Jump to content

Programma's verwijderen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn pc begint er traag te zijn en ik wil dus een paar programma's verwijderen. Nu is het probleem dat ik niet weet wat de fucties zijn van sommige programma's. En daarom vraag ik aan jullie of jullie er iets van weten. Zeg er aub ook bij of het verstandig is als ik het verwijder ;)

• Adobe Acrobat Reader 3.01
  • Adobe Flash Player 9 ActiveX
  • ATI - Software - verwijderprogramma
  • ATI Display Driver
  • ATI Hydravision
  • ATI Configuratiescherm
  • LiveReg (Symantec Corporation)
  • Microsoft .NET framework 1.1
  • Nero 6 Ultra Edition
  • SIS Audio Driver
  • Update voor Windows XP (KB898461)
  • Windows installer 3.1 (KB893803)
  • Windows XP Hotfix (KB842773)
  • Windows XP Hotfix (KB890859)
  • wmvmedialease codec

Ze zijn letterlijk overgetypt van Cofiguratiesherm → Software .

>>> Door Preddy: Waarom (zie zin hierboven) vind ik het topic dan in Hardware :engel: <<<

@Preddy: Sorry, verkeert gezien :$

Alvast bedankt,

Woetsha.

Bewerkt: door Woetsha
Geplaatst:

Is dit nou alles wat je in je software heb staan ??

want volgens mij zijn die ATI dingen drivers die moet je erin laten want die heb je video kaart waarschijnlijk nodig.

Flash player 9 kan je verwijderen maar dan kan je geen Flash dingetjes bekijken op website,s bijvoorbeeld de Gta site,s van Rockstar. dus die kan je er gewoon in laten zitten. de update,s voor Windows moet je er wel in laten zitten. :*D

Ik denk dat je alles er gewoon in kan laten. ik denk dat je misschien wel meer heb in je software? want zoniet vind ik het best raar dat hij traag is. :?

Geplaatst: (bewerkt)

* Adobe Acrobat Reader 3.01 Nee, deze heb je nodig om pdf's te openen.

* Adobe Flash Player 9 ActiveX Nee, deze heb je nodig om bepaalde dingen te openen in je browser.

* ATI - Software - verwijderprogramma Nee, is beter voor je hardware

* ATI Display Driver Nee, is beter voor je hardware

* ATI Hydravision Nee, is beter voor je hardware

* ATI Configuratiescherm Nee, is beter voor je hardware

* LiveReg (Symantec Corporation) Moet je zelf weten als je die nodig hebt of niet, je hebt waarschijnlijk Norton

* Microsoft .NET framework 1.1 Nee, sommige programma's draaien hier op, verwijder je het heb je kans dat sommige niet meer werken.

* Nero 6 Ultra Edition Moet je zelf weten, ik zou het houden omdat het een goed brand programma is.

* SIS Audio Driver Dit is waarschijnlijk voor je geluidskaart.

* Update voor Windows XP (KB898461) Dit zijn Microsoft updates, deze NIET verwijderen.

* Windows installer 3.1 (KB893803) Dit zijn Microsoft updates, deze NIET verwijderen.

* Windows XP Hotfix (KB842773) Dit zijn Microsoft updates, deze NIET verwijderen.

* Windows XP Hotfix (KB890859) Dit zijn Microsoft updates, deze NIET verwijderen.

* wmvmedialease codec Ik denk dat dit een codec bestand voor je Windows Media Player is, ik zou het laten staan.

Ik zou geen van allen weg doen, weinig software staat er op.

Hier onder enkele tips:

Maak gebruik van:

• CCleaner
  • Regseeker
  • DG-Defragmenter
  • Anti-virus scanner

CCleaner:

CCleaner is een programma waarmee je met enkele klikken simpel data van internet verwijderen en de overgebleven sleutels/problemen repareren zodat die niet meer op je pc staan.

Download: http://www.ccleaner.com/

Regseeker:

Een optimaal register is goed om je computer goed te laten draaien, RegSeeker verwijderd verkeerde register sleutels zodat deze niet in het register blijven zitten. Ook kan je opstartende programma's uitschakelen. Erg gemakkelijk en is net als CCleaner Nederlands.

Download: http://www.hoverdesk.net/freeware.htm

DG-Defragmenter:

Op een computer word bij vele geïnstalleerd en software verwijderd, om dit allemaal goed recht te zetten kan je gebruikmaken van Windows Defragmentatie maar deze word gebruikt op de voorgrond, daarom is er een makkelijker programmaatje, en dat is DG-Defragmenter, deze defragmenteert niet alleen je bestanden maar ook je register optimaal, En als klap op de vuurpijl: op de achtergrond, dus je kan ook nog gewoon verder werken zodat dat de pc langzaam word. Ook bespaart dit programmaatje veel tijd.

Download: http://www.computeridee.nl/schatkist_downl...rubriek=1628644

Anti-virus:

Een PC heeft bescherming nodig, de firewall houdt indringers tegen en de Anti-virus verwijderd virussen, daarom raad ik je aan ook eens enkele keren per maand te scannen, voor een goed systeem.

Mening van mijzelf:

Ik gebruik CCleaner elke dag na het internetten als ik naar bed ga, zodat er geen overgebleven rommel achter blijft, ook gebruik ik DG-defragmenter enkele keren per maand voor goed defragmenteert systeem, en het bespaart mij een hoop tijd, ook is Regseeker voor mij een belangrijk programmaatje omdat ik simpel ongeldige sleutels en dergelijke kan verwijderen, gewoon weg optimaal voor een goed systeem.

De virus scanner doe ik 1 keer per week op een vrijdag, zo krijg je een virus vrij systeem.

Succes!

Bewerkt: door -supremecars-
Geplaatst:
Is dit nou alles wat je in je software heb staan ??

Nee, ik heb er veel meer, maar deze ken ik gewoon niet ;)

@Nick & Supremecars: Thanx !

Geplaatst:
[*]Adobe Acrobat Reader 3.01

Mischien is je Adobe reader een beetje heel oud... (heeft niets met software verwijderen te maken, maar zou hem toch eens updaten).

Geplaatst:

Ik zou die adobe reader mooi zo houden.

Als ik dit zo lees, is zijn computer niet echt snel, en zo'n nieuwe versie met 10 miljoen plugins zou het alleen maar langzamer maken. Als je überhaupt 3.x op je computer hebt staan, geeft het eigenlijk ook al aan dat het niet zoveel gebruikt word.

Kijk ook eens naar alle icoontjes naast de klok, als dat er veel zijn, maak dan eens een screenshot (printscreen, plakken in paint, opslaan als jpg) en dan kunnen wij zien of daar ook veel rommel tussenzit (zoals allemaal zgn. 'hulpprogramma's' die gemaakt zijn om je te 'helpen' naar een tragere computer).

Geplaatst:
Kijk ook eens naar alle icoontjes naast de klok, als dat er veel zijn, maak dan eens een screenshot (printscreen, plakken in paint, opslaan als jpg) en dan kunnen wij zien of daar ook veel rommel tussenzit (zoals allemaal zgn. 'hulpprogramma's' die gemaakt zijn om je te 'helpen' naar een tragere computer).

Niet veel, alleen:

• MSN
  • Luidspreker
  • Windows

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...