S-te-Fan Geplaatst: 11 juni 2007 Rapport Geplaatst: 11 juni 2007 (bewerkt) Aan het eind van de WWDC 2007 werd bekent gemaakt dat Safari 3 Public Beta ook voor windows uitkomt! Safari is de webbrowser van Apple die standaard in Mac os X zit geintregeerd. Na het succes van Itunes op Windows hebben ze nou dus ook Safari voor Windows. Ook de Apple site is vernieuws en er zijn vele nieuwe functies van de nieuwe OS van Apple bekent gemaakt: Leopard. Lees hier meer over WWDC 2007 (WorldWide Devepolopers Conference) Download Safari 3 hier (let op, hij is nog in beta stadium!) Bewerkt: 11 juni 2007 door stefaneke Reageren
Rivel Geplaatst: 11 juni 2007 Rapport Geplaatst: 11 juni 2007 Het zier er zeerbelovend uit. Ik download hem waarschijnlijk wel! Reageren
Thundercover Geplaatst: 11 juni 2007 Rapport Geplaatst: 11 juni 2007 Goed nieuws Ik denk wel dat ik hem ga downloaden om te kijken hoe het werkt en hoe het er uit ziet. Toch denk ik dat ik bij mijn vertrouwde FireFox blijf Reageren
ifc3 Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 Goed nieuws Ik denk wel dat ik hem ga downloaden om te kijken hoe het werkt en hoe het er uit ziet. Toch denk ik dat ik bij mijn vertrouwde FireFox blijf Ja, want Safari = konqueror en die vind ik alles net even te sloom laden (iets slomer dan Firefox). Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 (bewerkt) ifc3, begin nou niet weer met het afkraken van Apple en te zeggen dat Linux veel beter terwijl Windows het meeste word gebruikt (wat afneemt ^^) Bewerkt: 12 juni 2007 door stefaneke Reageren
ifc3 Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 (bewerkt) ifc3, begin nou niet weer met het afkraken van Apple en te zeggen dat Linux veel beter terwijl Windows het meeste word gebruikt (wat afneem Konqueror is een linux programma, waar Safari op is gebaseerd (dus neem konqueror, geef het een nieuwe skin, verander wat aan de IF en het is Safari). Konqueror (geschreven midden 2004) Na de Navigator komt de Explorer, en na de Explorer komt ... Konqueror. Konqueror is de standaardbrowser van KDE en tevens de bestandsbeheerder. Deze bestandsbeheerder beheert net zo makkelijk lokale bestanden als bestanden op FTP-sites of gedeelde mappen op een Windows-netwerk. Het gedeelte dat de weergave van webpagina's verzorgt, KHTML, is de laatste jaren uitgegroeid tot een werk van een dermate hoge kwaliteit, dat Apple het als uitgangspunt gebruikt in haar nieuwe browser Safari. Konqueror heeft naast zeer goede ondersteuning voor Internet-standaarden (zoals die van het World-Wide Web Consortium) tal van leuke handigheidjes zoals: * Browsen in tabbladen. Middelklik op koppelingen en ze worden in de achtergrond geopend in een ander tabblad. * Een krachtige zijbalk, met functies als geschiedenis, zoeken, maar ook bladeren door de eigen mappen. Deze zijbalk kan zelfs aan het bureaublad worden gekoppeld * Snelzoek-koppelingen: typ bijvoorbeeld vd:conferentie in de adresbalk en het woord wordt opgezocht in de Dikke Vandale. Van alles kun je op deze manier razendsnel opzoeken. * Moeiteloos ingebedde weergave van multimedia, PDF-bestanden, Office-bestanden, etc. * Splitscreen konqueror.org Bewerkt: 12 juni 2007 door ifc3 Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 (bewerkt) De engine is opensource, dat maak het zo goed. Verder verschillen ze zwaar van elkaar en Safari is de eerste browser die geslaagd is voor de Acid2-test. Acid2 is een CSS/HTML test gemaakt door het Web Standards Project. Een webbrowser die slaagt voor deze test ondersteunt de huidige Web standaarden goed. Bewerkt: 12 juni 2007 door stefaneke Reageren
