Jump to content

Red Hot Chili Peppers


Gtaboy107

Recommended Posts

De Red Hot Chili Peppers (kortweg: De Peppers) is een Californische band die funk, rap en punk combineert met rock. De band is opgericht in 1983.

Anthony en Flea leerden elkaar kennen op Fairfax Highschool. Ze waren allebei buitenbeentjes, en werden beste vrienden. Op school leerden ze Hillel Slovak en Jack Irons kennen. Flea speelde al van jongs af aan trompet, en zwoer bij jazz. Toen Hillel hem echter rock liet horen was hij meteen verkocht. Hillel, die gitaar speelde, leerde hem basgitaar spelen, en ze begonnen een band. Flea op basgitaar, Hillel op gitaar, en Jack op de drums. Ze hadden allerlei korte projecten. Op een gegeven moment zou Anthony een keer mee mogen doen met zijn eigen tekst (hij schreef al regelmatig teksten). Het nummer dat ze speelden, "Out In L.A." is het allereerste nummer van de Peppers, die zich op die avond voor de grap "Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem" noemden.

Op een gegeven moment wilde zelfs Flea de band verlaten en hij vertelde Anthony dat hij alleen verder zou kunnen als het zou lukken om John Frusciante terug te halen. John kwam daarna weer terug in de band, definitief afgekickt. Met Californication (1999) zetten ze zich weer helemaal terug op de kaart en sindsdien is de band populairder dan ooit tevoren. De opvolger By the Way (2002) klonk eerst als een stijlbreuk, maar kan achteraf beschreven worden als de logische evolutie in de muziek van de Peppers. Frusciante drukt voor het eerst sinds lang weer meer en meer zijn stempel op de arrangementen, hetgeen ertoe leidt dat de ritmesectie van de legendarische Flea beter tot haar recht komt.

In 2006 brachten de Red Hot Chili Peppers het dubbelalbum Stadium Arcadium uit. Hiermee gingen ze verder de commerciële richting uit. De muziek van "Stadium Arcadium" is, net zoals die van "By The Way" of "Californication", totaal anders dan de vrije en zweverige muziek die ze in de vroegere jaren maakten. Toch werd "Stadium Arcadium" bijzonder goed ontvangen: de Peppers werden zesmaal genomineerd voor de Grammy's van 2007, en wonnen er de Grammy's voor "Best Rock Album", "Best Boxed Set or Special Limited Edition Package", "Best Rock Song" en "Best Rock Performance by a Duo or Group with Vocal" (beide met Dani California). Hiermee werd "Stadium Arcadium" het meest bekroonde album van de Peppers.De band heeft al vijf singles uitgebracht van het album. Bij de daaropvolgende tournee speelden de Peppers onder andere op Pinkpop 2006 en Rock Werchter. Op 24 juni 2007 treden de Peppers weer op in Nederland, dit maal in het Goffertpark in Nijmegen.

Bron:Wikipedia.org

Rhcp2011.jpg

Van Links naar rechts: Flea, Chad Smith, onder Chad ligt Josh Klingenhoffer en helemaal rechts staat Anthony Kiedis.

Hier dus alles over de Peppers! :eten:

VERBODEN HIER TE RUZIËN!

Bewerkt: door Gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    3

  • Gtaboy107

    2

  • Arthis

    2

  • Fyre

    2

De Red Hot Chili Peppers (kortweg: De Peppers) is een Californische band die funk, rap en punk combineert met rock. De band is opgericht in 1983.

Anthony en Flea leerden elkaar kennen op Fairfax Highschool. Ze waren allebei buitenbeentjes, en werden beste vrienden. Op school leerden ze Hillel Slovak en Jack Irons kennen. Flea speelde al van jongs af aan trompet, en zwoer bij jazz. Toen Hillel hem echter rock liet horen was hij meteen verkocht. Hillel, die gitaar speelde, leerde hem basgitaar spelen, en ze begonnen een band. Flea op basgitaar, Hillel op gitaar, en Jack op de drums. Ze hadden allerlei korte projecten. Op een gegeven moment zou Anthony een keer mee mogen doen met zijn eigen tekst (hij schreef al regelmatig teksten). Het nummer dat ze speelden, "Out In L.A." is het allereerste nummer van de Peppers, die zich op die avond voor de grap "Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem" noemden.

