Jump to content

Computer, welke onderdelen moet ik hebben?


White Gold

Recommended Posts

Hey allemaal, ik ben van plan om van de zomer een PC of een 360 of PS3 te kopen, maar eerst natuurlijk grondig onderzoek, vandaar dat ik hier bij jullie ben beland. Als ik een nieuwe PC zou nemen, wil ik niet dat die over de 700,- komt of er moet een zeer groot verschil zijn. Via een klasgenoot heb ik gehoord dat het online bedrijf, Azerty, een goede keus zou zijn om zelf je onderdelen samen te stellen en het bedrijf een goede service heeft. Maar eigenlijk heb ik geen bal verstand van hardware etc.. Dus vraag ik mij nu af wat ik het beste kan nemen.

Wat ik wil kunnen met een PC:

- 3Dsmax

- Next-Gen spellen, overigens wil ik ze over 4 jaar nog wel een spel kunnen kopen, die vlotjes verloopt. Want de PC waar op ik nu typ, daar gaat San Andreas en Scarface nog bij laggen :clown:

- Photoshop

- Veel dingen tegelijk (MSN, surfen op het internet, eigenlijk alles door elkaar)

Wat ik in ieder geval wil hebben:

- DirectX 10

- 2 Gig werkgeheugen

- Een kast met ingebouwde voeding

Waar ik op een andere manier aan kom :clown: :

- Besturingssysteem (Vista Ultimate)

- Muis, toetsenbord en alle andere acesoires

- Beeldscherm

Dat was geloof ik mijn wenslijstje, overigens gaat dit alleen maar om de kast. Als jullie de tijd zouden willen nemen om alles uit te zoeken, dan zou ik dat zeer op prijs stellen. Met links of zonder links maakt ook niet uit. Ik laat het in ieder geval daar in elkaar zetten 50,- en rembours afleveren 25,- dit moet ook meegerekend worden bij de prijs.

Bij voorbaat dank!

Greetz, WG.

Link to comment
Delen op andere websites

Let er wel mee op, als je tegenwoordig een goede grafische kaart hebt, kan daar niet meteen elk beeldscherm op.

Je hebt speciale aansluitingen nodig.

In ieder geval raad ik je een Intel® Core™2 Duo Processor aan, als je veel dingen tegelijk wilt doen :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey allemaal, ik ben van plan om van de zomer een PC of een 360 of PS3 te kopen, maar eerst natuurlijk grondig onderzoek, vandaar dat ik hier bij jullie ben beland. Als ik een nieuwe PC zou nemen, wil ik niet dat die over de 700,- komt of er moet een zeer groot verschil zijn. Via een klasgenoot heb ik gehoord dat het online bedrijf, Azerty, een goede keus zou zijn om zelf je onderdelen samen te stellen en het bedrijf een goede service heeft. Maar eigenlijk heb ik geen bal verstand van hardware etc.. Dus vraag ik mij nu af wat ik het beste kan nemen.

Wat ik wil kunnen met een PC:

- 3Dsmax

- Next-Gen spellen, overigens wil ik ze over 4 jaar nog wel een spel kunnen kopen, die vlotjes verloopt. Want de PC waar op ik nu typ, daar gaat San Andreas en Scarface nog bij laggen :clown:

- Photoshop

- Veel dingen tegelijk (MSN, surfen op het internet, eigenlijk alles door elkaar)

Wat ik in ieder geval wil hebben:

- DirectX 10

- 2 Gig werkgeheugen

- Een kast met ingebouwde voeding

Waar ik op een andere manier aan kom :clown: :

- Besturingssysteem (Vista Ultimate)

- Muis, toetsenbord en alle andere acesoires

- Beeldscherm

Dat was geloof ik mijn wenslijstje, overigens gaat dit alleen maar om de kast. Als jullie de tijd zouden willen nemen om alles uit te zoeken, dan zou ik dat zeer op prijs stellen. Met links of zonder links maakt ook niet uit. Ik laat het in ieder geval daar in elkaar zetten 50,- en rembours afleveren 25,- dit moet ook meegerekend worden bij de prijs.