ifc3 Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 De kernel is opensource, dat maak het zo goed. Verder verschillen ze zwaar van elkaar en Safari is de eerste browser die geslaagd is voor de Acid2-test. Acid2 is een CSS/HTML test gemaakt door het Web Standards Project. Een webbrowser die slaagt voor deze test ondersteunt de huidige Web standaarden goed. Een besturingssysteem heeft een kernel, een browser niet. Maar de KHTML engine is gewoon sloom, en dan die apple tests klopt niets (Opera is vele malen sneller in het laden van een pagina). Reageren
Tunix Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 (bewerkt) Ik ga hem zéker even uitproberen, ik hou ook heel erg van iTunes, dus ik denk dat dit ook wel goed zal zijn. Misschien vervangt dit mijn FF nog wel. Edit: Ik had hem gisteren gedownload, en het zag er heel mooi uit. Precies dezelfde look als iTunes. Het laadbalkje zit in het balkje waar je je tekst in typt, mooi verwerkt. Alleen ik kreeg 8 keer een fout en dat ik hem moest afsluiten. Ik werd daar een beetje gek van dus ik had hem afgesloten en verwijderd. Als de nieuwe versie uit komt dan download ik hem wel. Van de snelheid merk ik trouwens geen verschil. Bewerkt: 14 juni 2007 door Tunix Reageren
Froop Geplaatst: 15 juni 2007 Rapport Geplaatst: 15 juni 2007 Ik ga hem zéker even uitproberen, ik hou ook heel erg van iTunes, dus ik denk dat dit ook wel goed zal zijn. Misschien vervangt dit mijn FF nog wel.Edit: Ik had hem gisteren gedownload, en het zag er heel mooi uit. Precies dezelfde look als iTunes. Het laadbalkje zit in het balkje waar je je tekst in typt, mooi verwerkt. Alleen ik kreeg 8 keer een fout en dat ik hem moest afsluiten. Ik werd daar een beetje gek van dus ik had hem afgesloten en verwijderd. Als de nieuwe versie uit komt dan download ik hem wel. Van de snelheid merk ik trouwens geen verschil. Download de iFox skin voor FF. Je hebt dan gewoon hetzelfde. Reageren
ifc3 Geplaatst: 16 juni 2007 Rapport Geplaatst: 16 juni 2007 Ik ga hem zéker even uitproberen, ik hou ook heel erg van iTunes, dus ik denk dat dit ook wel goed zal zijn. Misschien vervangt dit mijn FF nog wel.Edit: Ik had hem gisteren gedownload, en het zag er heel mooi uit. Precies dezelfde look als iTunes. Het laadbalkje zit in het balkje waar je je tekst in typt, mooi verwerkt. Alleen ik kreeg 8 keer een fout en dat ik hem moest afsluiten. Ik werd daar een beetje gek van dus ik had hem afgesloten en verwijderd. Als de nieuwe versie uit komt dan download ik hem wel. Van de snelheid merk ik trouwens geen verschil. Download de iFox skin voor FF. Je hebt dan gewoon hetzelfde. Maar FF crasht niet de hele tijd en ik vond Safari zelfs een stuk slomer dan IE, ik weet niet hoe ze aan die resultaten komen.... Ook heb je voor Safari een snelle CPU nodig, omdat hij aldoor de pagina opnieuw rendert (in weet ik veel hoevele keer laad) en bv. FF laad de pagina in 1 keer. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 (bewerkt) Ik kan met safari 1200 KB/PS downloaden bij Megaupload ^^. Bewerkt: 17 juni 2007 door stefaneke Reageren
ifc3 Geplaatst: 17 juni 2007 Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 Ik kan met safari 1200 KB/PS downloaden bij Megaupload ^^. En wat is daar zo bijzonder aan? Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 17 juni 2007 Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 Ik kan met safari 1200 KB/PS downloaden bij Megaupload ^^. En wat is daar zo bijzonder aan? Ik kan met IE pas met 150 kb/ps dowloaden. Tien keer zo langzaam, en alsjeblieft, ga nu niet zeggen dat IE zuigt. Reageren
Preddy Geplaatst: 17 juni 2007 Rapport Geplaatst: 17 juni 2007 Download snelheid ligt doorgaans meer aan je bandbreedte van je verbinding dan aan welke browser je gebruikt. Het is dan ook niet echt relevant om deze downloadsnelheid aan te slepen als een argument om Safari te downloaden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.