Op een gegeven moment wilde zelfs Flea de band verlaten en hij vertelde Anthony dat hij alleen verder zou kunnen als het zou lukken om John Frusciante terug te halen. John kwam daarna weer terug in de band, definitief afgekickt. Met Californication (1999) zetten ze zich weer helemaal terug op de kaart en sindsdien is de band populairder dan ooit tevoren. De opvolger By the Way (2002) klonk eerst als een stijlbreuk, maar kan achteraf beschreven worden als de logische evolutie in de muziek van de Peppers. Frusciante drukt voor het eerst sinds lang weer meer en meer zijn stempel op de arrangementen, hetgeen ertoe leidt dat de ritmesectie van de legendarische Flea beter tot haar recht komt.

In 2006 brachten de Red Hot Chili Peppers het dubbelalbum Stadium Arcadium uit. Hiermee gingen ze verder de commerciële richting uit. De muziek van "Stadium Arcadium" is, net zoals die van "By The Way" of "Californication", totaal anders dan de vrije en zweverige muziek die ze in de vroegere jaren maakten. Toch werd "Stadium Arcadium" bijzonder goed ontvangen: de Peppers werden zesmaal genomineerd voor de Grammy's van 2007, en wonnen er de Grammy's voor "Best Rock Album", "Best Boxed Set or Special Limited Edition Package", "Best Rock Song" en "Best Rock Performance by a Duo or Group with Vocal" (beide met Dani California). Hiermee werd "Stadium Arcadium" het meest bekroonde album van de Peppers.De band heeft al vijf singles uitgebracht van het album. Bij de daaropvolgende tournee speelden de Peppers onder andere op Pinkpop 2006 en Rock Werchter. Op 24 juni 2007 treden de Peppers weer op in Nederland, dit maal in het Goffertpark in Nijmegen.

Bron:Wikipedia.org

Daar ga ik dus heen. Ze zijn geweldig!

r_h_c_p.jpg

Van Links naar rechts: John Frusciante, Chad Smith, Anthony Kiedis, Flea.

Hier dus alles over de Peppers! :eten:

VERBODEN HIER TE RUZIËN!

ik vind ze geschift goed :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind ze in ieder geval beter dan Tokio Hotel.

Nu we toch over elke band een topic gaan maken, mag de volgende dan G-Unit zijn? *graag geen haters/Game Lovers*

Bewerkt: door Blue Yoshi 97
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik ben Anthony Kiedis , genoemt naar de frontman van de Red Hot Chili Peppers : Anthony Kiedis.

Ik ben grote fan van de Red Hot Chili Peppers. Ik heb al hun albums. Van The Red Hot Chili Peppers tot hun laatste nieuwe Stadium Arcadium. Het beste album van de Red Hot Chili Peppers vind ik Blood Sugar Sex Magik & Californication ( Vooral omdat het nummer Porcelain erop staat en dat is zo mooi ! ). Ik heb de Red Hot Chili Peppers natuurlijk ook al in het echt gezien en ze zijn de max ! Het boek Scar Tissue, de autobiographie van Anthony Kiedis heb ik ook gelezen en echt waar. Een heel ontroerend boek. Mijn favoriete songs van de Red Hot Chili Peppers zijn Under The Bridge, gevolgt door het onbekende nummer Don't Forget Me van het album By The Way en mijn 3de lievelingsnummer is Fortune Faded. Een nieuwe hit die op het album van de Red Hot Chili Peppers stond in 2003 : Greatest Hits.

Anthony Kiedis :cya:

Bewerkt: door Anthony Kiedis
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn ultieme Red Hot Chilli Peppers moment/stuk is de laatste 3 minuten van The Zephyr Song van de cd Live in Hyde Park (disc 2). Gewoon subliem. Trouwens de 13 minuten durende versie van Give It Away op dezelfde cd is ook van goede klasse!

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind ze ook een héél goede band. Ze hebben gewoon leuke nummers ^_^ , dat nummer ''under the bridge'' vind ik ook goed, al is vrij anders dan de rest van hun songs. Maar het is gewoon een vet goede band :*D .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben er niet zo bijster van onder de indruk maar het is beter dan de meeste meuk die de laatste jaren op MTV voorbij komt. Onder de doorsnee rock-liefhebbers staan de Peppers overigens bekend als de BZN onder de rockbands.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...