Bij voorbaat dank!

Greetz, WG.

processor: Intel Core 2 Duo E6320

videokaart: nVidia Geforce 8600GT

Geheugen; 2x 1gb kingston geheugen

Harddisk: Samsung SpinPoint P120 250GB

Moederbord: Asus P5N-E SLI

Kast: X-gear Chrono 450W

DVD brander: Asus DVD brander Met lightscribe en SATA

Zoiets... (dit zit ruim onder de 700 euro, geloof ik).

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm als je er geen verstand van heb ga dan eens naar www.Norrod.nl en kijk daar waar ze winkels hebben die mensen daar hebben heel veel verstand van (game) pc's in elkaar te zetten! mijn pc komt daar ook weg en die is nu 4jaar oud en draait Rainbow Six Vegas nog ;) Dus ik zou zeggen ga daar eens langs

Vriendelijke Groeten,

GtaSlave :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm als je er geen verstand van heb ga dan eens naar www.Norrod.nl en kijk daar waar ze winkels hebben die mensen daar hebben heel veel verstand van (game) pc's in elkaar te zetten! mijn pc komt daar ook weg en die is nu 4jaar oud en draait Rainbow Six Vegas nog ;) Dus ik zou zeggen ga daar eens langs

Vriendelijke Groeten,

GtaSlave :sigaar:

Norrod is veel te duur, en bovendien weten ze niet eens antwoord op de vragen die ik aan hun stel over garantie.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey allemaal, ik ben van plan om van de zomer een PC of een 360 of PS3 te kopen, maar eerst natuurlijk grondig onderzoek, vandaar dat ik hier bij jullie ben beland. Als ik een nieuwe PC zou nemen, wil ik niet dat die over de 700,- komt of er moet een zeer groot verschil zijn. Via een klasgenoot heb ik gehoord dat het online bedrijf, Azerty, een goede keus zou zijn om zelf je onderdelen samen te stellen en het bedrijf een goede service heeft. Maar eigenlijk heb ik geen bal verstand van hardware etc.. Dus vraag ik mij nu af wat ik het beste kan nemen.

Wat ik wil kunnen met een PC:

- 3Dsmax

- Next-Gen spellen, overigens wil ik ze over 4 jaar nog wel een spel kunnen kopen, die vlotjes verloopt. Want de PC waar op ik nu typ, daar gaat San Andreas en Scarface nog bij laggen :clown:

- Photoshop

- Veel dingen tegelijk (MSN, surfen op het internet, eigenlijk alles door elkaar)

Wat ik in ieder geval wil hebben:

- DirectX 10

- 2 Gig werkgeheugen

- Een kast met ingebouwde voeding

Waar ik op een andere manier aan kom :clown: :

- Besturingssysteem (Vista Ultimate)

- Muis, toetsenbord en alle andere acesoires

- Beeldscherm

Dat was geloof ik mijn wenslijstje, overigens gaat dit alleen maar om de kast. Als jullie de tijd zouden willen nemen om alles uit te zoeken, dan zou ik dat zeer op prijs stellen. Met links of zonder links maakt ook niet uit. Ik laat het in ieder geval daar in elkaar zetten 50,- en rembours afleveren 25,- dit moet ook meegerekend worden bij de prijs.

Bij voorbaat dank!

Greetz, WG.

processor: Intel Core 2 Duo E6320

videokaart: nVidia Geforce 8600GT

Geheugen; 2x 1gb kingston geheugen

Harddisk: Samsung SpinPoint P120 250GB

Moederbord: Asus P5N-E SLI

Kast: X-gear Chrono 450W

DVD brander: Asus DVD brander Met lightscribe en SATA

Zoiets... (dit zit ruim onder de 700 euro, geloof ik).

Lal, een pc waar hij over 4 jaar nog goed mee wilt spelen, Die kaart is gewoon flut, slechte DX10 kaarten, die denk ik ovr 1 jaar al weer flut zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Lal, een pc waar hij over 4 jaar nog goed mee wilt spelen, Die kaart is gewoon flut, slechte DX10 kaarten, die denk ik ovr 1 jaar al weer flut zijn.

