Jump to content

Nieuwe PC maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo mensen. :sigaar: Ik ga samen met mijn vader binnenkort een nieuwe eigen pc maken. Dat houd in dat we een nieuwe kast gaan kopen nieuwe hardeschijf Windows Vista etc. Maar ik heb een paar vragen erover.

Welke hardeschijf kan ik het beste kopen? Ik wil veel geheugen hebben minimaal 250 GB.

Welke Windows Vista kan ik het beste kopen?

Welke kast kan ik het beste kopen?

Ik heb nu een goede video kaart Nvidia Geforce 6200 256 MB. En ik heb 1 GB systeemgeheugen. Waar ik 2 GB van gaat maken. Ik heb nu 2 kaartjes van 512 MB. En past in elke nieuwe pc 4 van die kaartjes. Dus kan ik het gemakkelijk uitbreiden. Alvast bedankt voor de moeite. :bier:

Geplaatst:

250 GB werkgeheugen? :sigaar: Je bedoelt harde schijf ruimte. Je kan bijvoorbeeld deze nemen (€55,98)

Kast ik heb deze vandaag gekocht.

Werkgeheugen wat voor soort heb je? DDR SDRAM, DDR, DDR II?

Moederbord deze (€108,61)

Videokaart kan je beter nieuwe nemen denk ik.

Vista versie (neem geen OEM, als je nieuw mobo koopt doet vista het niet meer. Dus neem een retail 32 bit, als je niet meer dan 2 GB werkgeheugen neemt).

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo mensen. :sigaar: Ik ga samen met mijn vader binnenkort een nieuwe eigen pc maken. Dat houd in dat we een nieuwe kast gaan kopen nieuwe hardeschijf Windows Vista etc. Maar ik heb een paar vragen erover.

Welke hardeschijf kan ik het beste kopen? Ik wil veel geheugen hebben minimaal 250 GB.

Welke Windows Vista kan ik het beste kopen?

Welke kast kan ik het beste kopen?

Ik heb nu een goede video kaart Nvidia Geforce 6200 256 MB. En ik heb 1 GB systeemgeheugen. Waar ik 2 GB van gaat maken. Ik heb nu 2 kaartjes van 512 MB. En past in elke nieuwe pc 4 van die kaartjes. Dus kan ik het gemakkelijk uitbreiden. Alvast bedankt voor de moeite. :bier:

Welk geheugen heb je nu?

In niet iedere nieuwe pc kunnen 4 blokjes.

je kunt het beste Windows Vista Home Premium kopen.

Als harddisk kun je het beste Samsung kopen. Die zijn snel/stil.

Een Geforce 6200 is niet zo goed. Je zou een Asus M2A-VM HDMI (ATi radeon x1250)kunnen kopen of een Asrock ALIVENF7G-HDREADY (geforce 7050) met een Athlon x2 4200+ processor en 2GB Dual channel (2x 1gb dus) kingston geheugen.

Dit is op dit moment een van de voordeligste combi's (prijs/quali).

Bewerkt: door Preddy
Nogmaals ik houd niet van vissoep
Geplaatst:

Ik ga geen nieuwe videokaart kopen omdat ik die net gekocht hebt. Waarom weer een nieuwe videokaart. Ik koop dus zoals jullie kunnen lezen geen nieuwe videokaart.

Geplaatst:

Wil je veel gamen en hele goede graphics hebben, dan kan het niet met een 6200.

Wil je normaal gamen en normale graphics hebben, dan kan het wel. Voorbeeldje: San Andreas.

Ik heb zelf een nVidia Geforce 6150 256 MB en ik vind het wel genoeg omdat ik niet zoveel games speel.

Het hangt er zelf vanaf welke Vista versie je wilt. Je kan bijvoorbeeld Home premium nemen.

Home Basic

Hét besturingssysteem voor thuisgebruikers die geen extreme eisen aan hun pc stellen.

Home Basic N

Windows Vista Home Basic N heeft dezelfde functionaliteit als Windows Vista Home Basic, behalve dat Windows Media Player en verwante technologieën als Windows Movie Maker er niet in zijn opgenomen.

Home Premium

Hét besturingssysteem voor thuisgebruikers die zware eisen aan hun pc stellen.

Business

Ontworpen om te voldoen aan de wensen van zowel grote als kleine bedrijven.

Business N

Windows Vista Business N heeft dezelfde functionaliteit als Windows Vista Business, behalve dat Windows Media Player en verwante technologieën als Windows Movie Maker er niet in zijn opgenomen.

Ultimate

De meest geavanceerde versie van Windows Vista.

Enterprise

Voldoet aan de behoeften van grote, mondiaal opererende organisaties met een complexe IT-infrastructuur.

Starter

Windows Vista Starter is uitsluitend verkrijgbaar in nieuwe markten en niet beschikbaar in de Europese Unie of andere markten met hoge inkomens.

Quote tekst door:

http://www.shareart.nl/nl/producten/micros...verschillen.htm

Geplaatst:
Ik ga geen nieuwe videokaart kopen omdat ik die net gekocht hebt. Waarom weer een nieuwe videokaart. Ik koop dus zoals jullie kunnen lezen geen nieuwe videokaart.

AGP of PCI-E?

Als het een AGP kaart is, moet je dus een moederbord met onboard video nemen (een van de modellen die ik aangaf) en je hebt al een AMD Sempron 3000+ processor voor 27 euro (sneller dan p4 3ghz).

Geplaatst:

Ik kan met me Nvidia Geforce 6200 256 MB makkelijk Scarface draaien. Alleen hij doet sloom omdat me computer al 5 jaar oud is.

Geplaatst:
Ik kan met me Nvidia Geforce 6200 256 MB makkelijk Scarface draaien. Alleen hij doet sloom omdat me computer al 5 jaar oud is.

Het is dus een AGP kaart, die past nooit op een nieuw moederbord.

Kijk ook nooit naar het aantal mb, maar naar de gpu en geheugensnelheid en interface (64, 128, 256 bit).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...