Jump to content

PC crasht door 'te hoge' temperaturen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een raar probleem. Ik heb dus 3 kwart jaar een nieuwe pc, niet mis mee, tot de hete zomer kwam. Nu (het is hier boven op dit kamertje 25 graden) begin ik rare problemen te krijgen. De pc crasht als ik zware applicaties draai, het reboot of valt gewoon uit. Ik heb het idee dat de pc denk dat hij te heet wordt (ervaring met oude pc die door dit probleem doorgefikt is (had wel slechte koeling)), maar het rare is dat de temperaturen niet extreem hoog zijn:

Temperaturen (idle, actief zullen ze dus niet extreem veel hoger zijn):

Pc probe:

CPU: 47 graden

MB (?): 37 graden

GPU kern: 47 graden

Ik vind het dus raar de deze pc uitvalt terwijl de temperaturen niet erg hoog zijn. Speelt hier een ander probleem, of heb ik te maken met een 'te voorzichtig' temperatuursbeleid.

Alvast bedankt,

Paul

Geplaatst:
Hallo,

ik heb een raar probleem. Ik heb dus 3 kwart jaar een nieuwe pc, niet mis mee, tot de hete zomer kwam. Nu (het is hier boven op dit kamertje 25 graden) begin ik rare problemen te krijgen. De pc crasht als ik zware applicaties draai, het reboot of valt gewoon uit. Ik heb het idee dat de pc denk dat hij te heet wordt (ervaring met oude pc die door dit probleem doorgefikt is (had wel slechte koeling)), maar het rare is dat de temperaturen niet extreem hoog zijn:

Temperaturen (idle, actief zullen ze dus niet extreem veel hoger zijn):

Pc probe:

CPU: 47 graden

MB (?): 37 graden

GPU kern: 47 graden

Ik vind het dus raar de deze pc uitvalt terwijl de temperaturen niet erg hoog zijn. Speelt hier een ander probleem, of heb ik te maken met een 'te voorzichtig' temperatuursbeleid.

Alvast bedankt,

Paul

Dit zijn hele normale temperaturen, zeker met dit weer, als je een P4 CPU/Athlon XP cpu hebt.

Geplaatst:

Ik heb nog eens gekeken naar de temperaturen, als ik een game (call of duty 2) aan heb staan is de temperatuur ongeveer 75 graden, de temperatuurgrens is 72, ligt deze grens niet erg laag? Ik bedoel, 75 voor active gaming is toch niet zo hoog?

Geplaatst:
Ik heb nog eens gekeken naar de temperaturen, als ik een game (call of duty 2) aan heb staan is de temperatuur ongeveer 75 graden, de temperatuurgrens is 72, ligt deze grens niet erg laag? Ik bedoel, 75 voor active gaming is toch niet zo hoog?

Dat is best heet. Soms wordt na een driver update je hardware ook minder heet (echt: bij mij ging de gpu temp van 90 naar 50 graden, omdat de driver niet zo goed overweg kon met de sensor).

Je moet zorgen dat er geen onderdeel in je pc boven de 65 graden celsius komt.

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt voor de tip :D, ik heb net een forceware update uitgevoerd van mijn videokaart (eerste driver update van mijn 7900 GT), en nu lijkt de temperatuur veel gecontroleerder, hij komt niet meer zo hoog:

Tot nu toe geen crashes meer gehad:

Normaal:

idle.JPG

Actief:

active.JPG

Edit:

Crashes blijven niet uit :(, het duurt nu alleen iets langer voor hij crasht.

Bewerkt: door Wauzie
Geplaatst: (bewerkt)
KNIP...

Crashes blijven niet uit :( , het duurt nu alleen iets langer voor hij crasht.

mischien helpt een extra fan of het schoonmaken van de fans/coolers in je pc kan best wel wat graadjes schelen

Bewerkt: door Dead-Dodo
Geplaatst:
KNIP...

Crashes blijven niet uit :( , het duurt nu alleen iets langer voor hij crasht.

mischien helpt een extra fan of het schoonmaken van de fans/coolers in je pc kan best wel wat graadjes schelen

Volgens mij is het de cpu die te heef wordt (herstart als hij 70C schat ik).

Je zou een andere cpu cooler kunnen nemen (die is mogelijk niet zo goed) of eerst eens een casefan van 3 euro proberen...

Geplaatst:
Ikzelf denk dat ik idd voor een leuke kopere zalman cooler moet gaan.

Casefan van Zalman: 3 euro

Ik zou geen zalman nemen, maar Artic: zelfde kwaliteit, maar dan goedkoper. (Artic copper silent is geloof ik 17 euro).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...