Volgens mij heb jij nog nooit mijn dx9 nVidia Geforce 7600GT in actie gezien.

Die ik heb ik een raar en hij trekt nog steeds de nieuwste spellen op 100+ FPS.

Link to comment
Delen op andere websites

In 320*240 misschien wel ja.

Ik heb hier Stalker; Shadow of Chernobyl (redelijk nieuw spel) en die draait met 30 fps bij 1024*768

Specs:

Geforce 7600GT

1 Gig RAM

Athlon 64 4200x2

Pc is nét geformatteerd, omdat hij verziekt was (2 jaar windows phwie :puh:) dus aan teveel rotzooi in het geheugen ligt het ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

In 320*240 misschien wel ja.

Ik heb hier Stalker; Shadow of Chernobyl (redelijk nieuw spel) en die draait met 30 fps bij 1024*768

Specs:

Geforce 7600GT

1 Gig RAM

Athlon 64 4200x2

Pc is nét geformatteerd, omdat hij verziekt was (2 jaar windows phwie :puh:) dus aan teveel rotzooi in het geheugen ligt het ook niet.

Ik denk dat dat mogelijk aan je ram geheugen ligt, want toen ik een ram upgrade van 1 naar 2 gig deed, scheelde dat ook een stuk.

en dan nog: een Geforce 8600GT is een stuk sneller, en dx10 schijnt efficienter te werken, dus als het goed is zijn de spellen lichter. En ik heb mijn kaart overgeclockt en ik heb een Intel Core 2 Duo processor, maar de K8 architecture is wel goed voor gamen (chipsets).

Link to comment
Delen op andere websites

Ohja? Directx 10 werkt efficienter mét directx10 spellen. Voor oudere Directxen gaat hij emuleren, want het is niet backwards-compatible. Dit komt de prestaties zeerzeker niet ten goede.

Link to comment
Delen op andere websites

Schno009 en ifc3, verdere discussie over die videokaart zou ik graag verder met PM willen zien in plaats van dat hier te doen. Dit gesprek hier in het topic verderzetten lijkt me onverstandig want ik heb het idee dat dit eeuwen door kan gaan en dat komt het topic niet meteen ten goede. Mochten jullie ooit tot een overeenkomst komen, dan zien we die uitkomst natuurlijk graag hier verschijnen. Bvd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

*bump*

Ik zou ook graag een zelf samengestelde pc in huis halen, maar van bepaalde onderdelen weet ik niet zoveel af.

De prijs zou ongeveer tussen de 800-900 euro moeten liggen. En ik wil zeker 2gb geheugen :D .

-Wat ik wil kunnen:

  • Next-gen spellen spelen
  • Photoshop
  • Veel dingen tegelijk

-Welke onderdelen ik zeker wil:

  • videokaart: nVidia Geforce 8600GT

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

*bump*

Ik zou ook graag een zelf samengestelde pc in huis halen, maar van bepaalde onderdelen weet ik niet zoveel af.

De prijs zou ongeveer tussen de 800-900 euro moeten liggen. En ik wil zeker 2gb geheugen :D .

-Wat ik wil kunnen:

  • Next-gen spellen spelen
  • Photoshop
  • Veel dingen tegelijk

-Welke onderdelen ik zeker wil:

  • videokaart: nVidia Geforce 8600GT

Ik zou een mac nemen als je wilt multitasken, of een linux pc.

Link to comment
Delen op andere websites

*bump*

Ik zou ook graag een zelf samengestelde pc in huis halen, maar van bepaalde onderdelen weet ik niet zoveel af.

De prijs zou ongeveer tussen de 800-900 euro moeten liggen. En ik wil zeker 2gb geheugen :D .

-Wat ik wil kunnen:


  • Next-gen spellen spelen
  • Photoshop
  • Veel dingen tegelijk

-Welke onderdelen ik zeker wil:

  • videokaart: nVidia Geforce 8600GT

Ik zou een mac nemen als je wilt multitasken, of een linux pc.

Multitasken kan net zo goed op windows. Alle factoren erbij rekenen hè?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...