xgaming Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Beste mede mensen , Ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan kopen. Heb vandaag de kast + voeding al gekocht. Ik zou graag willen weten hoeveel ik voor mijn (4 jaar) oude pc kan vragen. Hieronder de specs: Processor: Intel Pentium 4 (2.66 GHz) Moederbord: Shuttle FB51G (1x PCI, 1x AGP, Video, Lan, 2 DIMM, IEEE-1394). Voeding: 200 Watt voeding (shuttle) Behuizing: Shuttle SB51G (is een shuttle XPC). DVD/CD drive: Lite On DVD rewritable, DVD + R DL, CD compitable. Grafische Kaart: Sapphire Ati Radeon X1650 pro - 512 MB versie (3 maanden oud, AGP). Geheugen: 512 MB DDR SDRAM (166 MHz, PC2700). Hdd: 1x Western Digital 80 GB (IDE, 7200 RPM). 1x Hitachi 80 GB (IDE, 7200 RPM). Dit is tevens alleen de systeemkast. Alvast bedankt P.S. 1: Ik zelf dat ik rond de €180,- max. kan vragen. 2: Ik hoop dat dit in het goede topic is en/of gevraagd mag worden Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Je kan er in ieder geval een stuk meer dan die 180 voor vragen. Ik heb een paar maanden geleden mijn oude computer (ook bijna 4 jaar) met slechtere specificaties, maar wel met scherm (15"), voor €375 verkocht. Als er geen scherm bij zit, zou ik er iets tussen de €350 en €400 voor vragen. Reageren
xgaming Geplaatst: 9 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Zoveel? :O Heb je het via internet verkocht? Bijvoorbeeld marktplaats of had een vriend ofzo een nieuwe pc nodig en heb je dat bedrag gezegd? Als ik er inderdaad zoveel voor kan krijgen heb ik voorloopig een goede computer Reageren
Gangsta Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Zoveel? :O Heb je het via internet verkocht? Bijvoorbeeld marktplaats of had een vriend ofzo een nieuwe pc nodig en heb je dat bedrag gezegd? Als ik er inderdaad zoveel voor kan krijgen heb ik voorloopig een goede computer Je hebt ook een goede computer. 512 RAM en 2.66 GHz is goed. 180€ lijkt mij wel veel te weinig. Ik zou het verkopen als ik jou was voor 300/400 euro. Reageren
ifc3 Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Beste mede mensen ,Ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan kopen. Heb vandaag de kast + voeding al gekocht. Ik zou graag willen weten hoeveel ik voor mijn (4 jaar) oude pc kan vragen. Hieronder de specs: Processor: Intel Pentium 4 (2.66 GHz) Moederbord: Shuttle FB51G (1x PCI, 1x AGP, Video, Lan, 2 DIMM, IEEE-1394). Voeding: 200 Watt voeding (shuttle) Behuizing: Shuttle SB51G (is een shuttle XPC). DVD/CD drive: Lite On DVD rewritable, DVD + R DL, CD compitable. Grafische Kaart: Sapphire Ati Radeon X1650 pro - 512 MB versie (3 maanden oud, AGP). Geheugen: 512 MB DDR SDRAM (166 MHz, PC2700). Hdd: 1x Western Digital 80 GB (IDE, 7200 RPM). 1x Hitachi 80 GB (IDE, 7200 RPM). Dit is tevens alleen de systeemkast. Alvast bedankt P.S. 1: Ik zelf dat ik rond de €180,- max. kan vragen. 2: Ik hoop dat dit in het goede topic is en/of gevraagd mag worden Ik taxeer deze pc op 250 euro :D Reageren
Schno009 Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 (bewerkt) Dat vind ik een wel erg pessimistische taxering. Shuttle's zijn tegenwoordig erg in trek bij mensen met weinig ruimte en die géén laptop willen. Deze groep is groter dan je denkt. Ik zou rond de 350/400 euro ervoor vragen. Als je hem gaat verkopen, maak hem iig stofvrij (staat wat mooier, shuttle's zijn stofzuigers) en het is natuurlijk hélemaal mooi als je Windows eraf gooit en een schone, gebruiksklare windows er weer op zet. Komt je prijs ook weer ten goede. Bewerkt: 9 juni 2007 door Schno009 Reageren
ifc3 Geplaatst: 9 juni 2007 Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Dat vind ik een wel erg pessimistische taxering.Shuttle's zijn tegenwoordig erg in trek bij mensen met weinig ruimte en die géén laptop willen. Deze groep is groter dan je denkt. Ik zou rond de 350/400 euro ervoor vragen. Als je hem gaat verkopen, maak hem iig stofvrij (staat wat mooier, shuttle's zijn stofzuigers) en het is natuurlijk hélemaal mooi als je Windows eraf gooit en een schone, gebruiksklare windows er weer op zet. Komt je prijs ook weer ten goede. Dan zou ik er nogsteeds minder voor vragen dan dat ze nieuw kosten hoor. En voor dat geld kun je een mac kopen, of een veel beter laptop. Reageren
xgaming Geplaatst: 9 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2007 Ifc3 als je weet wat zo'n barebone kost... Shuttle barebone's zijn nogal prijzig. Maarja ik kan niet de nieuwprijs ervoor vragen omdat hij natuurlijk al wat verouderd is. Ik maak iig geval alles schoon, loop alles na en maak de schijven leeg. Maar even 1 vraagje. Wij hebben windows xp met een licentie die je voor 'veel' computers kan gebruiken. Zo'n licentie die bedrijven ook hebben. Als ik windows dan installeer kan ik de naam anders zetten? Of is de licentie dan niet meer goed? Reageren
ifc3 Geplaatst: 10 juni 2007 Rapport Geplaatst: 10 juni 2007 (bewerkt) Ifc3 als je weet wat zo'n barebone kost... Shuttle barebone's zijn nogal prijzig. Maarja ik kan niet de nieuwprijs ervoor vragen omdat hij natuurlijk al wat verouderd is. Ik maak iig geval alles schoon, loop alles na en maak de schijven leeg. Maar even 1 vraagje. Wij hebben windows xp met een licentie die je voor 'veel' computers kan gebruiken. Zo'n licentie die bedrijven ook hebben. Als ik windows dan installeer kan ik de naam anders zetten? Of is de licentie dan niet meer goed? Ze kijken volgens mij nooit naar de naam. EDIT: Barebone: AMD Sempron 3000+ 160GB harddisk 300W voeding 16x DVD brander 1GB DDR2 geheugen nVidia Geforce 6150SE 349 euro nieuw.... Bewerkt: 10 juni 2007 door ifc3 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.