080 is dacht ik 1080*1920) en de p of i staat voor de frames. Zo heb je bij i 60 halve beelden per seconde (frame 1 is de bovenste helft, frame 2 de onderkant, 3 terug bove,ste helft, zo to 60 en dan begint seconde 2) en bij p heb je gewoon 60 hele beelden

HD ready ondersteunt 720p en 1080i (en minder) en Full HD ondersteud ook nog 1080p. Maar er zijn heel weinig games die 1080p ondersteunen

EDIT: als je dit hebt ben je god:

Bewerkt: door michaelfivez
Link to comment
Delen op andere websites

Hierdoor zul je met de PS3 en 360 last hebben van beeld dat links en rechts deels (buiten het zicht) wegvalt.
Je kunt een PlayStation 3 of een Xbox 360 ook op de meeste PC beeldschermen aansluiten.. Bovendien denken ze daar bij een game wel aan hoor, ik heb nog nooit een spel gehad waarvan een deel wegviel. Dat wordt bij PC versie van een spel gewoon aangepast. Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een goed scherm wilt hebben kun je het beste een goed computerscherm kopen. ik heb gewoon een samsung 22 inch computer scherm, voor computer en xbox 360. Een computerscherm is Full-HD
Das niet waar, een 22 inch scherm haalt 1920 x 1050 (niet 1920 x 1080; Full-HD). Dus je zal alsnog op 720p moeten draaien.

Maar ik hoor hier niemand over dus ik gooi het maar in het midden; Een computerscherm heeft een aspect ratio van 16:10, terwijl een normale TV 16:9 gebruikt. Hierdoor zul je met de PS3 en 360 last hebben van beeld dat links en rechts deels (buiten het zicht) wegvalt.

//EDIT:Er zijn petities geweest voor een optie voor 16:10 output; maar zover ik weet nog zonder resultaat.

Ik heb ook een 22 inch scherm en ik heb het is aangesloten op mijn ps3 en ik kan wel full hd spelen. Maar om 1 of andere reden op mijn ander pc scherm (30 inch, apple) lukt dit niet. En daar kan ik nochtans wel 2560x1600 op wanneer ik surf.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je draaid 1080p op een scherm met een resolutie van max 1680 x 1050? Welk merk/type gebruik je dan?

Als ik kies voor 1080i of 1080p heb ik allemaal lelijke lijnen door me beeld en zeurt m'n scherm dat hij maar 1050 aan kan. Dit terwijl ik een redelijk recent model heb.

Dat je geen HD kan draaien op dat model van Apple, kan nog wel mogelijk zijn. Niet alle (oudere) schermen ondersteunen HDCP door DVI-D.

Bewerkt: door Anthr4XdotNl
Link to comment
Delen op andere websites

Dus je draaid 1080p op een scherm met een resolutie van max 1680 x 1050? Welk merk/type gebruik je dan?

Als ik kies voor 1080i of 1080p heb ik allemaal lelijke lijnen door me beeld en zeurt m'n scherm dat hij maar 1050 aan kan. Dit terwijl ik een redelijk recent model heb.

dit scherm:

c00648737.jpg

Van HP

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je draaid 1080p op een scherm met een resolutie van max 1680 x 1050? Welk merk/type gebruik je dan?

Als ik kies voor 1080i of 1080p heb ik allemaal lelijke lijnen door me beeld en zeurt m'n scherm dat hij maar 1050 aan kan. Dit terwijl ik een redelijk recent model heb.

dit scherm:

c00648737.jpg

Van HP

wat kost dat geintje?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is eigelijk het verschil tussen 720p en 1080i?

1080i gebruikt evenveel pixels als 720p (lijkt mij want mijn tv heeft maar 720 x 1280 pixels, als ik hem op 1080i zet wordt dit niet meer)

die i staat ervoor dat het beeld in delen ververst wordt, bij p wordt het in een keer ververst.

Wat is dan het voordeel van 1080i, volgens mij is 720p nog beter dan 1080i want daar is het beeld p (progressive).

EDIT: ik heb het verschil al gevonden, bij 1080i is gewoon de hele beeldverhouding anders. Zo zijn alle letters en balkjes kleiner bij 1080i dan bij 720p.

de cijfertjes (560/720/1080) staan wel voor het aantal pixels (1080 is dacht ik 1080*1920) en de p of i staat voor de frames. Zo heb je bij i 60 halve beelden per seconde (frame 1 is de bovenste helft, frame 2 de onderkant, 3 terug bove,ste helft, zo to 60 en dan begint seconde 2) en bij p heb je gewoon 60 hele beelden

HD ready ondersteunt 720p en 1080i (en minder) en Full HD ondersteud ook nog 1080p. Maar er zijn heel weinig games die 1080p ondersteunen

EDIT: als je dit hebt ben je god:

Het is 1920x1080 ipv 1080x1920 :puh: Anders staat je beeld gedraaid, verticaal :puh: En i staat voor interlaced en p voor progressive scan. Dus inderdaad is 1080i de helft van de verniewingen van 1080p die 60 vernieuwingen per seconde heeft.

Bewerkt: door b4rtsimps0n
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een 106 cm plasmascherm aan de muur hangen (en uiteraard de x-box erop aangesloten :Y )

Voor nog meer speelgenot :Y

om nog meer speelgenot te krijgen moet je een ps3 er op aansluiten (NEE niet verder gaan over xbox-ps3 want dat loopt weer uit de hand):puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...